Vehiculul de cercetre F 100 împlinește 25 de ani

,
1.31K 0

Vehiculul de cercetare Mercedes-Benz F 100 sărbătorește un sfert de secol de la venirea pe lume. Acum 25 de ani, acea mașină a adus laolaltă idei noi și tehnologii inovatoare. Mașina, care pare total depășită în comparație cu standardele actuale, era, la vremea aceea, o anvanpremieră senzațională a conectivității care există astăzi în industria auto.

Telefon la bord controlat prin comandă vocală, pilot automat, faruri cu xenon, senzor de ploaie și un card pe post de cheie. Toate și-au găsit loc, pentru prima oară, în Mercedes-Benz F 100, acum 25 de ani.

În ianuarie 1991, F 100 a fost dezvăluit în toată splendoarea, la Salonul Auto de la Detroit, ca fiind primul Mercedes cu litera F în indicativ. Alți membri ai acestei familii de modele dedicate exclusiv cercetării au fost F 200 Imagination (1996), F 300 Life Jet (1997), F 400 Carving (2002), F 500 Mind (2003), urmate de cea mai recentă creație autonomă de la Stuttgart, F 015 Luxury in Motion, prezentată anul trecut.

F 100Cine ce face pe șosele?

Mercedes-Benz nu a trimis pe șosele și pe scena lumii auto doar vehicule de cercetare. Au existat mașini de testare a tehnologiei, mașini tipice pentru teste, concepte auto și vehicule one-off, înainte ca acelea în versiunea de serie să-și facă apariția.

Vehiculele tehnice sunt mașini în versiunea de serie construite însă, speical pentru a testa noi tehnologii în condiții de rulare cotidiană.

Mașinile de teste sunt construite pentru a scoate noile tehnologii din laborator pe circuit.

Conceptele auto sunt versiuni apropiate de cele de serie, care au ca țintă poziționarea modelului în cadrul pieței.

Și ultimele, dar nu cele din urmă, vehiculele one-off sunt menite să ofere un studiu al fezabilității modelului, aducînd idei noi sub forma unui automobil complet.

F 100 – apogeul inovației

În 1991, inginerii care au lucrat la F 100 au amplasat scaunul șoferului în centrul cabinei, un spațiu considerat cel mai sigur la interiorul mașinii. S-a dovedit a fi o inovație în ceea ce privește siguranța, dar soluția nu s-a concretizat niciodată. Pasagerii din rândul al doilea Mercedes-Benz F 100 (1)se aflau în stânga și în dreapta, în spatele șoferului. Alți doi pasageri luau loc între spațiile rezervate roților. Evident, o asemenea configurație avea nevoie de un acces special: uși rotative care, odată deschise, angrenau părți din podea și din plafon, permiteau șoferului să urce la volan.

F 100 a fost o avanpremieră în toată regula pentru conectivitatea auto din ziua de astăzi. Prezenta un sistem de telefonie activat prin comandă vocală și un display central care arăta în permanență informații utile, cum ar fi viteza de croazieră sau avertismente în privința traficului. Toate datele oferite erau asigurate de o cameră video pentru partea posterioară și două sisteme independente de monitorizare a traficului din jur, ambele anulînd punctul mort în momentul schimbării benzii de circulație. Mașina beneficia și de funcția de menținere a benzii.

În locul cheii convenționale, F 100 venea cu un card, cu scaune electrice, cu un fax mobil și un computer de bord. Tehnologia eco i-a adus modelului F 100 panouri solare pe 2 metri pătrați din suprafața acoperișului.

Mercedes-Benz F 100 (2)

F 100 venea și cu un sistem inovator de iluminare. Farurile compacte ale modelului au fost primele faruri cu xenon construite de Mercedes-Benz.

Vehiculul de cercetare a fost dezvoltat ca un experiment cu tracțiune față. Familia de modele a inclus și o versiune cmodificată a motorului pe combustie care folosea, în schimb, hidrogen.

Mercedes-Benz F 100

O podea sandwich și un sistem electronic de monitorizare a presiunii în anvelope au fost, de asemenea, testate pe parcursul vieții acestui vehicul de cercetare.

Toate acestea și-au făcut apariția acum 25 de ani. Dar oare cum va arăta lumea auto peste încă 25 de ani?

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.