Duelul anului. Primul comparativ Mercedes-AMG GT S – Porsche 911 GTS
, / 1355 0

Duelul anului. Primul comparativ Mercedes-AMG GT S – Porsche 911 GTS

SHARE
Home AMG AMG GT Duelul anului. Primul comparativ Mercedes-AMG GT S – Porsche 911 GTS

Britanicii de la Car orchestrează primul duel dintre aspirantul Mercedes-AMG GT S şi noul Porsche 911 GTS, o nouă “specie” de 911. Şi-a găsit Porsche, în sfârşit, un rival pe măsură?

șansele sunt mari. Britanicii s-au îndrăgostit literalmente de AMG GT S, numindu-l cel mai feroce Mercedes lansat vreodată. Cu arsenalul său V8 de 508 bhp, AMG GTS învinge cu graţie, pe hârtie, 911 GTS şi al său boxer cu șase cilindri în linie şi 424 bhp.

Conceptual, noul 911 GTS se apropie cel mai mult de filozofia lui Mercedes, amestecînd ADN-ul brutalului GT3 cu cel mai relaxat al lui Carrera S. Reflectînd gradul de rudenie cu GT3, 911 GTS este echipat cu jante negre personalizate de 20 de inci, faruri pe fundal negru cu xenon și alte elemente disctinctive cu rol pur decorativ.

Mercedes-AMG-911-GTS-1

Dacă acest ar fi doar despre sunet, Mercedes-AMG GT S ar câștiga detaşat, întorcând capetele tuturor cu urletul V8-ului său cu timbru grav. Glasul motorului este însăşi sufletul, esența și principala motivație din spatele spectacolului numit AMG GT S.

Reprizele Mercedes-ului sunt fulminante, totul graţie energiei debordante a motorului V8 biturbo cuplat la o transmisie divină cu dublu ambreiaj şi șapte trepte. Zăboveşte în zona liniei roşii (7200rpm) și vei zbura de la 60 la 125mph (100 – 200 km/h) în doar 8.0 secunde. Indubitabil, Mercedes-AMG GT S este regele neîncoronat al Autobahn-ului.

Mercedes-AMG-911-GTS-3

Porsche 911 GTS nu se lasă mai prejos şi zboară de la 0-62mph (0-100 km/h) în 4.0sec, respectiv de la 0-125mph (0-200 km/h) în 13.8 secunde. AMG GT S face acelaşi lucru în 3.8, respectiv 12.5sec. Linia roșie a turometrului de la GTS atinge pragul de 7800rpm. Pe măsură ce cuplul crește în timpul schimbării vitezelor, 911 te urcă parcă într-o catapultă menită să te arunce direct în ceafa lui AMG GT S. Iată că, în cele din urmă, 911 este aproape la fel de rapid ca Mercedes-ul.

Inexorabil, atât 911, cât și AMG GT S sunt făurite parcă pentru a trăi pe circuit, ambele șlefuind relația dintre comandă și reacție până la perfecțiune. Funcția Dynamic Select de la Mercedes îți permite să trezeşti la viaţă una dintre cele patru personalități diferite ale maşinii, ce modifică setările direcției, accelerației, suspensiilor, cutiei și controlului stabilității. În schimb, răspunsul Porsche, intitulat Sport Plus, întărește doar amortizoarele și “umple” cutia cu adrenalină.

Mercedes-AMG-911-GTS-2

Pe drumul mirfic de pe versantul nordic al muntelui Silvretta, AMG GT S (cu ESP setat în modul Handling) este practic invincibil, mai ales pe succesiunea rapidă de “trepte” ale scării spiralate care urcă spre cer. Distribuirea greutății 47:53%, diferențialul electronic autoblocant, centrul de greutate coborât până la pragul în care maşina aproape atinge pământul și suspensia cu brațe din aluminiu îi dau lui AMG GT S doza perfectă de agilitate și rapiditate. Modul Sport Plus este ideal, direcția inițial ușoară îmbrăcând o haină fermă, plină de consistență, în această setare.

Porsche 911 GTS nu ascunde în mânecă la fel de multe trucuri dinamice. Dar, nici nu are nevoie de vrăjitorii electronice pentru a-și duce misiunea la bun sfârșit. Setarea personalizată a suspensiei, pneurile şi ecartamentul mai late îşi unesc forţele în căutarea permanentă a trasei ideale. Spatele urmează parcă telepatic partea frontală și sfidează gravitația.

Surprinzător, la limită, Mercedes-AMG GT pare mai nărăvaş decât rivalul său cu motor posterior, inginerii germani putând insufla parcă ceva mai mult control asupra reacţiilor maşinii.

Mercedes-AMG-911-GTS-4

Deci, care este verdictul? Care dintre concepte funcționează mai bine? Porche este o capodoperă plină de viaţă. Este o alegere mai pură, mai concentrată și evident mai dinamică. AMG GT S își câștigă, însă, reputaţia de uragan al autobahn-urilor, un marcator important în loteria credibilității și un înlocuitor superior din toate punctele de vedere strămoşului direct SLS.

Source: Carmagazine.co.uk

Comentati?

Your email address will not be published.