Mercedes-Benz și-a surclasat eternul rival BMW luna trecută, ocupând locul doi în cursa pentru cel mai bine vândut brand de mașini de lux la nivel mondial. Cei de la Audi și-au adjudecat prima poziție, în timp ce bavarezii de la BMW au căzut pe locul al treilea.
Vânzările Mercedes au crescut cu 14 procente, rezultând în vânzarea a 125.865 de unități, doar luna trecută. În contrast, cei de la BMW s-au străduit să păstreze coroana, având doar o creștere de 6.3 procente, ce s-a concretizat în vânzarea a 124.561 de unități. Audi a depășit și cele mai optimiste previziuni, cu 137.700 de unități vândute și o creștere de 10%.
Dacă includem și brandul smart, vânzările Daimler, divizia Mercedes-Benz Cars au crescut cu 15% până la 134.322 unități.
Nemții de la Mercedes-Benz plănuiesc să devină cel mai bine vândut producător de mașini de lux până în 2020. Anul trecut, cei de la BMW au fost primii în top, a urmat Audi pe locul 2, iar Mercedes-Benz și-a adjudecat ultimul loc al podiumului.
Conform spuselor lui Juergen Pieper, un analist din Frankfurt, declinul BMW „va continua în următoarele luni”. Aceste declarații coincid cu obiectivul celor de la Mercedes de a menține ritmul prin lansarea SUV-ului GLE facelift și noului competitor pentru BMW X6, GLE Coupe.
Cu siguranță cei de la BMW își vor lua revanșa cu versiunea decapotabilă a modelului Seria 2 și nava amiral – noul Seria 7 – care va fi lansat anul acesta. În total, BMW Group a vândut 142.154 vehicule în ianuarie, ceea ce înseamnă o creștere cu 7%, inclusiv brandurile Mini și Rolls Royce.