Este vremea licitației pentru câteva modele Mercedes-Benz la Bonhams!
, / 1431 0
Licitație la Bonhams

Este vremea licitației pentru câteva modele Mercedes-Benz la Bonhams!

SHARE
Home Stiri auto Industrie Este vremea licitației pentru câteva modele Mercedes-Benz la Bonhams!

Mai ai la dispoziție doar câteva zile până când Bonhams, casa de licitații privată, va începe să primească oferte pentru o colecție absolut uimitoare de modele clasice (și câteva extrem de rare) Mercedes-Benz. Nu este vorba doar despre mașini, ci despre istoria pe care aceastea o au în spate.

În total 45 de modele Mercedes-Benz vor avea proprietari noi începând cu data de 29 martie, iar prețurile de pornire vor fi undeva de la 35.000 de euro (de asemenea, vor fi și mașini cu o valoare estimată de peste două milioane de euro) dar noi am selectat doar 13. Dacă vreți să vedeți lista completă, vizitați website-ul Bonhams.

bonhams-mercedesblog.com-21

Dar să începem cu Mercedes-Benz 300 SL deținut de Alfried Krupp – Lot 112

Acesta este unul dintre cele patru modele SL licitate. A fost comandată de Alfried Krupp (von Bohlen und Halbach) un industrialist bogat, și vine la pachet cu toate contractele originale de achiziționare. Mașina a avut doar trei proprietari de-a lungul timpului, ultimul dintre ei cumpărându-o în 1980. Mercedes-Benz 300 SL a beneficiat de un program meticulos de întreținere, care explică într-un fel prezența sa la tot felul de evenimente retro, dar și raliuri. Valoarea estimativă a unui astfel de model se învârte între 900.000 și 1,2 milioane de euro.

bonhams-mercedesblog.com-11

Cel de-al doilea este Mercedes-Benz 540K Cabriolet – Lot 119

Oricine este dispus să renunțe la aproximativ 2-2,5 milioane de euro va putea pune mâna pe acest superb model, care a fost odinioară cea mai rapidă mașină a epocii sale. Cu un motor de 5,4 litri și cu ajutorul unui compresor, această mașină producea 180 CP, care se traduceau într-o viteză maximă de 180 km/h. La vremea respectivă era ceva ce pur și simplu îți tăia respirația.

bonhams-mercedesblog.com-28

Cea de-a treia mașină, un alt Mercedes-Benz 300 SL Roadster, a aparținut aceluiași propietar în ultimii 48 de ani – Lot 127

Această mașină trebuie să fi fost unul dintre cele mai răsfățate modele, cu vizite regulate în service-urile auto la intervale nu mai mari de 3000 de km, toate atent documentate. Primul propietar a vândut-o unei familii de arhitecți din Berlin, ducând mai departe „tradiția” începută, iar cel mai probabil eforturile lor vor da rezultate, pentru că mașina este acum estimată la un preț cuprins între 1 și 1,4 milioane de euro.

bonhams-mercedesblog.com-34

Este timpul să schimbăm puțin tonul pentru cea de-a patra mașină, care este de fapt un Unimog cu cabină dublă – Lot 134.

Această mașină este chiar mai rară decât 300 SL – de fapt, este extrem de rară având în vedere că au fost produse doar 353 modele Unimog cu cabină dublă. Este ca nou, iar vopseaua albastră îi conferă un aer sport.

Unimog este propulsat de un motor de 5.7 litri în șase cilindri și are un sistem cu tracțiune integrală. Fiind un vehicul utilitar, vârsta sa nu este măsurată în kilometri, ci în ore de utilizare propriu-zisă: are 1.478 de ore în portofoliu , dar ultimii doi proprietari au făcut câteva restaurări minore așa că mașina este ca și nouă acum. De asemenea, ea costă undeva între 40.000 și 50.000 de euro.

bonhams-mercedesblog.com-4

Numărul cinci în lista noastră este Mercedes 15/75 PS Mannheim 370 S Roadster din 1931 – Lot 126

Această mașină era odinioară într-o stare destul de proastă. Actualii proprietari au avut-o în garaj 15 ani, din 1985 până în 2000, dar ei au avut nevoie de 13 ani să o cumpere în 1978 (inițial au remarcat mașina la mijlocul anilor ’60), după ce a trecut prin mâinile a patru proprietari –Union Automobil GmbH, un arhitect din Stuttgart, un operator de cinema și un producător de film bavarez.

Este important de știut faptul că 370 S Roadster a parcurs maximum 500 km după ce procesul de restaurare a fost finalizat, așadar mașina va fi vândută pentru o sumă cuprinsă între 400.000 și 600.000 de euro.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

Un simbol al anilor 70: Mercedes-Benz SEL 6.9 – Lot 140

Pe vremuri acesta era vârful de gamă Mercedes-Benz pe care l-ar fi putut cumpăra cineva – iar dacă privim mașina acum nu este deloc greu să ne imaginăm de ce. Mașina emană putere, iar combinația de lac negru și piele de culoarea coniacului folosită la interior este mai elegantă ca niciodată. 450 SEL 6.9 a fost restaurat parțial în 2006 și are numai 104.000 km la bord, ceea ce înseamnă că ar trebui să fie într-o stare destul de bună. Prețul este poate cel mai mic posibil: 35.000 – 45.000 de euro.

bonhams-mercedesblog.com-8

Luxul perioadei interbelice: : 1931 Mercedes-Benz 770 Cabriolet D – Lot 138

Este una dintre cele 37 Cabriolet D fabricate vreodată, așadar doar acest lucru poate explica prețul uriaș cuprins între 2,3 și 2,8 milioane de euro. Această mașină a fost proprietatea faimosului dansator/actor/director de teatru german Eric Charell (dacă ați fi trăit în anii 30, ați fi știut cine era) care a fost forțat să emigreze în Statele Unite din cauza situației politice din Germania nazistă. Bineînțeles, a luat mașina cu el. În 2004, mașina a fost trimisă înapoi în Germania, unde a trecut printr-un amplu proces de restaurare.

bonhams-mercedesblog.com-1

Cea de-a opta mașină din lista noastră abia dacă este o mașină: 1900 Benz Ideal 4 ½ hp single cylinder Vis-a-Vis – Lot 121

Este cel mai vechi vehicul prezent în cadrul acestei licitații, datând chiar de la răscrucea dintre secole – nu cel din urmă, ci penultimul. Ideală era a doua versiune a bestseller-ului Velo, cu câteva îmbunătățiri importante cum ar fi: un centru de greutate coborât, o cutie de viteze în trei rapoarte, suspensie cu arcuri foi și un scaun pentru pasager. Prețul estimativ ajunge la maximum 280.000 de euro.

bonhams-mercedesblog.com-42

Am ajuns și la cea de-a noua mașină : Mercedes-Benz E 500 – Lot 115

Poate nu e chiar atât de vechi, dar este cu siguranță o investiție – în câțiva ani valoarea sa va crește, iar acest proces va continua dacă mașina va fi întreținută așa cum se cuvine. Modelul dispunea de un motor V8 de cinci litri, ce dezvolta 326 CP, așadar este destul de greu de rezistat tentației de a face o tură cu mașina. Culoarea fie este un avantaj puternic sau, mai degrabă, un dezavantaj, depinde cui îi ceri părerea. Prețul pentru acest E 500 este undeva între 40.000 și 60.000 de euro.

bonhams-mercedesblog.com-41

Numărul 10 în lista noastră este ocupat de această micuță mașină: Mercedes-Benz 190 SL Roadster Clubsport – Lot 120.

Se zvonește că această mașină a câștigat Marele Premiu din Casablanca în 1956, clasa 2 litri GT. Nu știm cu certitudine, dar suntem convinși că proprietarul de atunci al mașinii a câștigat titlul, așadar este foarte posibil să fi fost vorba chiar de această mașină. Pachetul Clubsport disponibil pe această mașină este extrem de rar și nu face altceva decât să adauge și mai multă valoare aspectului exterior și potențialului de curse al acestui 190 SL Roadster Clubsport. În ciuda celor menționate, prețul este chiar decent, undeva între 250.000 și 300.000 de euro.

bonhams-mercedesblog.com-30

Cel de-al unsprezecelea model din lista noastră este limuzina Mercedes-Benz 600, cunoscută și sub denumirea de „cea mai bună mașină din lume” – Lot 142

Noul S-Class nu a fost prima mașină care și-a adjudecat titlul de cea mai bună mașină din lume – 600 Saloon a făcut-o cu mult timp înainte. Este meritul inginerilor care au creat o adevărată operă de artă. Dacă menționăm doar două caracteristici, limuzina avea suspensie penumatică și aer condiționat cu reglare pe două zone.

Trei modele vor fi vândute la licitația Bonhams care va avea loc pe 28 martie, dar acest vehicul din Lot 142 este cel mai tentant, având un preț cuprins între 70.000 și 85.000 de euro, plus vopsea aurie.

bonhams-mercedesblog.com-16

Penultima mașină este legendarul Mercedes-Benz Gullwing 300 SL – Lot 117

Mașina a fost construită în 1955 la cererea unui client american și a fost transportată peste ocean unde a rămas pentru următorii 50 de ani. În 2003 s-a întors în Europa unde a schimbat câțiva proprietari, fiind vopsită fără pic de inspirație sau originalitate. Momentan, mașina are o culoare argintiu metalizat, cu piele și covorașe albastre. Cu o asemenea istorie în spate, prețul estimativ cuprins între 950.000 și 1,25 milioane de euro ar trebui să fie mai degrabă optimist.

bonhams-mercedesblog.com-44

În cele din urmă, ultima mașină este pentru fanii sportului cu motor: DTM Mercedes C-Class – Lot 129

Această mașină face parte din istoria motorsportului, fiind pilotată de nume celebre precum Jan Magnussen, Juan Pablo Montoya sau Ricardo Zonta în timpul sezonului 1996 DTM. A terminat pe locul doi în timpul primei curse de la Hockenheim, triumfând însă la cea de-a doua cursă. Pilotată de celebrul pilot danez Magnussen, cei doi și-au asigurat trei poziții de loc trei la Nurburgring, Sao Paolo și Suzuka.

Mașina a hibernat după sfârșitul sezonului 1996, așadar necesită îmbunătățiri tehnice. Prețul este cuprins între 350.000 și 450.000 de euro, cu opțiunea ca mașina să fie vândută în versiunea de curse, dar la un preț ceva mai mare.

 

Comentati?

Your email address will not be published.