Mercedes-Benz la Concursul Eleganței 2015 de la Pebble Beach

,
1.36K 0

Ediția de anul acesta a Concursului Eleganței de la Pebble Beach va beneficia de prezența legendarului pilot de curse Sir Stirling Moss. Pentru a celebra evenimentul, Mercedes-Benz va participa cu două modele iconice.

“Ne vom afla acolo cu două vehicule originale din 1955 – unul fiind 300 SLR, la bordul căruia, fostul pilot acum în vrâstă de 85 de ani, a câștigat cursa Mille Miglia din acel an, și mașina câștigătoare W 196 R Formula One. O altă mașină care va atrage atenția la Pebble Beach va fi la fel de originalul C 111 din cadrul colecției noastre”, a dezvăluit Michael Bock, șeful Centrului Clasic și de Relații cu Clienții Mercedes-Benz.

Cel mai așteptat moment al evenimentului este Concursul Eleganței, care va avea loc duminică (16 august). Cu o prezență de tradției la Concurs, Mercedes-Benz Classic va fi acolo cu susmenționatele 300 SLR, W 196 R și C 111.

Pebble Beach

300 SLR (W 196 S) este mașina care a ajutat echipa Mercedes-Benz să câștige Campionatul Mondial al Turismelor din 1955. Propulsat de versiunea de trei litri a motorului de 2,982cc cu opt cilindri în linie, modelul avea blocurile cilindrilor construite nu din oțel, ci din aliaj ușor, oferind peste 300 CP și o viteză maximă de 300 km/h. Recordul pe circuit al acestei mașini sport rămâne unic: W 196 S a câștigat absolut toate cursele la care Mercedes-Benz 300 SLR a participat și în care a trecut linia de sosire.

Pebble Beach

Mașina de curse Mercedes-Benz cu motor de 2,5 litri (W196 R) cu roțile în afara caroseriei este cea folosită de echipă în cele mai multe dintre cursele de Formula 1 idn 1954 și 1955, fiind și mașina la volanul căreia Juan Manuel Fangio a câștigat cel de-al doilea titlu mondial pentru Mercedes-Benz. W 196 R a fost reconfigurată pentru cel de-al doilea sezon: orificiul drept de admisie, care permitea o creștere a puterii de până la 213 kW (290 CP) și calota adițională de pe partea stângă a capotei au devenit elemente exterioare distinctive ale versiunii din 1955 a vehiculului.

Pebble Beach

Dezvăluită la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 1969, mașina sport cu look futurist C111 era propulsată de un motor Wankel, cu o putere de 280 CP. Cu design-ul său extrem în formă de pană și cu portierele gullwing, vehiculul experimental prezenta o caroserie din plastic ranforsat cu fibră de sticlă și atingea o viteză maximă de 270 km/h. În ciuda numeroaselor comenzi, C 111 a rămas un vehicul experimental și nu a intrat niciodată în producția de serie.

În schimb, Mercedes-Benz a continuat să dezvolte o serie de vehicule care au doborât recorduri, avînd la bază acest prototip: C 111-II D (1976) și C 111-III (1977-1978, ambele cu motoare turbo diesel cu cinci cilindri) și C 111-IV (1979, motor V8 pe benzină cu turbocompresor).

Joi (13 august), Sir Stirling Moss va oficia deschiderea Turului Eleganței de la Pebble Beach, într-un Mercedes-Benz 300 SL “Gullwing” (W 198) – la volanul căruia se va afla un pilot la fel de celebru: Jochen Mass. Cel mai răsunător success al său include victoria în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1989, la bordul unui Sauber-Mercedes C 9, alături de Manuel Reuter și de Stanley Dickens. C 111 va încheia Turul Eleganței avîndu-l pe Michael Bock la volan.

Pebble Beach

În ceea ce privește marele premiu acordat la Concursul Eleganței, Mercedes-Benz este din nou favorit în competiție, așa cum este de ani de zile. Lista lungă a premiilor “Best of Show” primite sub soarele californian începînd cu 1950 include câteva victorii categorice, dar și peste 120 de victorii în clasele respective și premii speciale.

Comentati?

Your email address will not be published.