Mercedes-AMG cumpără 25% din producătorul italian de motociclete MV Agusta pentru o sumă care nu a fost făcută publică până acum. Cele două companii vor coopera în domenii precum marketing și vânzări.
Zvonurile din ultimele luni au fost confirmate. Mercedes-AMG a cumpărat 25% din MV Agusta, dar nu a dat mai multe detalii în legătură cu suma care a fost plătită pentru participația din MV Agusta, însă zvonurile din media vorbesc despre aproximativ 40 de milioane de euro. Parteneriatul trebuie aprobat de către autoritățile responsabile undeva la sfârșitul lunii noiembrie.
Conform acestui acord, un executiv din partea Daimler se va alătura Consiliului de conducere MV Agusta.
Ambele companii au o filosofie similară în ceea ce privește calitatea și caracterul exclusivist. La uzina din Affalterbach, unde se produc motoarele AMG, mecanicii asamblează manual motoarele, conform celor mai înalte standarde de calitate, după principiul „un om, un motor”. Această operă de artă exclusivistă se potrivește perfect filosofiei abordate și de MV Agusta, prin care dezvoltarea și producția de motociclete sunt ridicate la nivelul de ”motorcycle art”.
Citește și Daimler negociază preluarea unei părți din MV Agusta.
Tobias Moers, șeful Mercedes-AMG GmbH a afirmat: „MV Agusta reprezintă partenerul perfect pe două roți pentru Mercedes-AMG. Ceea ce leagă acest producător de tradiție și Mercedes-AMG nu este numai o istorie lungă și de succes în motorsport, dar și valorile împărtășite și obiectivele pentru viitor – ceea ce permite o experiență dusă la perfecțiune, performanțe optime și tehnologia din motorsport transferată la modele de stradă
Cooperarea cu MV Agusta subliniază, de asemenea, importanța AMG ca divizie de performanță a Mercedes-Benz Cars. Parteneriatul ne facilitează accesul în lumea iubitorilor de performanțe pe două roți.”
Pe de altă parte, Giovanni Castiglioni, Președinte și CEO MV Agusta Motor S.p.A., a comentat următoarele: „MV Agusta și Mercedes-AMG sunt o combinație perfectă: Două companii complementare care simbolizează designul, performanța și excelența. Mercedes-AMG va sprijini MV Agusta să se extindă la nivel global și să ne accelereze creșterea. Unicitatea MV Agusta va propulsa și mai mult autoritatea Mercedes-AMG în segmentul performanțelor înalte.”
Despre MV Agusta
MV Agusta Motor S.p.A. este localizată în Varese, Italia și a fost fondată în 1945 de către Domenico Agusta. Producătorul din nordul Italiei și-a câștigat renumele internațional datorită tehnologiei avansate și performanțelor înalte, ceea ce l-a ajutat să devină printre cele mai de succes branduri în lumea curselor moto. În momentul de față, compania are o forță de muncă de aproximativ 260 de angajați la sediul central din portul Lago di Varese din nordul Italiei, dintre care 90 de angajați lucrează în zona de cercetare și dezvoltare. Portofoliul de produse deținut de MV Agusta este bazat pe două platforme principale, ce constau în modele cu trei-patru cilindri cu cilindree cuprinse de la 675 la 1100 centimetri cubi , care concurează în segmentele supersport, superbike, naked-sport și crossover. MV Agusta Motor S.p.A deține și Cagiva, un alt producător italian renumit de motociclete.
Cumpărarea unei participații de 25% din MV Agusta de către Mercedes-AMG a venit după ce nemții au început o colaborare cu Ducati în 2011, care a încetat însă în 2012, când Audi a cumpărat Ducati pentru 860 de milioane de euro.
O situație convenabilă pentru ambele părți
Pentru Mercedes-AMG, cunoștințele și priceperea MV Agusta în domeniul motoarelor de mică cilindree cu trei și patru cilindri sunt vitale pentru o dezvoltare viitoare a modelelor Plug-In Hybrid și electrice.
BMW i3 cu range extender folosește un motor de motocicletă BMW, în timp ce VW XL Sport lansat la Salonul Auto de la Paris are un motor Ducati în doi cilindri. Accesul la tehnologia motoarelor de mică cilindree în trei sau patru cilindri este vital pentru Mercedes-Benz în perspectiva unei hibridizări a gamei modelelor compacte Mercedes-Benz.
Pe de altă parte, faimosul brand italian necesită o infuzie de capital pentru ca următorii pași spre expansiune să fie posibili. Parteneriatul cu Daimler a facilitat accesul la rezerve de capital suficiente pentru creșterea nivelului producției.