2016 a fost, într-adevăr, anul mașinilor de vis, așa cum Mercedes anticipase la sfârșit de 2015. Compania de la Stuttgart a trimis pe șosele, dar și în off-road, nu mai puțin de 20 de mașini în 365 de zile, devenind astfel cel mai eficient producător auto al anului.
- Mercedes-Benz E-Class – ianuarie
Mercedes-Benz a început anul în forță: cu cea mai inteligentă limuzină business construită vreodată. Totul este nou la Mercedes E-Class 2017: conceptul multimedia, platforma modernă, gama largă de sisteme de siguranță și de asistență, dar și noua generație de motoare diesel cu 4 cilindri.
Specialiștii chiar au avut curajul să spună că această mașină ar trebui să fie aproape imposibil de implicat înt-un accident și că este sigură cum niciodată altă mașină nu a fost vreodată: sisteme ca Active Brake Assist, Evasive Steering Assist, Remote Parking Pilot, PRE-SAFE® impulse side, PRE-SAFE® Sound o fac să fie astfel.
- Mercedes-Benz C-Class Cabriolet – februarie
Mercedes-Benz C-Class Cabriolet, strălucind elegant în prima galerie foto, a venit pe lume pentru a umple un gol istoric în portofoliul Mercedes, fiind primul C-Class decapotabil. Mercedes-Benz a prezentat cu mândrie primul model cabrio al familiei C-Class la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta.
Cu o amplitudine de detalii de calitate, personalitatea sa este relevată în mod special atunci când acoperișul este coborât. Interiorul său are la bază habitaclul limuzinei Clasa C, venind însă, cu o reinterpretare a dotărilor tipice mașinilor decapotabile.
- Mercedes-AMG E 43 4Matic – martie
Noul Mercedes E 43 AMG 4Matic este propulsat de un motor actualizat cu 6 cilindri. Unitatea vine cu putere suplimenară, urcând acum până la 401 CP. Grație noii unități, E 43 AMG 4Matic ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde, viteza maximă fiind limitată electronic la 250 km/h.
Ca la toate modelele AMG Sport Line, formula este neschimbată, E 43 4Matic venind standard cu tracțiune integrală și cu transmisia automată 9G-Tronic.
- Mercedes-AMG GLC 43 4Matic – martie
Cel mai tare GLC, al patrulea model care sare peste denumirea AMG Sport Line în favoarea titulaturii Mercedes-AMG, a văzut lumina zilei în martie.
Sub capotă, se regăsește deja familiarul motor V6 biturbo de 3.0 litri, cotat la 367 CP și 520 Nm, transmiși către toate cele patru roți prin intermediul transmisiei automate 9G-Tronic. Are nevoie de 4,9 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h, înainte de a atinge o viteză maximă limitată la 250 km/h.
- & 6. Mercedes-Benz CLA & CLA Shooting Brake facelift – martie
După ce B-Class și A-Class au suferit operații estetice, Mercedes a mers mai departe și a aplicat aceeași intervenție și altor membri din gama compactă: Mercedes CLA și CLA Shooting Brake.
Modificările de design s-au concentrate în mare parte pe imaginea distinctivă a celor modele, care vin acum cu o grilă neagră de tip diamant și cu o nouă bară față, cu o configurație nouă a farurilor și stopurilor, în timp ce țevile de evacuare sunt integrate acum în bara spate.
- Mercedes-Benz GLC Coupe – martie
Mercedes intră în joc! Mașina care trebuie să intre în arena ca să se ia la trântă cu toate SUV-urile coupe deja consacrate, a venit pe lume în martie. La un an de la prezenarea conceptului la Salonul Auto de la Shanghai, în 2015, Mercedes -Benz GLC Coupé vine să reunească ADN-ul sportiv al coupe-urilor cu robustețea SUV-urilor.
Structura de bază și forma alungită a mașinii de serie au rămas practic neschimbate. Noul Mercedes-Benz GLC Coupé vine cu suspensie sport, cu the DYNAMIC SELECT și 4MATIC oferite standard, dar și cu transmisia automată 9G-Tronic.
- Mercedes-Benz E-Class cu ampatament lung – aprilie
140 de milimetri în plus în lungime. Aceste cifre echivalează cu mai mult spațiu, mai mult confort, un plus de inteligență. Limuzina Mercedes-Benz E-Class cu ampatament lung a fost prezentată în China, la Salonul Auto de la Beijing. Mașina construită în China pentru China reprezintă o reinterpretare a luxului.
Versiunea cu ampatament lung a Clasei E lansate în Europa aduce o personalitate de primă clasă la o lungime de 5,063 milimetri. O fereastră triunghiulară a fost adăugată în plus montantului C, iar acoperișul vine cu un profil alungit. Acesta din urmă, alături de capota mai lungă și de umerii ampli ai modelului îi asigură limuzinei o siluetă elegantă și deosebit de interesantă.
- Mercedes-AMG C 63 Cabriolet – aprilie
A fost mașina care a adus vara mai devreme decât o așteptam. A fost noul Mercedes-AMG C 63 Cabriolet, cea mai puternică decapotabilă a familiei C-Class, propulsată de nimeni alta decât unitatea V8 de la AMG.
Motorul biturbo folosit la super GT-ul construit de AMG vine în două versiuni: cu 476 CP și 510 CP, cea din urmă fiind rezervată pentru modelul S. Mașina își rezervă dreptul de a fi singura din segment cu un motor biturbo cu 8 cilindri, care o aruncă direct spre viteza maximă limitată la 250 km/h sau la 280 km/h atunci când se comandă AMG Driver’s Package.
- Mercedes-AMG GT R – iunie
Vine din iad și promite raiul! În iunie, bestia verde Mercedes-AMG GT R a fost pusă în libertate pe circuit. Mercedes-AMG GT R, o rasă pură cu ADN de atlet, marchează un moment important în lumea auto, fiind nici mai mult, nici mai puțin decât versiunea certificată pentru drumurile publice a mașinii de curse GT3.
GT R vine la pachet cu 585 CP, cifre care o fac cea mai puternică mașină certificată pentru drumurile publice construită vreodată la Affalterbach. Elementele de aerodinamică activă și imaginea modelului îl tranformă pe acesta într-o veritabilă bestie.
- Mercedes-Benz E-Class Estate – iunie
Noul Mercedes E-Class Estate stabilește noi standarde în segmentul break-urilor premium de clasă mare, cu cel mai mare portbagaj. Interiorul este similar cu acela al limuzinei. Panoul de bord poate fi comandat opțional cu două display-uri HD, fiecare cu o diagonală de câte 12,3 inchi.
Trei motoare au fost disponibile în momentul lansării: E 200 cu o unitate turbo de 2 litri, creditată cu 184 CP, E 220 d cu noul motor diesel 194 CP și E 250 cu 211 CP. Spre finele anului 2016, au urmat E 200 d cu 150 CP, E 350 d cu 258 CP și E 400 4Matic cu 333 CP. Toate modelele sunt echipate cu transmisia automată cu nouă trepte, 9G-Tronic.
- Smart Electric Drive – septembrie
Brand-ul smart este singurul producător auto din lume care oferă întreaga gamă și în versiune electrică. Toată familia electrică, alcătuită din smart fortwo, smart forfour și smart fortwo cabriolet, a fost prezentată în septembrie la Paris.
Tracțiunea spate și motoarele montate în partea din spate par a fi combinația perfectă pentru sistemul de propulsie electrică al celei mai mici mașini din gama Mercedes. Sucursala Daimler Deutsche ACCUMOTIVE furnizează bateria, în timp ce motoarele sunt construite la uzina Renault din Cleon, Franța.
- & 14. Mercedes-AMG GT Roadster & Mercedes-AMG GT C Roadster – septembrie
Ca și predecesorul său, AMG GT Roadster vine cu un acoperiș electric din pânză, care se închide sau se deschide în 11 secunde, la viteze sub 50 km/h.
Modelul Mercedes-AMG GT Roadster de bază este propulsat de deja familiarul motor V8 biturbo de 4 litri, cu 476 CP și 630 Nm. Sunt cifre care ajută bolidul să ajungă de la 0 la 100 km/h în 4 secunde și până la o viteză maximă de 302 km/h. Există și un model mai puternic, care poartă denumirea de GT C, cu 557 CP. Are nevoie de doar 3,7 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h și până la o viteză maximă de 316 km/h.
- Mercedes-Benz E-Class All-Terrain – septembrie
Cu tracțiunea integrală 4MATIC ca dotare standard și cu o gardă la sol mărită grație suspensiei pneumatice multi-camerale AIR BODY CONTROL, E-Class All-Terrain este mașina pregătită să iasă de pe drumurile asfaltate, să meargă în călătorii lungi cu familia și să reziste pe trasee pe care alte mașini din categoria sa nu ar îndrăzni.
Mercedes E-Class All-Terrain este cu 29 de milimetri mai înalt ca break-ul E-Class. Garda la sol crește de la 121 la 156 mm, în funcție de modul de transmisie selectat și de viteza de rulare.
- Mercedes-AMG GLC 43 Coupe 4Matic – septembrie
SUV-ul Coupe vine cu design-ul inconfundabil, fiind o fuziune de ultimă oră între caracterul sportiv și eleganță, o combinație care îl transformă, în ciuda gabaritului, într-o mașină sport pur-sânge.
Având sub capotă un motor V6 biturbo de 3.0 litri, care dezvoltă 367 CP și un cuplu maxim de 520 Nm, GLC 43 4MATIC Coupé sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde, pe drumul său spre viteza maximă limitată electronic la 250 km/h. Noul GLC 43 4MATIC Coupé este dotat cu transmisia automată 9G-TRONIC, reconfigurată pentru o experiență mai dinamică.
- & 18. Mercedes-AMG E 63 4Matic+ & Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ – octombrie
Iată-le, în sfârșit, cele mai puternice modele E-Class din toate timpurile: Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ și E 63 S 4MATIC+. Propulsate de deja familiarul V8 biturbo de 4.0 litri, acești monștri pe roti beneficiază de 571, respectiv 612 CP. Versiunea de top are nevoie de numai 3,4 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h.
De ce apare plusul în denumirea celor două modele? Ambele versiuni E 63 sunt disponibile cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC+, reconstruit de la zero de inginerii AMG. Mașinile ultra-performante Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ și Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ au fost prezentate publicului larg la Salonul Auto de la Los Angeles.
- Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet – noiembrie
Este cea mai tare experiență în aer liber. Și asta pentru că este asigurată de cel mai luxos automobil decapotabil construit vreodată de Mercedes. Este vorba despre Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet, propulsat de unitatea V12 de 6.0 litri cu 630 CP. Este un model exclusivist, care va ajunge, cel mai probabil, în garajele elitiste ale colecționarilor: doar 300 astfel de modele vor fi construite.
Maybach-ul decapotabil are la bază modelul omolog S-Class, având aceleași proporții, dar fiind echipat cu dotări exclusiviste tipice brand-ului. Primul Maybach cabrio va ajunge pe piață în primăvara lui 2017. Cele 300 de unități vor avea un preț de pornire de 300.000 de euro.
- Mercedes-Benz E-Class Coupe – decembrie
Exuberant. Elegant. Exclusivist. Este noul Mercedes-Benz E-Class Coupe, cel mai recent membru al familiei E, care vede lumina zilei după limuzină, break și All-Terrain. Coupe-ul vine cu toate sistemele de asistență cu care au fost echipate și modelele precedente, dar cu proporții tipice de coupe.
E-Class Coupe vine cu un design senzual care se potrivește perfect cu personalitatea sa atletică. O parte frontală diferită, cu o grilă sport și cu logo-ul cu stea în trei colțuri poziționat central, capota alungită cu nervuri, dar și o parte posterioară robustă, cu stopuri LED, alcătuiesc formele clare ale acestui coupe. La capitolul motorizare, în momentul lansării, vor fi disponibile o unitate diesel și trei pe benzină, cu o putere variind între 184 și 333 CP. Mai multe opțiuni, dar și modelele cu tracțiune integrală 4MATiC, vor urma la scurt timp.