Două doamne, două mașini: 190 Evo II vs. noul C 350 e

Mercedes-Benz 190 Evo II vs. Mercedes-Benz C 350 e
,
1.56K 0

Condus de Ellen Lohr, Mercedes-Benz 190 E 2.5 16V Evolution II a scris istorie. Ellen a devenit prima femeie care a câștigat o cursă DTM, în mai 1992, pe circuitul de la Hockenheim. Acum este o altă femeie care pune față-n față mașina clasică și modelul nou-nouț Mercedes-Benz C 350 e, prezentat cu câteva zile în urmă la Geneva. Este în stare un plug-in hybrid să țină pasul cu Evolution II? Reporterul Mercedes-Benz Amanda Stretton știe răspunsul la această întrebare.

Reporterul Mercedes-Benz Amanda Stretton a pus mâna deja pe Mercedes-Benz C 350 e, limuzina plug-in hibrid cu cifre de consum incredibile, de numai 2,1 l/100 km, recent prezentată la Salonul Auto de la Geneva.

Pentru a decide dacă e bună sau nu – pentru că nu există cale de mijloc – Miss Stretton a ales un rival dur, care în aparență, nu are nimic în comun cu C 350 e: Mercedes-Benz 190 E 2.5 16V Evolution, mașina de curse DTM construită să-și depășească rivalii în rezistență și viteză. Este mașina condusă spre victorie de Ellen Lohr, prima femeie din istorie care a câștigat o cursă DTM.

Ellen Lohr

Ellen Lohr, prima femeie care a câștigat o cursă DTM

“Eu sunt pilot de curse, așa că o aleg pe aceasta”, spune ea, arătînd spre Evolution II.

Și Amanda pornește. Și mașina răcnește.

Aflată la volanul manevrat de Ellen Lohr acum mai bine de două decenii, devine și mai entuziasmată.

“Această mașină este într-adevăr minunată și este atât de confortabil să o conduci”, spune Amanda, bucuroasă că, deși se află într-o mașină construită cu decenii în urmă, poate regla manual suspensia pneumatică.

Amanda 3

Mercedes-Benz 190 E 2.5 16V Evolution II

“Chiar dacă alerg cu peste 100 km/h, abia dacă simt ceva.”

Și Amanda iar pornește. Și mașina iar răcnește. Iar șoferița explică de ce.

“Este o mașinărie monstruoasă când vine vorba de accelerație. Așa sună un motor cu 4 cilindri în linie și cu 235 cai putere. Și ajunge de la 0 – 100 km/h în 7.1. ne vedem mai târziu, băieți!”

Câteva secunde mai târziu, Amanda apare parcînd Evolution II lângă C 350 e. Apoi scoate la plimbare cea de-a doua opțiune, tot una de top, curioasă să vadă cum funcționează la ea suspensia pneumatică oferită standard la acel model.

Și pornește.

“Când vă gândiți la un hibrid, primul lucru care vă vine în minte este, evident, consumul de combustibil. Iar C 350 e are cifre interesante, consumînd doar 2,1 l/100 km. Și în modul electric, poate atinge o autonomie de 31 km.”

“Dar este un lup cu înfățișare de mielușel”, avertizează Amanda. “Când reglezi setările de aici, poți simți o accelerație pe cinste. Este incredibil!”, exclamă râzînd surprinsă de forța mașinii în timp ce calcă pedala până la podea.

Amanda2

Mercedes-Benz C 350 e

Motorul cu patru cilindri combinat cu un motor electric conferă mașinii o putere totală de 270 CP. C 350 e aleargă de la 0 – 100 km/h în 5.9 secunde, cu mai bine de o secundă mai rapid ca Evo II.

“Dacă vreți să aveți parte de stilul dinamic de condus oferit de o mașină sport, acest sistem inteligent de management al motorului poate să vă ofere acest lucru.”

Cu un sfert de secol între ele, mașina bătrână, dar bună și nou venitul arată împreună cât de mult a avansat tehnologia. Iar când vine vorba să-și aleagă o preferată, Amanda nu ezită nicio secundă!

“Știu exact ce aș alege. În C 350 poți avea parte de distracție, comfort și consum redus. Mă întreb ce ar fi putut face Ellen Lohr cu toate acestea!”

Comentati?

Your email address will not be published.