Cu o istorie atât de bogată care se întinde pe mai bine de un secol, e firesc pentru Mercedes-Benz să fie de față oriunde are loc un eveniment rezervat mașinilor clasice. Unul dintre acestea (puteți citi aici despre o apariție mai puțin fericită a unui Mercedes-Benz la un eveniment clasic ) este Techno Classica de la Essen, unde departamentul Classic de la Mercedes-Benz se va mândri cu o mașină legendară și o temă de design cu o notorietate pe măsură.
Este greu de crezut că au trecut 60 de ani de când Sir Stirling Moss câștiga cursa Mille Miglia în Italia, la volanul legendarului Mercedes-Benz 300 SLR, cu numărul de concurs 722. Timpul obținut de el în cursa de 1.000 de mile a rămas cel mai bun încă de atunci, ceea ce reprezintă o dovadă uriașă a abilităților sale competiționale, dar și a capacității mașinii.
Mașina sa învingătoare se va afla în centrul atenției la standul Mercedes-Benz Classic la show-ul Techno Classica, care își va deschide porțile pe 15 aprilie la Essen, în Germania. Acest 300 SLR a avut un succes atât de mare încât, după ce Mercedes-Benz a decis încetarea producției modelului, oamenii au început să-și construiască propriile lor mașini avînd la bază o versiune de stradă, oarecum similară, a modelului 300 SL.
“În istoria mărcii noastre, cultura incredibilă a inovației Mercedes-Benz merge braț la braț cu succesele sale unice din motorsport. Acestea se reflectă în principala atracție a prezenței noastre la Techno Classica în salonul cu numărul 1 al centrului de expoziții Messe Essen”, spune Michael Bock, șeful Departamentului Mercedes-Benz Classic și al Centrului pentru Clienți. “Fiind unul dintre evenimentele de seamă dedicate mașinilor retro și vehiculelor clasice, Techno Classica oferă un decor potrivit în care putem prezenta automobilul de legendă care a câștigat cursa Mille Miglia din 1955, dar și o serie exclusivistă de șapte vehicule originale Mercedes-Benz care, la vremea lor, stabileau standardele aerodinamicii.”
Celălalt punct de atracție prezentat de Mercedes-Benz Classic la Techno Classica va fi o istorie a designului automobilelor companiei de-a lungul timpului, cu nu mai puțin de șapte exemplare sportive purtîndu-și cu mândrie vopseaua strălucitoare la expoziția Messe Essen. Această serie pornește de la “Blitzen Benz” din 1909 și ajunge până la exemplul actual, CLA 45 AMG Shooting Brake.
În afară de Benz de 200 CP, care și-a primit porecla de “Blitzen Benz” din motive lesne de înțeles, Mercedes-Benz Classic va aduce și modele unicat, produse ulterior cu un singur gând în minte: să bată recordul de viteză pe uscat. Cu mașina cu 12 cilindri, care a doborât toate recordurile în 1936, construită pe baza automobilului de curse W 25 Grand Prix, Rudolf Caracciola a obținut o viteză maximă de 372,1 km/h. Patru decenii mai târziu, în 1978, inginerii Mercedes-Benz au rafinat vehiculul de cercetare C 111 din 1969 pentru a produce mașina C 111-III, care a doborât nu mai puțin de nouă recorduri mondiale în Nardò, Italia, cu al său motor diesel cu cinci cilindri.
Un alt model important în istoria Mercedes-Benz a mașinilor aerodinamice a fost Mercedes-Benz 540 K Streamliner (W29), bazat pe sportivul vârf de gamă de la acea vreme. A fost doar un proiect de cercetare, dar, cu un coeficient de rezistență la înaintare de doar Cx=0.36, i-a ajutat pe ingineri să-și implementeze descoperirile în viitoarele produse Mercedes-Benz.
Produse ca celebrele Săgeți Argintii, mașinile de curse care au dominat scena sporturilor cu motor în 1954 și 1955, dar și modele de serie ca E 500 (W124) sau binecunoscutul CLA 45 AMG Shooting Brake demonstrează cu adevărat cum punctele tari din esența istoriei brandului arată spre viitorul Mercedes-Benz.
Techno Classica este deschisă între 15 și 19 aprilie 2015 și are loc la centrul expozițional Messe Essen.