Exclusiv: primul test drive Mercedes B-Class facelift

Mercedes B-Class facelift
,
5.8K 0

După exact 3 ani, Mercedes revizuiește monovolumul compact  B-Class, cel mai de succes model al gamei compacte. Primele impresii de la Mallorca despre Mercedes B-Class facelift.

La doar șapte luni după lansarea lui GLA, al patrulea membru al familiei compacte, și cu șase luni înainte de lansarea confirmată a  lui CLA Shooting Brake pentru salonul de la Geneva 2015, al cincilea și ultimul reprezentant al noii game compacte, Mercedes a revizuit modelul B-Class.

B-Class este cel mai de succes membru al familiei compacte. Aflat la a doua generație, acesta a fost vândut în peste 1 milion de exemplare (peste 700.000 din prima generație între 2005 și 2011 și peste 380.000 din a doua generație între finalul lui 2011 și 2014). Prin renunțarea la structura tip sandwich, a doua generație B-Class a avut complicata misiune de a înlocui atât fostul B-Class cât și fostul Clasa A, care, utilizând aceeași structură sandwich, era pe placul celor trecuți de prima tinerețe datorită poziției mai înalte de condus.

Pressefahrveranstaltung Mercedes Benz, B-Klasse,  Mallorca Oktob

Succesul lui B-Class poate fi explicat nu doar prin prisma calităților sale ci și prin faptul că Mercedes a intuit foarte bine această nișă în 2005 și B-Class nu a avut concurent timp de 9 ani până la apariția în această vară a Seriei 2 Active Tourer de la BMW. B-Class a fost în fericita postură în care s-au aflat BMW X6, X1 sau X3 în diferite perioade de timp.

Ca majoritatea facelifturilor operate de Mercedes (excepție face faceliftul de 1 miliard de euro de la Clasa E) modificările la nivelul designului sunt discrete. Putem remarca totuși noua bară parașoc față, noua grilă a radiatorului cu cele două bare orizontale și luminile de zi integrate în faruri, în timp ce în spate singurul lucru nou care atrage atenția este ornamentul cromat de pe bara spate. Toate aceste modificări de design nu au afectat coeficientul de rezistență de înaintare. Cu o valoare de 0,27, acesta este cel mai bun din clasă. La interior, modificările se rezumă la noile instrumente de bord și la displayul de sine stătător al centralei multimedia Comand care are acum 8 inch față de 7 inch înainte. Mercedes oferă de asemenea 12 cnuanțe diferite pentru lumina ambientală.

La aceste noutăți se adaugă sistemul Connect me, care include standard legătura cu servicul de urgență în caz de accident (sistemul funcționează în 15 țări europene, existând o centrală unică de comandă la Maastricht, Olanda) și un sistem de asistență pentru întreținere și diagnoză. Opțional (standard dacă se comandă centrala Comand și la versiunea electrică Electric Drive) pentru 150 euro plus TVA se mai asigură câteva servicii cum ar fi: identificarea vehiculului pe o rază de 1,5 km, informații despre starea bateriei, managementul climatizării.

Ca la orice Mercedes care se respectă, sistemele de asistență au fost aduse la zi. Sistemul de detectare stării de oboseală funcționează acum pe o plajă mai largă cuprinsă între 60 și 200 km/h și sensibilitatea lui poate fi reglată în 5 trepte. De asemenea, sistemul Collission Prevention Asssist Plus oferă acum frânare semiautonomă dacă șoferul nu frânează când se apropie de mașina din față. Mercedes declară că acest sistem reduce cu 30% riscul coliziunilor din spate. De pe lista de sisteme de asistență nu lipsesc sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație și cel de parcare automată.

  • Sisteme de asistență de referință
  • Interior versatil și de calitate
  • Gamă foarte bogată de motorizări
  • Motoare pe benzină rafinate și puternice

MAX vs MIN

  • Diesel de 2,1 litri și 136 CP zgomotos și nerafinat
  • Manevrabiliate mai slabă cu motorizări diesel
  • Direcție cu raport de demultiplicare prea lung

Când s-a lansat B-Class în 2011, Mercedes oferea alte niveluri de echipare. La facelift, Mercedes a adus echipările Clasei B la un numitor comun cu celelalte modele ale gamei. Astfel, au apărut echipări similare cu cele de la Clasa A: Style, Urban, AMG Line au înlocuit vechile echipări Chrom, Sport, Night și Exclusive la care se adaugă trei programe de personalizare Night, Exclusive și AMG Exclusive.

Gama de motoare nu s-a schimbat prea mult. De altfel, B-Class dispunea și înainte de facelift de o gamă foarte largă formată din patru motorizări pe benzină, patru diesel și două modele cu propulsie alternativă, acestea nefiind însă disponibile pe piața românească. Sunt touși câteva schimbări, una chiar surprinzătoare.

În 2011, la lansarea celei de-a doua generații, Mercedes prezenta noul turbodiesel de 1,8 litri. Însă treptat, acesta nu și-a găsit loc sub capota viitoarelor derivate compacte CLA și GLA. Iar acum Mercedes l-a scos complet din uz deoarece nu respecta decât normele Euro 5 și l-a înlocuit cu cunoscutul turbodiesel de 2,1 litri. În cazul lui B 200 CDI, puterea este aceeași, de 136 CP, dar sub capotă se află turbodieselul de 2,1 litri în locul celui de 1,8 litri. Apoi, același motor de 2,1 litri în versiune bi-turbodiesel din B 220 CDI furnizează acum 177 CP față de 170 CP înainte.

Gama pe benzină a rămas neschimbată. De asemenea, pentru patru versiuni se oferă acum tracțiune integralăȘ B 200 CDI, B 220 CDI, B 250 și B 220 (ultimul exclusiv cu tracțiune integrală). Au apărut în premieră și două versiuni neconvenționale: B 200 NGT și B-Class Electric Drive.

B250 4MATIC; 7G-DCT

În cadrul testului am condus cele două dieseluri noi B 200 CDI și B 220 CDI ambele cu 4Matic și B 220 4 Matic, acesta din urmă fiind disponibil exclusiv cu tracțiune integrală în combinație cu motorul turbo de 2 litri și 184 CP.

Dieselul de 2,1 litri apasă destul de greu pe puntea față și răpește din agilitatea mașinii. Direcția electrică oferă un feedback foarte bun însă incisivitatea suferă din cauza raportului lung de demultiplicare al direcției. Sunt 3,1 ture de volan de la un capăt la altul, ceea ce afectează manevrabilitatea, iar efectul subvirator este evident. În schimb, tracțiunea integrală 4Matic oferă multe rezerve la limită dar vitezele în viraje sunt limitate de efectul subvirator și demultiplicarea lungă a direcției. Butonul Sport nu schimbă această percepție deoarece prin apăsarea lui se modifică doar răspunsul motorului și al cutiei automate.

Dieselul bi-turbo de 2,1 litri și 177 CP este rafinat, performant, silențios și nu își trădează prea mult originea sa de diesel. În schimb același diesel de 2,1 litri în versiunea de 136 CP este mai zgomotos și la accelerații sună ca un diesel de modă veche. De ce oare nu a ales Mercedes să echipeze B 200 CDI cu dieselul de 1,6 litri și 136 CP de origine Nissan prezent sub capota noului Clasa C, care este mai ușor și mai rafinat?

B250 4MATIC; 7G-DCT

mercedes b class facelift mercedesblog 70

Mai plăcut în conducere este motorul turbo pe benzină de 2 litri și 184 CP. Derivat din cel de 2 litri și 211 CP pe care l-am apreciat foarte mult sub capota noilor Clasa C și GLA, unde impresionează prin performanțe demne de un GTI și rafinament, motorul turbo de 184 CP trage bine de la turații joase și este silențios. Fiind și mai ușor, apasă mai puțin pe puntea față și cu acest motor, B 220 4Matic este net mai agil și mai manevrabil decât frații săi diesel.

La interior, B-Class continuă să impresioneze prin versatilitatea spațiului interior mai ales dacă se optează pentru pachetul Easy Vario Plus cu bancheta spate culisantă și posibilitatea înclinării spătarului banchetei la 90 grade pentru a mări la maximum volumul portbagajului. De asemenea, volumul standard al portbagajului, de 480 de litri, este comparabil cu al unei limzine de clasă medie.

Verdict

Noua Clasa B a fost adusă la zi în ceea ce privește sistemele de asistență și nivelurile de echipare. În privința siguranței active și pasive, Clasa B este o referință în segmentul său. Prin versatilitatea spațiului interior răspunde celor mai exigente cerințe ale unei familii. Oferta de motorizări satisface toate gusturile însă dieselul de 2,1 litri și 136 CP nu este cea mai bună soluție, cel puțin sub aspectul rafinamentului. 

ModelB 160 CDIB 180 CDIB 200 CDIB 200 CDI 4MaticB 220 CDIB 220 CDI 4Matic
MotorL4, turbo-dieselL4, turbo-dieselL4, turbo-dieselL4, turbo-dieselL4, turbo-dieselL4, turbo-diesel
Cilindree (cmc)146114612143214321432143
Putere maximă/turație (CP/rpm)90/2750-4000109/4000136/3200-4000136/3200-4000177/3600-3800177/3600-3800
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)240/1700-2500260/1750-2500300/1400-3000300/1400-3000350/1400-3400350/1400-3400
Transmisieman. 6 tr., aut. 7 tr.man. 6 tr., aut. 7 tr.man. 6 tr./aut. 7 tr.aut. 7 tr.aut. 7 tr.aut. 7 tr.
L/l/h (mm)4393/1786/15584393/1786/15584393/1786/15584393/1786/15584393/1786/15584393/1786/1558
Ampatament (mm)269926992699269926992699
Volum portbagaj (l)488-1547488-1547488-1547488-1547488-1547488-1547
Masă la gol/sarcină utilă (kg)1420/5651420/5651485/5401575/5201505/5201575/520
Accelerație 0-100 km/h (s)14.0 (14.3)11,6 (11,9)9.9 (9.8)(9.8)(8.3)(8.3)
Viteză maximă (km/h)180 (180)190 (190)210 (210)(207)(224)(220)
Consum mediu (l/100 km)4.1 (4.0)4.1 (4.0)4.3 (4.0)(5.0)(4.1)(5.0)
Emisii CO2 (g/km)108 (104)108 (104)111 (104)130(107)(130)
Preț (euro cu TVA)26.13327.10629.26433.79034.15636.270
valorile din paranteze sunt pentru cutiile automate
ModelB 180B 200B 220 4MaticB 250B 250 4Matic
MotorL4, turboL4, turboL4, turboL4, turboL4, turbo
Cilindree (cmc)15951595199119911991
Putere maximă/turație (CP/rpm)122/5000156/5300184/5500211/5500211/5500
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm)200/1250-4000250/1250-4000300/1200-4000350/1200-4000350/1200-4000
Transmisieman. 6 tr./aut. 7 tr.man. 6 tr./aut. 7 tr.aut. 7 tr.aut. 7 tr.aut. 7 tr.
L/l/h (mm)4393/1786/1557488-1547488-1547488-1547488-1547
Ampatament (mm)26992699269926992699
Volum portbagaj (l)488-1547488-1547488-1547488-1547488-1547
Masă la gol/sarcină utilă (kg)1395/5651395/5651505/5251465/5251505/525
Accelerație 0-100 km/h (s)9,3 (9,2)8,6 (8,4)(7.5)(6,8)(6,7)
Viteză maximă (km/h)200 (200)220 (220)(225)(240)(235)
Consum mediu (l/100 km)5.6 (5.4)5.6 (5.4)(6.5)(6,1)(6,6)
Emisii CO2 (g/km)129 (125)130 (125)(151)(141)(154)
Preț (euro cu TVA)25.67427.67132.06636.61138.905
Valorile din paranteze sunt pentru cutiile automate

 

Comentati?

Your email address will not be published.