Bentley Flying Spur vs Mercedes-Benz S 600 vs Rolls-Royce Ghost Series II

,
2.06K 0

Cu siguranță poți să înțelegi pe cineva care se simte puțin speriat (OK, de-a dreptul îngrozit) în timp ce își face de cap cu mașinile astea de-a lungul unor drumuri șerpuite din Alpii Austriei. În definitiv, ar fi o reală provocare să găsești o adunătură de mașini mai scumpă decât asta…

Iată trei dintre cele mai luxoase și confortabile mașini pe care le poți cumpăra (cu mulți bani), toate cu motoare V12 și tone de personalitate. Acum se află pe mâinile a trei jurnaliști de la revista Automobile  care par foarte hotărâți să afle care dintre ele este cea mai bună.

s-600-mercedesblog.com-12

Mai întâi de toate, trebuie să alunece de-a lungul a câțiva kilometri de autostradă care, în acest gen de mașini, presupun că au trecut pe nesimțite. Conform autorului, Mercedes-Benz S 600 este mașina cel mai ușor de manevrat la viteze mari în astfel de condiții, grație caroseriei late și ținutei stabile de drum (dă vina pe suspensia de ultimă oră).

Mercedes-Benz se află în frunte și atunci când vine vorba de tehnologie, având pilot automat adaptiv,  asistență la menținerea benzii, sistem de vedere pe timp de noapte și o suspensie adaptivă care folosește camere video pentru a scana drumul și pentru a pregăti mașina pentru ce este mai rău. Jurnaliștii continuă multă vreme să enumere sistemele oferite de Mercedes-Benz și fii sigur că și așa nu fac decât să zgârie un pic suprafața.

s-600-mercedesblog.com-11

Totul se oprește brusc atunci când ajung la motor. V12-le de la S 600 nu este tocmai nou, fiind foarte asemănător cu V12-le de 5,5 litri lansat odată cu Maybach 57 în 2002. Unitatea biturbo dezvoltă acum 530 CP, deci nu e tocmai anemică, dar, în această companie, este cea mai plăpândă – Ghost are 570 CP, în timp ce Bently depășește bariera de 600 CP.

Mercedes-Benz S 600 recuperează o parte din terenul pierdut cu cifrele cuplului – 830 Nm (cel mai mare din test) și cu cea mai “joasă” masă proprie: 2.285 kg. Toate acestea combinate cu faptul că o diferență mai mică de 100 CP la acest nivel nu e mare lucru, înseamnă că doar un pilot de avion de vânătoare ar avea voie să numeacă S 600-le lent.

s-600-mercedesblog.com-7

Este, de asemenea, destul de imersiv, o caracteristică ce, surprinzător, se aplică și la Ghost. Poate că arată ca o fortăreață pe roți, dar cu pachetul opțional dinamic este surprinzător de agil. Primește amortizoare reconfigurate, suspensie spate modificată și un volan mai gros cu un răspuns mai direct. Având activată funcția de control al stabilității, nu prea ai loc de joacă, iar mașina este echilibrată automat imediat. Dezactiveaz-o, și imediat vei avea impresia că drumul devine mult prea îngust. Mașina se simte în apele sale atunci când profită de cuplul la regim scăzut (780 Nm disponibil încă de la 1.500 rpm), dovedindu-se a fi mult mai dinamic decât ai putea crede.

s-600-mercedesblog.com-2

Dar vine un moment când autostrada se termină și încep drumuri mai interesante. Pe măsură ce curbele devin tot mai strânse și drumul devine mai abrupt, Bentley începe să strălucească. Este singura mașină cu tracțiune integrală dintre cele trei, ceea ce înseamnă că poate profita la maximum de cei 800 Nm oferiți de motorul W12 cu șase litri. Este și cea mai rapidă mașină din grup, având atât cea mai bună accelerație, cât și cea mai mare viteză maximă: 4,3 secunde pentru sprintul de la 0-100 km/h (4,5 pentru Mercedes și 4,8 pentru Ghost) și o viteză maximă care trece bine de 300 km/h (celelalte două fiind limitate de 250 km/h).

Dar acum, pe bune, indiferent cât de rapide sunt, viteza și agilitatea nu sunt primele lucruri care-ți vin în minte când te uiți la mașinile astea. Ci confortul.

s-600-mercedesblog.com-13

Iar aici Mercedes-Benz S 600 se bagă iar în față, cu laudele cuprinzând și scaunele din spate care, pe lângă lucruri precum spațiul imens pentru picioare și cap, oferă și funcție de masaj. Prin comparație, în Bentley te simți mai înghesuit și nici chiar scaunul șoferului nu pare că se poate regla suficient.

Și-ar mai fi și tehnologia. Inutil să mai spunem, S 600 conduce din nou, dar din cauza asta îl pune pe șofer în fața unei probleme. De fapt, nu numai una: are o grămadă de butoane, touchpad-uri și monitoare printre care se pate rătăci cu ușurință. Prin contrast, Rolls-ul folosește o versiune îmbunătățită a sistemului iDrive de la BMW, care face totul foarte clar și simplu, în timp ce Bentley este dureros de demodat.

s-600-mercedesblog.com-10Încercând să analizăm imaginea pe care mașinile astea o conferă posesorului lor, nu facem decât să scoatem în evidență cât de diferite sunt în realitate. Mercedes-ul este mașina cea mai tehnică, mai geek dintre toate, oferind suficiente subiecte pentru a rupe tăcerea la 100 de petreceri de acum încolo. Bentley este cel mai exclusivist și clasic dintre ele, cu finisaje manuale frumoase și atenție uriașă la detalii. Pe de altă parte, Rolls-ul pur și simplu țipă: „opulență”.

Ceea ce pare să le convină colegilor noștri jurnaliști la Automobile, care găsesc că Rolls-Royce este cel mai agreabil per total. Ei salută funcțiile inteligente de la Mercedes și prețul (ahem!) mic – este cel mai (din nou, ahem!) accesibil la aproximtiv 150.000 euro – recunoscând faptul că este cea mai rațională alegere, dar… „la naiba, noi vrem opulență”.

 

Sursă: Automobilemag.com

Comentati?

Your email address will not be published.