Mercedes-Benz promovează legăturile de sânge dintre coupe-ul în patru uși CLA şi maşina de curse a lui Juan Manuel Fangio, W196, cotată la 30 de milioane de dolari.
Da, asemănările nu trec dincolo de emblemele celor două maşini, însăşi șansa de a admira modernul CLA rulînd alături de înaintaşul său grațios merită fiecare secundă.
Fratele mai mic al lui CLS – automobilul care a lansat moda coupe-urilor în patru uși acum mai bine de un deceniu, Mercedes-Benz CLA se laudă cu un motor supraalimentat pe benzină de 2.0 litri, care produce 211 CP.
Cum rămâne, însă, cu celebra Săgeată Argintie? Ei bine, cu un motor de 2.5 litri cu opt cilindri în linie, Mercedes-Benz W196 a fost vândut pentru 29,650,095 de dolari la o licitație Bonhams Goodwood, din 2013. Pentru acestă sumă, primești monopostul de Formula 1 condus de însuşi Juan Manuel Fangio către victorie în 1954, în Marele Premiu al Germaniei și al Suediei (număr de șasiu 00006/54).
Mercedes-Benz W196 avea motorul amplasat longitudinal chiar în spatele punților față, pentru a echilibra mai bine repartizarea greutății față/spate. Masa proprie era ținută sub control cu ajutorul unui șasiu din aluminiu sudat în formă tubulară, cu o structură din magneziu Elektron ultra ușoară.
Este vorba despre un motor de 2,5 litri cu 8 cilindri în linie, care dezvolta 257 CP și care folosea inovații precum injecția directă de combustibil de la avionul de vânătoare Messerschmitt Bf 109E, un avantaj serios în fața mașinilor de Formula 1 contemporane echipate cu carburatoare.