Dieter Zetsche crede în mașinile autonome

Mașinile autonome
,
1.45K 0

CEO-ul de la Daimler, Dieter Zetsche, și șeful departamentului de dezvoltare tehnică de la Audi, Ulrich Hackenberg, sunt convinși că mașinile autonome sunt viitorul cap de afiș al industriei auto.

Conform celor de la Automotive News Europe, câțiva șefi din industria auto consideră că mașinile autonome vor oferi luxul viitorului la cel mai înalt nivel, crescînd de asemenea, și gradul de siguranță, pentru că 90% dintre accidente au loc din cauza unor erori umane.

Dar alți lideri ai industriei auto sunt de părere că se vor găsi încă suficienți oameni cărora să le placă să conducă, în loc să fie ei conduși de sisteme autonome.

Dieter Zetsche, Ulrich Hackenberg și Elon Musk cred că, în 10 ani de acum, mașini total autonome vor fi disponibile pe piață.

Boston Consulting Group prezice că în 2035, mașinile autonome își vor adjudeca un sfert din vânzările la nivel global, cu 18 milioane de vehicule parțial autonome și 12 milioane de vehicule complet autonome.

În acest an, Mercedes a prezentat conceptul Luxury in Motion în Las Vegas, la CES, un vehicul special conceput pentru rulare autonomă, ale cărui scaune din față se pot roti 180 de grade pentru a transforma interiorul într-o sală de ședințe.

Pe de altă parte, Sergio Marchionne, CEO la Fiat Chrysler Automobile, este mai pesimist și crede că oamenii vor dori încă să-și conducă mașinile și vor prefera să folosească doar câteva funcții automate ale mașinilor autonome.

Există zvonuri conform cărora domeniul mașinilor autonome se află în atenția unor puternice companii care nu au nimic de-a face cu producția de mașini, cum ar fi Google sau Apple. În ianuarie, un manager de top de la Google a declarat pentru Automotive News că, în prezent, nu există planuri de a intra în industria auto, iar Google va continua să le ofere producătorilor auto software și suport cartographic.

Dar Google nu a infirmat interesul pentru mașinile autonome pe viitor. Citat de Automotive News, Chris Urmson, șeful de proiect pentru construirea mașinii autonome realizate de Google, a declarat că “la un moment dat, vom căuta parteneri pentru a construi vehicule complete, pe care să le vindem atunci când tehnologia va fi sigură și pregătită.”

Da fapt, producătorii de vehicule premium, cum sunt Audi, BMW și Mercedes, oferă foarte multe sisteme pentru condusul autonom, ca Traffic Jam Assistant, Lane Departure System cu funcția de corectare a direcției, Blind Spot Assist, Adaptive Cruise Control cu funcția Stop&Go sau garare și parcare laterală automată.

Recent, un Audi A7 Sportback a rulat 900 km de la Palo Alto, California, până în Las Vegas, Nevada. Audi plănuiește să introducă facilități de condus semi-autonom odată cu lansarea noii generații A8 de anul viitor.

 

Comentati?

Your email address will not be published.