Drive test Mercedes GLA 45 AMG: Un super GTI

Drive test Mercedes GLA 45 AMG
,
1.6K 0

AMG se democratizează: cel mai mic motor AMG dar în același timp cel mai puternic motor turbo cu 4 cilindri din lume își face loc și sub capota lui GLA și îl transformă într-un GTI integral.

Care este menirea unui SUV compact supermotorizat? Argumente practice nu prea există însă factorul plăcere poate fi la cote maxime chiar într-un SUV cu steroizi tocmai pentru faptul că GLA nu are o caroserie înaltă, central de greutate fiind coborât și rezistența la înaintare scăzută.  Dacă Audi a împins RS Q3 la 310 CP, Mercedes demonstrează că se poate și mai mult și a montat supermotorul de 2 litri turbo și 360 CP de pe A 45 AMG și în GLA. Acesta este cel mai puternic SUV compact construit vreodată.  Surprinzător, GLA 45 AMG poate fi și o mașină de zi cu zi dacă se utilizează programul Comfort al trenului de rulare în care sistemul start/stop este activ. La viteze mici prin oraș, acesta este extrem de civilizat și de docil, murmurând liniștit prin cele patru țevi de eșapament și trecând neașteptat de confortabil peste denivelările din asfalt.

 Dr. Jekyll şi Mr. Hyde: GLA 45 AMG poate fi şi un mieluşel pe modul C dar devine un tigru pe modurile M şi S. Este incredibilă această posibilitate de a trece de la o extremă la alta.

Dar dacă se apasă pedala de accelerație şi se trece într-unul din modurile M sau S, GLA 45 AMG se transformă într-un super GTI. Schimbările de trepte se produc fulgerător aproape de granița celor 6000 rpm, fiind însoțite de o mică fanfară de la evacuare și nu îți mai rămâne timp nici măcar să arunci o privire pe vitezometru.

  • Incitant pe modurile M şi S
  • Sound superb demn de cel mai emoţional GTI
  • Docil în viaţa de zi cu zi pe modul C

MAX vs MIN

  • Preț mare
  • Utilitate practică scăzută

Mâinele se lipesc de volanul îmbrăcat în piele și alcantara iar în aceste moduri, treptele se schimbă de la padelele din spatele volanului la fel de repede ca la supersportivul și exclusivul SLS AMG. Când se retrogradează înainte de intrarea în viraje, fanfara evacuării se aude și mai tare. Sistemul ESP are trei trepte de reglaj: On, Sport handling și Off. Pe Sport Handling, ESP-ul intervine mai târziu și se direcționează mai mult cuplu spre spate (acesta variază de la 100/0 la 50/50% spate/faţă), iar funcția Curve Dynamic Assist de la ESP frânează roata de pe interiorul virajului. Iar acest ESP inteligent împreună cu garda la sol coborâtă cu 15 mm și tracțiunea integrală standard asigură o dinamică ieșită din comun.

GLA 45 AMG accelerează de la 0 la 100 km/h  în 4,8 secunde și atinge 250 km/h, dar cu pachetul special AMG se poate ridica limita de viteză la 280 km/h. GLA 45 AMG nu concurează doar cu RS Q3, ci atacă direct și Golf R sau Audi S3 fiind practic în aceeași categorie de preţ.

Verdict

A 45 AMG este un hot hatch premium dar GLA 45 AMG? Ce sens are un SUV compact cu motor de GTI? Teoretic, nu are sens, dar Mercedes a reuşit să imprime acestui mutant gene sportive demne de un GTI datorită în special calităţilor native ale modelului cu centru de greutate coborât şi alură sportivă conferită de silueta joasă şi suprafaţa redusă la înaintare.

Date tehnice Mercedes GLA 45 AMG

ModelGLA 45 AMG
MotorL4, turbo
Cilindree (cmc)1991
Putere maximă/turație (CP/rpm)360/6000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)450/2250-5000
Transmisieaut. 7 trepte
L/l/h (mm)4417/1804/1494
Ampatament (mm)2699
Volum portbagaj (l)na
Masă la gol (kg)1585
Viteză maximă (km/h)250
Accelerație 0-100 km/h (s)4,8
Consum mediu (l/100 km)7,5
Emisii CO2 (g/km)175
Preț (euro cu TVA,RO)57.908

Comentati?

Your email address will not be published.