Viitorul tocmai a trecut prin San Francisco. Conceptul autonom Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion, lansat în ianuarie în Las Vegas, a coborât din clipurile promoționale și a început să hoinărească prin California.
Deși rula în liniște prin California, concept car-ul care arată ca un OZN a reușit să atragă atenția. Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion a fost surprinsă făcîndu-și singură reclamă pe străzile din San Francisco. Mii de trecători i-au făcut fotografii, așa că rețelele de socializare sunt acum pline de imagini cu Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion, iar cei care le-au postat au descris-o ca fiind “revoluționară” sau “super tare”.
Mașina cu o înfățișare aerodinamică, ce îi lasă pe toți fără replică, are un exterior argintiu futurist, fără ca vreo cameră sau vreun radar să fie la vedere. Și nici nu lasă ochii curioșilor să arunce vreo privire la interior. Gradul de transparență al geamurilor laterale sau al parbrizlui este egal cu zero! Iar din habitaclul cu aspect de lounge, pasagerii nici nu au nevoie să privească la exterior, pentru că “creierul” mașinii le oferă toată informația necesară, pe care o proiectează pe ecrane LED. Când vehiculul este pe modul autonom, farurile sale LED le dau flash-uri pietonilor, ca să-i anunțe atunci când li se permite traversarea.
Cine e șoferul mașinii fără șofer?
Nu există informații referitoare la modul de conducere a vehiculului fără oglinzi laterale prin San Francisco, dar putem ghici că merge autonomy, dar are un șofer care poate intervene la nevoie, iar pasagerii din zona lounge sunt experți care trebuie să ofere feedback referitor la interacțiunea cu mașina în condiții de trafic.
Știm doar că vehiculul care are 5.2 metri în lungime și 1.5 metri în lățime, a fost supus unei serii de teste în Sunnyvale, California, la 64 de kilometri de San Francisco.
Conceptul inovator, construit din fibră de carbon, aluminiu și oțel de mare rezistență și poate rula 1100 km cu un singur “plin de rezervor”: folosește un sistem electric hibrid care oferă o autonomie de 200 km din baterie, iar ceialalți 900 km vin prin bunăvoința celulei sale de combustibil de hidrogen.