Legendarul Mercedes-Benz 190 SL acum bun pentru Mille Miglia

,
1.4K 0

Un model popular printre colecționari, Mercedes-Benz 190 SL, în vârstă de 60 de ani, se califică acum ca participant la cursa Mille Miglia din zilele noastre. Totul grație noilor descoperiri, care arată că legendarul roadster a luat parte și la cursa de “1000 de mile”, care s-a desfășurat între Brescia și Roma, în anul 1956.

Documentele din arhivele Muzeului Mille Miglia din Brescia au confirmat că printre cele nouă vehicule Mercedes-Benz care au fost înscrise în particular la cursa Mille Miglia din 1956 s-au aflat nu numai câteva modele 300 SL “Gullwing” în plus, ci și un 190 SL, înscris în cursa Mille Miglia, ediția 1956, de către echipa franceză Michel Bianco / Jean Loup Pellecuer.

Merc 190 SL 16190 SL avea numărul de concurs 347, care corespundea orei matinale de start 3:47 și care a ocupat locul 121 după o cursă de 16 ore, 6 minute și 15 secunde. Faptul că nici cei din cercurile de experți nu aveau habar că 190 SL concurase în perioada originalei curse, se datorează probabil rapoartelor oficiale eliberate de către Clubul Automobilistic de la Brescia, care, la acea vreme, făcea referire la vehicul numindu-l Mercedes, fără să specifice însă indicativul modelului.

Cursa contemporană Mille Miglia este un eveniment foarte restrictiv. Dreptul de a participa le este rezervat exclusiv modelelor care au avut un reprezentant în cursele originale, care s-au desfășurat în perioada 1927 – 1957.  În perspectiva noilor descoperiri, organizatorii cursei contemporane Mille Miglia vor adăuga modelul 190 SL la lista vehiculelor autorizate pentru a participa la eveniment.

Cunoscut intern sub numele de cod W121, legendarul roadster de lux a fost expus pentru întâia oară, ca prototip la Salonul Auto de la New York în 1954, iar ulterior, a fost produs în perioada mai 1955 – februarie 1963.

Mercedes-Benz 190 SL a preluat atât caracteristici de design, cât și elemente tehnice de la modelul mai scump 300SL. Cotat ca fiind alternativa mai convenabilă, 190 SL încă mai folosea aceeași suspensie independentă (suspensie cu două brațe în față și axuri oscilante în spate) ca și fratele său. Ce nu a moștenit însă de la 300 SL a fost cadrul său tubular. 190 SL a fost construit în schimb, pe o platformă monococ R121 scurtată, modificată de la o limuzină, W121.

Merc 190 SL 17

Puterea venea de la un motor nou SOHC Type M121 BII de 1,9 litri și patru cilindri, care dezvolta 105 HP (77 kW) și care era derivat din motorul modelului 300 SL cu șase cilindri în linie. Prezenta un alezaj al cilindrilor neschimat, de 85 mm, și o cursă a acestora redusă cu 4,3 mm la 83,6 mm, și era dotat cu un carburator Solex dublu cu două camere. Și motorul și-a făcut stagiul sub capota modelelor W120 180 și W121 190, dar sub o altă formă.

Un total de 25.881 de vehicule au fost produse între 1955 și 1963, aproape 40% dintre modelele 190 SL fiind vândute în Statele Unite.

Comentati?

Your email address will not be published.