UN TUR AL PIVNIȚEI SECRETE de la Muzeul Mercedes-Benz
, / 758 0

UN TUR AL PIVNIȚEI SECRETE de la Muzeul Mercedes-Benz

SHARE
Home Retro Modele clasice UN TUR AL PIVNIȚEI SECRETE de la Muzeul Mercedes-Benz

Pivnița secretă de la Muzeul Mercedes-Benz. Unul dintre cele mai bine păzite locuri din lume. Aici, 840 de modele rare legendare sunt ascunse de privirile vizitatorilor. VĂ OFERIM UN TUR COMPLET, grație Auto motor und sport.

La suprafață, 160 de vehicule sunt vedetele Muzeului Mercedes-Benz, dar adevăratele comori așteaptă răbdător în pivnița secretă, de la automobile retro la legende Mercedes care au făcut istorie. Și acestea rotunjesc cifra de 1.000 de mașini din colecția companiei, care include istoria automobilului de acum 130 de ani și până în prezent.

“În fiecare an, colecția crește cu 30-50 de modele”, spune Holger Lützenkirchen, cel care se ocupă de colecție. “Și nu este vorba doar despre mașini clasice care completează colecția, dar și despre câte un model din fiecare serie care iese din producție. Nu le adunăm aici pentru noi, ci pentru urmașii noștri, care poate peste 20 sau 30 de ani ar vrea să vadă anumite vehicule din istoria companiei. Și nu știm ce modele vor deveni relevante pe viitor. Asta înseamnă totul și orice model Mercedes-Benz sau smart.”

mercedes-benz-museum-vault-23

Locația ridică probleme contradictorii. Atmosfera extrem de uscat, de exemplu, este bună pentru prevenirea ruginei, dar dăunător pentru scaunele de piele. Privind la modelele din aceaste camere, care sunt denumite în glumă “sălile pustii” în jargonul angajaților diviziei Clasice, spațiul mic în care acestea sunt depozitate, poate fi de-a dreptul șocant. “Aceasta este zona de depozitare, nu un spațiu expozițional”, explică Lützenkirchen economia de spațiu din pivnița plină cu mașini.

mercedes-benz-museum-vault-25

Novicii care intră în aceste săli pentru întâia oară simt ca Indiana Jones care găsește comorile pierdute. În sectorul rezervat autoturismelor din anii ’50 se află, de exemplu, un 190 SL, vopsit odată în gri și echipat cu un acoperiș rigid. Vopseaua sa s-a dus sub soarele Californian, stratul original de grund făcîndu-și deja apariția pe aripa dreaptă din față. Nici piele neagră nu o duce mai bine: toată e crăpată. Micile abțibilde NASA Flight Research Center dezvăluie câte ceva despre fostul proprietar. Acest 190 SL i-a aparținut odată unui astronaut de la NASA, David R. Scott, al șaptelea om care a pus piciorul pe lună.

mercedes-benz-museum-vault-28

Istoria este cea care face aceste mașini speciale. Mergînd mai departe, găsim o altă piatră prețioasă: mașina de Formula 1 W 196 R, care a concurat în anii 1954 și 1955 și care a fost concepută și construită în doar nouă luni pentru cursa de la Tripoli. A obținut o dublă victorie, dar războiul i-a pus capăt carierei. În spate, se află 300 SL Uhlenlauht Coupe, probabil cel mai rar și mai scump SL la ora actuală.

mercedes-benz-museum-vault-9

La distanță de numai câțiva metri, dăm peste C 111, coupe-ul care dobora recordul de viteză pe circuitul Italian Nardo, în anii ’70. Este derutant să privești nu mai puțin de șase modele C 111 rare și mult dorite, supermașini destinate gloriei, care, din păcate, nu au ieșit niciodată de pe poarta uzinei. Un C 111 arginitiu strălucește din colțul incintei: a parcurs aproximativ 500 de kilometri pe circuitul Nardo la o viteză medie de 254 km/h, propulsat de un motor diesel de 190 CP. Două dintre modelele C 111 destinate șoselelor au design-ul din 1969, un al treilea pe cel din 1970, cu motor Wankel, capabil să dezvolte 350 CP.

mercedes-benz-museum-vault-22

Lista de exponate nepreuțuite ar putea continua la nesfârșit. Printre acestea, papamobilele blindate G-Class și ML, care i-au servit Sfântului Părinte, Mercedes-uri Velo, prima mașină produsă la scară largă din lume, în compania unei duzine de Mercedes-Benz 300 SL. Unul dintre acestea este alb. “Acela”, explică Lützenkirchen, “este singurul așa numit vehicul cu portiere Gullwing cu caroseria originală din fibră de sticlă, folosit pe post de cobai pentru material. În cele din urmă, a fost prea scump și prea dificil de produs “ În plus, câteva Mercedes-uri 600, lungi și super lugi, mașinile cu motoare supraalimentate din anii ’30, Benz Patent Wagen. Un vis devenit realitate pentru orice fan Benz și pentru toți cei pasionați de mașini.

Sursă: Auto-motor-und-sport.de

Comentati?

Your email address will not be published.