Maybach Exelero: limuzina coupe exclusivistă

Maybach Exelero
,
2.37K 0

Probabil unul dintre cele mai frumoase concept car-uri realizate vreodată, Maybach Exelero a luat naștere în 2005, din colaborarea cu producătorul de pneuri Fulda, pentru un scop precis: testarea de cauciucuri de înaltă performanță.

Povestea începe așa. În 2005, Fulda avea nevoie de o mașină care era capabilă să depășească 350 km/h, pentru a testa cauciucuri de înaltă performanță. Din moment ce un model Maybach fusese deja construit pentru a servi ca mașină de teste pentru Fulda în 1930, legătura a fost reluată decenii mai târziu.

Ca rezultat, la 1 mai 2005, pilotul de curse Klaus Ludwig a condus Maybach Exelero încălțat cu pneuri Fulda la Nardo, Italia, și a atins viteza maximă de 351 km/h – stabilind un nou record de viteză penntru limuzine echipate cu pneuri de serie.

maybach_exelero_concept_mercedesblog_05

Vorbim despre un vehicul cu masă proprie de 2.66 tone, cu dimensiunile unei dube, depășind 350 km/h. După cum vă puteți imagina, pneurile au avut de suportat greutatea, viteza și problemele de dimensiuni, dar erau nevoite să ofere și siguranță, stabilitate, confort și control.

Exelero era bazat pe Maybach 57 și a primit un motor V12 de 5.9 litri (motor pe benzină în patru timpi cu turbocompresoare), capabil să dezvolte o putere de 700 CP și un cuplu de aproximativ 1,000 Nm.

maybach_exelero_concept_mercedesblog_04

Echipa de proiect a început să lucreze la prototipul Maybach Exelero în 2003 și, nouă luni mai târziu, schița unuia dintre studenții implicați în proiect a fost selectată pentru a fi realizată. Astfel și-a primit Exelero eleganta simbioză dintre design-ul generațiilor de mașini din trecut și din prezent.

maybach_exelero_concept_mercedesblog_03

Referitor la nume, prototipul a fost botezat foliosind termenii latino-italienești excello/eccelso (sublim, ilustru, extraordinary) și accelero (accelerat).

Pentru interior, Maybach Exelero a folosit materiale cum ar fi pielea naturală, neopren, placare cu aluminiu perforat și suprafețe lucioase din fibră de carbon, în negru și roșu.

Mașina a fost terminată în primăvara lui 2005, după ce trecuseră doar 25 de luni de la idee la finalizare.

Comentati?

Your email address will not be published.