Recent, într-un interviu acordat jurnaliștilor britanici de la revista britanică Autocar, șeful AMG, Tobias Moers, a făcut aluzie la o versiune de performanță pentru Mercedes-AMG GT.
Cu toată sinceritatea, ceea ce a făcut Tobias Moers nu a fost să confirme acest viitor AMG Coupe, ci să nu-l nege. Dar, după cum știm deja, în industria auto acest lucru înseamnă de fapt o confirmare.
Întrebat despre această idee, el a răspuns simplu ”De ce nu? O versiune de stradă a mașinii de curse GT3 pare o idee destul de bună.” Acesta este genul de atitudine pe care ne-am dori să o vedem mai des la un CEO.
Așadar, rămâne stabilit. Acum ce credeți despre când va apărea? Tobias Moers a refuzat să confirme data exactă pentru versiunea de top Mercedes-AMG GT , dar, cu toate acestea, o versiune GT3 pentru curse va fi disponibilă pentru sezonul 2016, când va înlocui modelul de mare succes SLS GT3.
Continuând mai departe subiectul momentului, Moers ne dă alte vești bune: ”Nu este intenția mea să fabricăm un dragster care nu poate decât să atingă 100 km/h în 2.8 secunde. Avem nevoie de mai multă putere, de masă mai mică, o aerodinamică mai bună și o suspensie diferită, iar obiectivele ar trebui să se concentreze pe raportul putere/greutate, manevrabilitate, timpul pe un tur de circuit și să ofere o plăcere extraordinară la condus.”
Una din caracteristicile principale ale acestei mașini va fi raportul putere-greutate. Din nou, Moers afirmă: „Mașina este deja cu 80 kg mai ușoară decât un SLS și are un raport similar putere-greutate. Așadar, pentru a scădea și mai mult greutatea ar însemna să folosim fibră de carbon, așa cum am procedat și cu modelele noastre Black Series.”
A negat rapid posibilitatea denumirii mașinii „Black Series” sau „GT3”. „GT3 aparține altei companii”, a mai spus Moers, „vom gasi un alt nume pentru mașina noastră.”
Motorul actual V8 de 4 litri dezvoltă 510 CP, dar Moers este de părere că „există încă rezerve destule”. A evitat să dea indicii clare referitoare la puterea motorului, dar făcea aluzii la valori în jurul cifrei de 560 CP. Aceasta ar reprezenta o creștere de aproximativ 10%.
Performanțe mai bune necesită, de asemenea, ecartamente mai late, o forță de apăsare mai mare, dar și un coeficient de rezistență la înainitare mai mic. Viteza maximă nu va fi o problemă și, cel mai probabil, va fi limitată la 310 km/h, iar concentrarea pe aerodinamică va avea în vedere îmbunătățirea manevrabilității.
Nu ar mai exista un text interesant despre o mașină sport dacă nu am include și timpul pe bucla lungă a circuitului de la Nurburgring. Așadar, acest super Mercedes-AMG GT va scoate cu 10 secunde mai puțin decât GT S, adică 7 minute și 30 de minute cu anvelope standard.
Sursă: autocar.co.uk