BMW a lansat la Salonul de la Paris a doua generație BMW X6, dar acesta nu va mai fi singur pe piață. Începînd cu 2015, X6 va avea un competitor foarte puternic în viitorul MLC, care se va numi GLE Coupe. Bazat pe ML, SUV-ul coupe va fi construit tot în SUA.
Acum 3 ani, Consiliul de Administrație de la Daimler AG aproba proiectul nume de cod C166 al unui SUV-coupe pe baza lui ML. Conceptul a fost prezentat la Salonul de la Beijing în aprilie acest an, iar producția de serie va începe în 2015 la uzina din Tuscaloosa, Alabama, unde se produc și modelele actuale ML și GL.
Între timp Mercedes va schimba logica denumirii modelelor, astfel că ML se va numi MLE iar planificatul MLC va purta denumirea MLE Coupe, pentru a sugera apartenența la familia Clasei E.
Acum 10 ani, Mercedes a inventat nișa coupe-urilor cu patru uși. Designerul Robert Lesnik spune că ”Mercedes a inventat coupe-urile cu patru uși, iar MLC duce mai departe acest concept într-un alt segment”. Iar președintele Daimler, Dieter Zetsche, crede că ”există un potențial foarte mare în combinația dintre un SUV și un coupe”. Ca și CLS Shooting Brake, MLC va avea portiere cu geamuri fără rame.
Conceptul expus la Beijing are 4935 mm lungime, 2044 mm lățime și 1739 mm lățime mm, în timp ce ampatamentul măsoară 2916 mm. Prin comparație, noul BMW X6 este mai scurt cu 26 mm, mai îngust 55 mm și mai scund cu 37 mm. Din ce am aflat, conceptul Coupe SUV seamănă în proporție foarte mare cu viitorul model de serie, dar probabil lățimea finală va fi puțin mai mică, iar jantele nu vor avea dimensiunea de 22 inci de la concept.
În privința motorizărilor, conceptul a fost prezentat cu noul V6 bi-turbo de 333 CP disponibil atât pe piața europeană cât și pe cea americană. Însă gama de motorizări va include și versiunea 500 cu V8 bi-turbo de 4,7 litri și circa 435 CP care va concura direct cu X6 xDrive 50i ce dezvoltă 450 CP din V8-ul bi-turbo de 4,4 litri și 350 BlueTec echipată cu excelentul diesel de 3 litri și 258 CP ca răspuns pentru X6 xDrive 30d.
Cu Active Curve System (ACS), Mercedes are un rival pentru Dynamic Drive de la BMW
Cu un centru de greutate mai coborât, MLC va fi mai sportiv și mai agil decât ML. De asemenea, nu va lipsi opțiunea Active Curve System (ACS) care reduce mult ruliul în viraje. Este un sistem similar cu Dynamic Drive de la BMW X6. Nu vor lipsi nici trenul de rulare adaptiv cu setările Comfort, Slippery, Sport și Sport Plus și opțional sau standard funcție de versiune suspensia pneumatică. Spre deosebire de X6, Mercedes oferă suspensie pneumatică la toate roțile, în timp ce X6 are doar la puntea spate. În testele comparative realizate cu ML versus X5, ML s-a dovedit cel mai confortabil, mai ales pe macadam și pe drumuri denivelate, iar pachetul off-road îi conferă aptitudini superioare în teren accidentat.
Ca și la X5, BMW va oferi mai multe trenuri de rulare pentru X6: Comfort Adaptive (suspensie adaptivă și pneumatică pe spate cu reglajul gărzii la sol), Dynamic Adaptive (Dynamic Drive și Dynamic Performance Control) și Proffessional Adaptive (combină caracteristicile Comfort Adaptive și Dynamic Adaptive).
Mercedes MLC promite mai mult spațiu și un acces mai bun în spate decât BMW X6
Din informațiile furnizate de insiderii de la Mercedes, Coupe-SUV-ul nu va fi atât de radical ca X6, în sensul că va fi mai practic. Linia acoperișului nu va fi atât de coborâtă, spațiul la cap în spate fiind mai generos, iar accesul va fi mai bun grație ușilor spate mai late. Se vorbește și despre o versiune cu patru locuri individuale și consolă centrală care se prelungește spre spate.
Plug-In Hybrid este cartea câștigătoare pentru viitorul MLC
De asemenea, un alt atu al lui Mercedes este versiunea Plug-In Hybrid. Electrificarea gamei este una din prioritățile lui Mercedes și Coupe-SUV-ul va beneficia de noul sistem de propulsie lansat pe S 500 Plug-In Hybrid care este perfect adaptabil și pentru tracțiunea integrală și care este prevăzut și pentru faceliftul lui ML. La acest capitol, BMW a rămas în urmă, Mercedes și Porsche (cu Cayenne și Panamera) introducând primii în producție de serie sistemul Plug-In Hybrid cu beneficii foarte clare datorate autonomiei electrice de până la 33 km.
MLC va debuta în 2015 la Detroit sau Geneva și este de așteptat ca prețul să fie ceva mai mare decât al lui ML, dar și echiparea standard să fie mai bogată.