Noul E-Class 2016 a fost surprins din nou, în straie de serie superficial camuflate. Noi fotogragii spion arată elemente de design preluate de la C-Class și S-Class.
Spre deosebire de numeroasele fotografii spion pe care le-am văzut în ultima vreme, prototipul alb prezintă mai puțin camuflaj, în special în jurul grilei frontale și al farurilor, care sunt acum vizibile. Emblema mare înstelată, susținută de două bare cromate, relevă faptul că acesta este un model Avantgarde. Design-ul ne aduce aminte de C-Class și S-Class, așa cum era de așteptat, singurul detaliu care pare să diferențieze E-Class de fratele mai mare/mai mic fiind dimensiunile sale mai alungite și ușor mai sportive.
Mercedes plănuiește să aplice două tratamente diferite părții frontale, o grilă cromată tradițională și o grilă mai sportivă tăiată de o lamă pentru linia mai sportivă Avantgarde. Fotografiile spion anterioare au arătat și un model AMG Line, trădat de prizele de aer mari, larg deschise, poziționate mai jos.
Pentru prima oară, noile fotografii arată și primele imagini de la interior. Pozele arată o configurație inspirată, în mare parte, de la mai marele S-Class, cu totul cu instrumente digitale duale LCD, prize de aer rotunde cu finisaje cromate și sistemul COMMAND cu control rotativ cu funcții touch, cu noua structură a meniului și cu funcția de realitate augmentată. Vitezometrul vizibil pare să fie unul elementar, versiunea clasică analog, deși versiunea complet digitală se află pe lista de opțiuni.
Noul E-Class va avea mai multe aspecte în comun cu C-Class, nu numai design-ul. Plaforma modulară MRA este, de fapt, identică, doar ampatamentul fiind un pic extins pentru spațiu interior superior. Grație acestei noi platforme, care conține, printre altele, și aluminiu, E-Class va da jos câteva kilograme, masa totală a modelului fiind estimate undeva în jurul a 1,5 tone.
Și gama de motorizare va imita mai micul C-Class. Motorul de bază de 4 cilindri va fi preluat direct de la fratele mai mic, noua generație de motoare diesel (OM654) înlocuind gama OM651. Călcînd pe urmele celor de la BMW, noile unități vor fi dezvoltate conform principiului moular, unitățile de trei, patru și șase cilindri fiind construite din mai multe unități identice de 0,5 cilindri.
Se pare că Mercedes va reveni la originile L6, dezvoltînd un nou motor twin-turbo de 2,9 litri cu 6 cilindri în linie (M256). Acesta va înlocui actualele unități V6 și va dezvolta 430 PS. În vârful gamei se va afla versiunea AMG cu motorul V8 biturbo de 4,0 litri, în formă ușor modificată și cu 421 PS, înlocuind eficient unitatea de 4,7 litri și 408 PS care funcționează la ora actuală la modelele E500/E550. Modelul AMG 63 va primi același motor ca AMG GT (cu ungerea sub presiune cu carter uscat), dar în versiunea cu 510 PS.
Dar stați. Asta nu e tot! Noua platformă MRA poate primi și motoare mici ca unitățile de 3 cilindri, așa că vă puteți aștepta ca noul E-Class 2016 să-și facă apariția cu motoare micșorate începînd cu 2017.
Debutul comerical este programat să aibă loc în 2016, ceea ce înseamnă că o premieră oficială va avea loc anul viitor, la saloanele auto de la Detroit sau de la Geneva.
Sursă foto: AUTOMEDIA