Primul Mercedes E-Class Cabriolet și-a aniversat premiera, care a avut loc acum 25 de ani. Modelul cu patru locuri și cu acoperiș din pânză a aparținut seriei 123, care, începînd cu 1993, a purtat denumirea de E-Class.
Încă de la început, acest nou tip de caroserie al seriei 124 (cunoscut intern sub denumirea de A 124) a impresionat cu tehnologia sa inovatoare. Disponibilă inițial ca 300 CE-24 din primăvara anului 1992, a devenit acum o veritabilă mașină clasică. Alte modele disponibile din cadrul seriei 124 au fost limuzina (W 124), versiunea break (S 124), versiunea Coupé (C 124) și limuzina cu ampatament lung (V 124). Inginerii au folosit modelul Coupé ca bază tehnică pentru noua decapotabilă.
Acoperișul retractabil din pânză cântărind 43 de kilograme avea la bază un mecanism cu 34 de articulații. Odată strâns, acoperișul ocupa un spațiu cu un volum de 80 de litri, lăsînd un volum acceptabil pentru portbagaj.
Cabrioletul a fost fabricat la uzina Mercedes-Benz din Sindelfingen începînd cu 1992. Inițial doar 300 CE-24 Cabriolet cu un motor de 3 litri cu 6 cilindri (162 kW / 220 CP la 6400 rpm) era disponibil. Per total, 6343 de unități au fost construite până în 1993. În iunie 1993, Mercedes-Benz prezenta deja generația facelift a seriei 124. Ca toate celelalte modele ale seriei, și versiunea Cabriolet purta atunci numele de E-Class. Mașina decapotabilă cu patru locuri suferise schimbări majore în ceea e privește design-ul și era atunci disponibilă într-o gamă mai largă de modele. Versiunile disponibile erau E 200 Cabriolet cu patru cilinidri (100 kW / 136 CP, înainte de 1994 doar ca model pentru export) și E 220 Cabriolet (110 kW / 150 CP), E 320 Cabriolet cu șase cilindri(162 kW / 220 CP) și celebrul E 36 AMG Cabriolet (200 kW / 272 CP). Disponibil inițial doar opțional, sistemul hidraulic de operare a acoperișului devenea acum dotare standard, iar acoperișul din pânză primea o căptușeală interioară care asigura o protecție termică și împotriva zgomotului superioară.
A 124 a fost produs până în 1997, în total fiind construite 33.952 de unități, iar succesul său a fost continuat de către modelele CLK Cabriolet din cadrul seriei A 208 (din 1998 până în 2003) și din cadrul seriei A 209 (din 2003 până în 2010), urmate de E-Class Cabriolet din cadrul seriei A 207 (începînd cu 2010).
300 CE-24 Cabriolet a revigorat tradiția îndelungată a modelelor decapotabile cu patru uși din istoria Mercedes-Benz după o pauză de 20 de ani: ultimele modele precedente cu această structură a caroseriei au fost precursorii Clasei S, 280 SE Cabriolet și 280 SE 3.5 Cabriolet (W 111), fabricate până în 1971. Între timp, Mercedes-Benz și-a continuat tradiția în segmentul decapotabilelor cu mașinile sport SL cu două locuri.
Acum, Mercedes este gata să revină la origini și să lanseze noul E-Class decapotabil la începutul anului viitor. Noua decapotabilă cu patru locuri va folosi în mare parte materiale ușoare, cum ar fi aluminiul, pentru a deveni mai ușoară, mai rezistentă și mai eficientă. Platforma modulară MRA de la Mercedes, pe care sunt deja construite modelele C-Class și S-Class, se va afla și la baza noului E-Class Cabrio.
Și gama de motorizare ar trebui să o imite pe cea a limuzinei E-Class, ceea ce înseamnă că Mercedes E-Class Cabrio 2017 va primi unități modulare noi cu patru și șase cilindri, construite din mai mulți cilindri identice de 0,5 litri. Vârful de gamă AMG ar trebui să ofere până la 612 CP, grație motorului său V8 biturbo de 4,0 litri, în timp ce la cifrele de vânzări va contribui substanțial cu versiunea de bază E 220 d, propulsată de noul motor diesel de 2,0 litri cu 195 CP.