Atât rezultatele din antrenamente cât și cele din calificări îi dădeau ca și clari învingători pe cei de la Mercedes, singura necunoscută fiind cine va fi primul. Ei bine, Rosberg a ținut să simplifice această ecuație și i-a lăsat cale liberă lui Hamilton către a șasea victorie din 2015.
Startul de la Spa-Francorschamps avea să fie mereu unul palpitant, dar regulile privind plecarea în cursă au pus și mai multă presiune pe piloți. Începând cu etapă din Belgia, orice indicație a inginerilor privind bite point-ul ambreiajului a fost interzisă. Astfel, piloții aveau să detecteze această setare singuri, în timpul turului de formare, încercând să găsească acea linie fină între aderența mecanică, patinarea ambreiajului și învârtirea excesiva a roților.
Rosberg a simțit pe propria piele că acest proces este unul care poate fi decisiv în ceea ce privește menținerea poziției de la start până în primul viraj. Germanul a plecat foarte slab și a căzut până pe locul 5, în vreme ce Hamilton nu a ezitat și a reușit să se înscrie primul în La Source. Surpriza a venit de la Perez, pilotul Force India încercând să treacă la conducerea cursei înainte de Les Combes, dar Lewis și-a apărat perfect poziția și s-a detașat în fruntea cursei. Pentru Nico a urmat o cursă de recupare facilitată de performanțele superioare ale monopostului sau, iar în cele din urmă germanul a ajuns până pe locul 2. De aici încolo, cursa a intrat în ritmul obișnuit, Hamilton a gestionat ușor avansul în față colegului său și a câștigat, reușind să mărească diferența la 28 de puncte în clasamentul general.
Sebastian Vettel părea a fi în cursa pentru locul 3, riscând o strategie cu o singură oprire la boxe, dar cu 3 tururi înainte de final pneul dreapta spate a cedat inexplicabil și a năruit orice speranță a germanului. Desigur, urmează lungi dispute în ceea ce priveste explozia anvelopei și stabilirea vinovaților, dar un lucru este cert: Pirelli nu sunt stăpâni pe situație și asta îi va costa mai devreme sau mai târziu. Totuși, acest incident nu poate știrbi performanța lui Grosjean, francezul reușind să bifeze prima clasare pe podium din 2013 încoace. În urma sa a terminat Kvyat, rusul reușind un rezultat bun în ciuda unei nesincornizari a strategiei Red Bull.
Deși nu a reușit să se păstreze în fruntea cursei, Perez a avut cea mai bună clasare din sezonul actual, terminând pe 5, în fața lui Kimi Raikkonen. Pilotul reconfirmat de Ferrari și pentru anul viitor a salvat ce s-a putut dintr-o cursă în care s-a văzut nevoit să plece de pe 16. Verstappen și Bottas l-au urmat în clasament, în vreme ce Marcus Ericsson a luat ultimul punct pus în joc. Celălalt pilot Sauber, Felipe Nasr, ratează intrarea în puncte, terminând cursa la 11 secunde în spatele colegului său.
În ciuda eforturilor susținute de a reveni în top, coșmarul continuă pentru Mclaren-Honda. Alonso și Button nu reușesc nicicum să țină pasul cu altcineva în afară de cei de la Manor și încheie pe 13 și 14, în fața lui Merhi și Stevens.
Cursa de la Spa a avut parte și de 4 abandonuri, cel mai important dintre acestea fiind cel al lui Ricciardo. Sistemul ERS de pe Red Bull-ul său a cedat exact după șicana Bus Stop și australianul a declarat forfait. Sainz s-a retras din cauza unor probleme ale unității de putere, iar la mașina lui Maldonado a cedat cutia de viteze.
Sezonul european al Formulei 1 continuă peste 2 spatamani în templul vitezei, la Monza.
Clasament :
Pos | Driver | Car | Gap |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h23m40.387s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 2.058s |
3 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 37.988s |
4 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 45.692s |
5 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 53.997s |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 55.283s |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 55.703s |
8 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 56.076s |
9 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m01.040s |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m31.234s |
11 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m42.311s |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | Tyre |
13 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 Lap |
14 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 Lap |
15 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1 Lap |
16 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1 Lap |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | Power Unit |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | Electrical |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | Transmission |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | Not started |
Clasament general piloti:
Pos | Driver | Points |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 227 |
2 | Nico Rosberg | 199 |
3 | Sebastian Vettel | 160 |
4 | Kimi Raikkonen | 82 |
5 | Felipe Massa | 82 |
6 | Valtteri Bottas | 79 |
7 | Daniil Kvyat | 57 |
8 | Daniel Ricciardo | 51 |
9 | Romain Grosjean | 38 |
10 | Max Verstappen | 26 |
11 | Sergio Perez | 25 |
12 | Nico Hulkenberg | 24 |
13 | Felipe Nasr | 16 |
14 | Pastor Maldonado | 12 |
15 | Fernando Alonso | 11 |
16 | Carlos Sainz | 9 |
17 | Marcus Ericsson | 7 |
18 | Jenson Button | 6 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Clasament general constructori:
Pos | Constructor | Points |
---|---|---|
1 | Mercedes | 426 |
2 | Ferrari | 242 |
3 | Williams/Mercedes | 161 |
4 | Red Bull/Renault | 108 |
5 | Lotus/Mercedes | 50 |
6 | Force India/Mercedes | 49 |
7 | Toro Rosso/Renault | 35 |
8 | Sauber/Ferrari | 23 |
9 | McLaren/Honda | 17 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |