Noul BMW Seria 3 2018 a fost spionat în premieră. Implementara unei noi platforme și a materialelor ușoare se confirmă pentru limuzina bavareză, alături de elemente de design preluate de la Seria 7.
Purtînd numele de cod G20, noul Seria 3 de la BMW este un model crucial pentru companie. Programat să primească o versiunea scurtată a platformei OKL sau Oberklasse – termenul german pentru “clasa de lux”, rivalul Clasei C va folosi o combinație de aluminiu, oțel de înaltă rezistență format la cald și piese compozite din fibră de carbon pentru a reduce greutatea și pentru a asigura un nivel excepțional de rezistență la torsiune.
Tehnologia CFRP va fi folosită nu numai în scop structural, ci și pentru părțile cheie ale caroseriei, cum ar fi acoperișul, capacul portbagajului și portierele. Această soluție va ajuta modelul să scadă în greutate în comparație cu actuala generație.
Din punct de vedere al motorizărilor, noul BMW Seria 3 va beneficia de prezența familiei de motoare turbo cu trei cilindri atât la versiunile diesel, cât și la cele pe benzină. Motorul de 1,5 ltiri va sta la baza gamei, în timp ce unitatea de 2,0 litri cu patru cilindri de la actualul Mini Cooper S va fi poziționată o treaptă mai sus. Ecologiștii se vor bucura să afle că BMW își va continua programul hirbid, nu mai puțin de două astfel de versiuni fiind așteptate să completeze gama Seriei 3.
Evident, avansînd în cadrul gamei, Seria 3 va fi disponibil doar în compania motoarelor clasice cu șase cilindri. Atât versiuni cu tracțiune spate, cât și cu tracțiune integrală vor fi disponibile. Cel mai probabil, M3 va păstra formula motorului L6 biturbo, în loc să revină la V8-ul mai mare și mai însetat cunoscut de pe seria E90/E92.
Designul este cel mai bine păstrat secret, iar versiunea de teste surprinsă de fotografii noștri spion nu face mare lucru să contrazică acest aspect. Dar nu ne hazardăm dacă afirmăm că Seria 3 își va urma îndeaproape înaintașii, noul Seria 7 și noul Seria 5, moștenind același limbaj de design. Se pare că G20 va fi mai aventuros decât actualul Seria 3 F30, o mutare făcuă pentru ca modelul să poată rivaliza cu adversarii săi mai nervoși cum ar fi Jaguar XE și chiar C-Class de la Mercedes.
Foto: AUTOMEDIA