Conceptul Mercedes F100: un MPV extraterestru

Concept Mercedes F100
,
1.71K 0

Conceptul F 100 a fost primul model din seria “F” prezentat în 1991 la Salonul Auto Nord-American din Detroit, Statele Unite ale Americii. Intenția celor de la Mercedes-Benz a fost de a inova în ceea ce privește ergonomia, siguranța și confortul.

După cum puteți vedea din poze, conceptul F100 a fost gândit ca un vehicul de tip MPV, care folosea conceptul de podeaua de tip sandwich, căreia îi lipseau montanții centrali.

Lista inovațiilor prezente pe conceptual F100 este destul de lungă și începe cu ușile servoasistate: cele din față se deschideau în față, în timp ce ușile din spate se deschideau în spate, paralel cu părțile laterale ale vehiculului.

mercedes_f100_concept_mercedesblog_09

Din categoria dotărilor mai puțin obișnuite, putem enumera singurul scaun față situat central pentru șofer, spațiul generos la interior pentru șase pasageeri și centurile de siguranță cu prindere în trei puncte integrate în scaune.

Cât privește motorizarea, Mercedes-Benz a decis ca modelul F100 să fie propulsat de un motor în patru timp și aprindere prin scânteie cu șase cilindrii și o cilindree de 2.6 litri. Motorul trimitea cei 194 CP către puntea față prin intermediul unei transmisii automate în trei rapoarte.

Mai mult decât atât, printre alte caracteristici inovatoare se numără voice control  sistemul cruise control, un sistem automat pentru apeluri de urgență și un ștergător liniar care curăța parbrizul de la un capăt la celălalt.

mercedes_f100_concept_mercedesblog_02

Cu siguranță arăta ca un vehicul capabil să călătorească în timp, dar multe din inovațiile prezente pe conceptul F100 au intrat în producție. Spre exemplu, trebuie menționat sistemul cruise control lansat în 1998 sub numele de DISTRONIC pe modelul Mercedes-Benz S-Class (W 220) și trapa cu celule fotovoltaice prezentată inițial o dată cu lansarea în 2002 a modelului Maybach 62 cu trapă panoramică.

Mai mult decât atât, conceptul F100 a inclus și faruri cu gaz lansate în producție sub numele de faruri xenon o dată cu prezentarea modelului Mercedes-Benz E-Class W 210 în 1995 – un card în loc de cheile mașinii și senzori de ploaie.

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.