Acesta este echivalentul automobilistic al unui unicorn

,
1.55K 0

Când vine vorba de rarități, lumea automobilistică este – în mod ironic – plină de ele, problema fiind că sunt ținute în siguranță în garajele câtorva oameni și văd lumina zilei doar din când în când, când e lună plină.

Dar acest cititor carscoops.com a reușit să surprindă câteva imagini cu un convoi de vehicule Mercedes-Benz de-a dreptul impresionant. Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss nu mai are nevoie de nicio prezentare, fiind una dintre mașinile cel mai ușor de recunoscut din lumea auto, grație în mare măsură faptului că îi lipsește o piesă importantă: parbrizul.

Convoiul în discuție avea trei astfel de mașini. Când Mercedes-Benz a hotărât să construiască SLR McLaren Stirling Moss, producția s-a încheiat după ce vehiculul cu numărul 75 a părăsit banda de asamblare. A vedea trei dintre acestea într-un singur loc echivalează cu a avea concomitent în fața ochilor 4% dintre toate vehiculele SLR McLaren Stirling Moss construite vreodată. Poate că 4% nu înseamnă mare lucru, dar ia gândește-te: de câte ori ai privit 4% dintre mașinile unui anumit model în aceeași clipă? Da, probabil că niciodată.

Mercedes-ul Stirling Moss are un motor V8 supraalimentat de 5,5 litri care dezvoltă 650 CP și care îi conferă mașinii o accelerație 0-100 km/h de 3,5 secunde. Viteza maximă a fost cotată la aproximativ 355 km/h, dar pentru că parbrizul lipsește, o cască ar fi recomandată.

Automobilul a fost construit pentru a comemora unul dintre momentele extraordinare ale industriei auto, adică succesul legendarului Stirling Moss în cursa Mille Miglia din 1955, la volanul unui Mercedes-Benz. Circuitul stradal celebru pentru gradul său de risc a fost parcurs de pilotul britanic cu o viteză medie de aproape 160 km/h – de-a dreptul impresionant ținînd cont de cum știm cu toții că sunt străduțele înguste ale Italiei.

Alături de cele trei McLaren Stirling Moss se afla un alt membru mai scump la vedere al lumii auto: un SLR Roadster 722 S. Numai gândul în sine la cât ar putea costa aceste patru mașini cumulat poate da dureri de cap, plus că ar putea da idei hoților de mașini atrași de faptul că nici n-ar mai fi nevoie să spargă vreun geam pentru a intra în mașină.

 

Comentati?

Your email address will not be published.