Ediția de anul acesta a Concursului Eleganței de la Pebble Beach va beneficia de prezența legendarului pilot de curse Sir Stirling Moss. Pentru a celebra evenimentul, Mercedes-Benz va participa cu două modele iconice.
“Ne vom afla acolo cu două vehicule originale din 1955 – unul fiind 300 SLR, la bordul căruia, fostul pilot acum în vrâstă de 85 de ani, a câștigat cursa Mille Miglia din acel an, și mașina câștigătoare W 196 R Formula One. O altă mașină care va atrage atenția la Pebble Beach va fi la fel de originalul C 111 din cadrul colecției noastre”, a dezvăluit Michael Bock, șeful Centrului Clasic și de Relații cu Clienții Mercedes-Benz.
Cel mai așteptat moment al evenimentului este Concursul Eleganței, care va avea loc duminică (16 august). Cu o prezență de tradției la Concurs, Mercedes-Benz Classic va fi acolo cu susmenționatele 300 SLR, W 196 R și C 111.
300 SLR (W 196 S) este mașina care a ajutat echipa Mercedes-Benz să câștige Campionatul Mondial al Turismelor din 1955. Propulsat de versiunea de trei litri a motorului de 2,982cc cu opt cilindri în linie, modelul avea blocurile cilindrilor construite nu din oțel, ci din aliaj ușor, oferind peste 300 CP și o viteză maximă de 300 km/h. Recordul pe circuit al acestei mașini sport rămâne unic: W 196 S a câștigat absolut toate cursele la care Mercedes-Benz 300 SLR a participat și în care a trecut linia de sosire.
Mașina de curse Mercedes-Benz cu motor de 2,5 litri (W196 R) cu roțile în afara caroseriei este cea folosită de echipă în cele mai multe dintre cursele de Formula 1 idn 1954 și 1955, fiind și mașina la volanul căreia Juan Manuel Fangio a câștigat cel de-al doilea titlu mondial pentru Mercedes-Benz. W 196 R a fost reconfigurată pentru cel de-al doilea sezon: orificiul drept de admisie, care permitea o creștere a puterii de până la 213 kW (290 CP) și calota adițională de pe partea stângă a capotei au devenit elemente exterioare distinctive ale versiunii din 1955 a vehiculului.
Dezvăluită la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 1969, mașina sport cu look futurist C111 era propulsată de un motor Wankel, cu o putere de 280 CP. Cu design-ul său extrem în formă de pană și cu portierele gullwing, vehiculul experimental prezenta o caroserie din plastic ranforsat cu fibră de sticlă și atingea o viteză maximă de 270 km/h. În ciuda numeroaselor comenzi, C 111 a rămas un vehicul experimental și nu a intrat niciodată în producția de serie.
În schimb, Mercedes-Benz a continuat să dezvolte o serie de vehicule care au doborât recorduri, avînd la bază acest prototip: C 111-II D (1976) și C 111-III (1977-1978, ambele cu motoare turbo diesel cu cinci cilindri) și C 111-IV (1979, motor V8 pe benzină cu turbocompresor).
Joi (13 august), Sir Stirling Moss va oficia deschiderea Turului Eleganței de la Pebble Beach, într-un Mercedes-Benz 300 SL “Gullwing” (W 198) – la volanul căruia se va afla un pilot la fel de celebru: Jochen Mass. Cel mai răsunător success al său include victoria în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1989, la bordul unui Sauber-Mercedes C 9, alături de Manuel Reuter și de Stanley Dickens. C 111 va încheia Turul Eleganței avîndu-l pe Michael Bock la volan.
În ceea ce privește marele premiu acordat la Concursul Eleganței, Mercedes-Benz este din nou favorit în competiție, așa cum este de ani de zile. Lista lungă a premiilor “Best of Show” primite sub soarele californian începînd cu 1950 include câteva victorii categorice, dar și peste 120 de victorii în clasele respective și premii speciale.