Atunci când Brabus ne zice că a tunat încă un Mercedes-Benz, încetăm orice am fi făcut în acel moment, ne strângem în fața monitorului și aducem o cutie cu şerveţele la îndemână, pentru balele de pe tastatură. Și asta fără să le conducem. Da, sunt chiar atât de bune.
De această dată, numele vinovatului este Brabus Mercedes GLA 45 AMG, un crossover AMG super-rapid despre care multe persoane (întregi la minte) ar fi putut crede că nu necesita vreo modificare. Dar cine a spus că cei de la Brabus sunt întregi la minte?
Fii atent la asta: 400 CP și 500 Nm pentru un motor de 2 litri supraalimentat, cu 60 CP și 50 Nm mai mult decât GLA 45 AMG în versiune standard. În cazul în care ai mai condus până acum un Mercedes-Benz GLA, nu neapărat versiunea AMG, atunci ştii că acest crossover mic este de fapt o mașină foarte potentă pe drum, cu o direcție bună și un sistem de suspensii echilibrat. Aspectele astea două devin foarte utile la versiunea Brabus, care accelerează de la 0 la 100 km în doar 4,4 şi poate atinge o viteză maximă de 270 km/h.
Însă cei de la Brabus nu s-au oprit aici. Programul lor include, de asemenea, și îmbunătățiri pentru GLA 250 a cărui putere creşte de la 211 CP la 245 CP, ceea ce se traduce printr-un sprint de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde. Versiunea diesel GLA 220 CDI a primit, de asemenea, 40 CP în plus, ajungând la 210 CP, cu o scădere inerentă pentru sprintul 0-100 km/h până la 8 secunde. În circumstanțele astea, viteza maximă pentru versiunea diesel a GLA este de 220 km/h.
Din punct de vedere estetic, atât lui GLA 45 AMG, cât și modelelor GLA cu versiunea de echipare AMG Sport le-au fost modificate spoilerele față și spate pentru un aspect mult mai agresiv, difuzorul de aer din spate a suferit şi el schimbări, eleronul de pe haion e mai pronunţat, țevile de eșapament sunt patru la număr iar dimensiunea jantelor variază de la 17 la 21 de inci.
Pe lângă asta, poți alege între o suspensie sport coborâtă cu 25 mm sau una off-road, înălțată cu 30 mm – alegerea pare evidentă pentru noi, însă, știi cum e… oamenii sunt bizari.
Efectul dramatic este creat de podeaua cu lumini de tip LED, pedalele eloxate sau mânerele de pe interiorul portierei ori padelele sport din aluminiu. Poate că transformarea acestui GLA nu este la fel de exagerată precum alte modele Brabus, care aveau până la 850 CP, dar e un pachet care transformă micul Mercedes-Benz GLA 45 AMG într-o jucărie atomică.