Ești îndreptățit să zici că ai succes pe piață abia atunci când smart electric drive reprezintă unul din patru modele fortwo vândute în Statele Unite și când China devine a doua piață ca mărime pentru brandul smart. Poți face asta sau să depui și mai multe eforturi și să nu te oprești la acest nivel .
Poți să întrebi orice oficial Daimler despre noile smart fortwo și smart forfour, pentru că răspunsul va abunda, cu siguranță, de entuziasm. Cum e cazul Annettei Winkler, șefa smart: „smart este brandul care influențează mobilitatea urbană și care impune noi standarde în industrie. Modelele extrem de compacte și agile precum electric drive, programul car2go și multe alte opțiuni valoroase sunt menite să ne ușureze activitățile de zi cu zi și în special parcarea. Așadar, smart este mai mult decât o mașină.”
Pentru a susține astfel de afirmații este de la sine înțeles că trebui să ai la îndemână cifre și statistici oficiale. Așa am aflat că, doar în Germania, peste 50.000 de clienți au vizitat showroom-urile la data lansării oficiale, fiind efectuate peste 6.000 de teste, conform spuselor Daimler.
Mai mult decât atât, oficialii smart au luat în seamă reclamațiile clienților și au decis implementarea unei transmisii cu dublu ambreiaj în martie, când modelele smart fortwo și forfour vor debuta în Statele Unite, dar și în China.
Că tot vorbeam de China și alte țări, piețe și cifre, mai jos aveți câteva curiozități despre dezvoltarea global a brandului smart:
- După Germania, China este a doua piață ca mărime pentru smart.
Primele smart fortwo au fost comercializate în China în 2009. Brandul smart are acum 143 de showroom-uri în 77 de orașe, iar până la ora actuală au fost vândute peste 60.000 de vehicule. Fără a menționa faptul că în China smart fortwo a primit în fiecare an distincția „Car of the Year”, în segmentul său, încă de la lansarea comercială.
- Car2go este cea mai amplă soluție automobilistică urbană din lume
Pe 10 decembrie 2014, compania afiliată smart a felicitat clientul cu numărul un milion, din Florența, Italia. Acest lucru transformă acest serviciu în cel mai mare concept de mobilitate din lume. Încă de la înființarea companiei, flota de mașini albe și albastre de pe străzile din opt țări și peste 30 de orașe a ajuns la 12.500 de modele smart fortwo, lucru ce se traduce în tranzacții de 32 de milioane.
- Smart este acum pe piață în 46 de țări din toată lumea
Peste 1.7 milioane de modele fortwo au fost vândute în toată lumea încă din 1998, iar datorită noii generații se așteaptă ca aceste cifre să crească.
- Vânzările de smart și rețeaua de distribuție au trecut printr-o expansiune substanțială cu câteva luni înaintea lansării noii generații
Numărul punctelor de vânzare a crescut cu 300 în ultimii patru ani, ajungând la 1270. China a cunoscut o creștere destul de rapidă: acum sunt mai mult de 143 de puncte de vânzare, în comparație cu 16 cât erau în 2010.