Toate brandurile de super-lux au anunțat oficial că vor construi super SUV-uri înainte de finele deceniului. Tocmai din acest motiv, Mercedes-Benz ia în considerare un Maybach SUV super luxos avînd la bază viitorul GLS.
Dintre cele 12,8 milioane de mașini vândute anul trecut în Europa, 2,1 milioane au fost SUV-uri din toate clasele, ceea ce reprezintă o creștere cu 21% în comparație cu 2013. Iar cererea mare de SUV-uri nu se oprește aici, conform declarațiilor lui Dieter Zetsche, şeful lui Daimler.
SUV-urile de clasă mică au înregistrat cea mai mare cerere, cu un plus de 54,4% (761.087 unități vândute în 2013). Dar și segmentul premium al SUV-urilor a crescut semnificativ, cu 18,5% pentru SUV-urile compacte, atingînd cifra de 474.207 de unități, și cu 10,2% pentru SUV-urile de clasă medie/mare, ajungînd la 195.015 unități vândute.
Deasupra lui BMW X5, Mercedes GLE și a lui Porsche Cayenne mai este încă loc pentru un segment ultra luxos. Porțile acestui club exclusivist au fost larg deschise la Salonul Auto de la Frankfurt de către noul Bentley Bentayga.
Bentley Bentayga
Cei de la Bentley susțin că Bentayga este cel mai rapid și cel mai exclusivist SUV construit vreodată. Cu interiorul său extravagant de somptuos, cu giganticul motor W12 (se pare că aceasta va fi singura ofertă) și cu performanţe de top, Bentley Bentayga este noul etalon al acestui nou segment. Motorul W12 twin-turbo complet nou, cu o cilindree de 6,0 litri, dezvoltă 600 CP și 900 Nm și propulsează SUV-ul de 2.422 kg construit din aluminiu până la o viteză maximă de 301 km/h, în timp ce acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în doar 4,1 secunde.
Informația încă nu a fost confirmată oficial, dar o versiune cu șapte locuri își va face și ea apariția.
Bentley a vândut 11.020 de mașini în 2014, iar noul super SUV va aduce o contribuție semnificativă la evoluția vânzărilor. Bentley plănuieşte să vândă 15.000 de unități pentru 2018 și 20.000 de unități pentru 2020.
Rolls Royce SUV
Rolls-Royce a confirmat oficial primul SUV RR – cunoscut la nivel intern ca proiectul Cullinan – așteptat să intre în producție în 2017. Încă nu avem fotografii spion, dar RR a lansat câteva imagini ale unui prototip pentru testarea viitorului său SUV.
Noul SUV RR va beneficia de o structură de aluminiu, iar Rolls-Royce a confirmat, prin intermediul unui comunicat oficial, că “prototipul beneficiază de prima versiune a noii suspensii, care îi va ajuta pe inginerii de la Rolls-Royce în dezvoltarea unui sistem final cu tracțiune integrală. Scopul celor de la Rolls-Royce este să construiască un care SUV oferă legendara senzație a “covorului magic”, nu doar pe șosea, ci și în off-road. Cu aproximativ 4.000 de unități vândute în 2014 de către cei de la Rolls-Royce, SUV-ul RR poate crește această cifră de vânzări cu cel puțin 50%.
Aston Martin DBX
Și Aston Martin are intenția de a pătrunde în segmentul SUV-urilor de super lux. DBX este programat să-și facă apariția în 2019, ca parte a unei investiții în valoare de 315 de milioane de dolari în trei noi modele – DBX, noul DB9 (DB11 este viitoarea denumire) și noul Vantage.
Noul CEO Andy Palmer sprijină ideea folosirii unei platforme proprii pentru DBX în locul platformei pentru SUV-uri de la Daimler. DBX trebuie, mai degrabă, să reflecte tradiția sportivă a brand-ului decât să fie un SUV, este de părere Palmer.
Puteți citi aici mai multe despre Aston Martin DBX.
Lamborghini Urus
Și Lamborghini a confirmat apariția unui SUV super sportiv, care va avea la bază conceptul Urus, expus în 2012 la Pebble Beach. Compania intenționează să construiască 3.000 de exemplare Urus SUV începînd cu 2018, ceea ce va dubla cifra anuală de vânzări de la ora actuală.
Audi Q8
Deși nu există declarații oficiale, și Audi pune la cale un super SUV care să fie peste Q7 și care va fi denumit Q8 sau Q9.
BMW X7
Pe de altă parte, fostul CEO de la BMW, Norbert Reithofer, a confirmat că BMW va dezvolta un super SUV cu denumirea X7, care se va poziționa deasupra actualului X5. X7 va fi construit la uzina Spartangurg începînd cu 2018, iar prețul de pornire va fi de cel puțin 130.000 de euro.
X7 va oferi trei rânduri de scaune și va fi primul SUV BMW care va veni cu un motor V12. Pentru că BMW are ca target o arie largă de clienți, gama de motorizare va include un V8 turbo pe benzină, un diesel tri turbo, un V12 și chiar o versiune Plug-In Hybrid.
Maserati Levante
Și ultimul, dar nu cel din urmă, Maserati are în plan introducerea unui SUV de lux denumit Levante. Motoarele V6 pe benzină și pe motorină vor oferi între 250 și 425 CP la prețuri între 65.000 – 100.000 de euro, sume comparabile cu cele cerute pentru Porsche Cayenne, BMW X5 sau Mercedes GLE. Și un vârf de gamă se află în discuții, acesta urmînd să fie dotat cu un motor V6 biturbo cu 510 CP preluat de la Giulia Quadrifoglio.
Dar Mercedes-Benz? Mercedes-Benz a fost primul brand care a oferit un SUV de lux cu șapte locuri. Este vorba de GL lansat în 2005. Cu dotări standard mai bogate față de ML, GL a fost cel mai pretențios SUV înainte de lansarea Bentley-ului Bentayga.
Mercedes-Benz plănuiește un facelift pentru GL pentru viitoarea ediție a Salonului Auto de la Detroit, ocazie cu care numele modelului se va transforma în GLS conform noii filosofii de denumiri Mercedes-Benz. Făcînd parte din familia Clasei S, GLS trebuie să ridice ștacheta până la clasa de lux. GLS revizuit va primi trenul adaptiv și propulsia Plug-In Hybrid de la GLE.
Mercedes-Benz plănuiește o versiune Maybach care are la bază viitorul GLS. Este de așteptat că viitorul Maybach GLS să primească scaunele Executive de la limuzina S-Class, un ampatament mai lung decât cel al unui GLS obișnuit și o serie de modificări în ceea ce privește designul. Andreas Zygan, șeful gamei SUV de la Mercedes-Benz, a declarat pentru Automotive News că sprijină dezvoltarea unui rival pentru Bentley Bentayga.
Mercedes-Maybach GLS ar reprezenta un pas logic. Motoarele V8 și V12 biturbo de la AMG ar oferi nivelul potrivit de putere și de performanțe dinamică.