60 de ani de experiență adunați într-o mașină – Noul SL ajunge pe șosele în aprilie

,
1.51K 0

Inimă de vitezoman și siluetă de balerină. Aceta este legendarul Mercedes-Benz SL, care se bucură de statutul său de mașină sport de mai bine de 60 de ani. Cel mai recent dintre SL-uri va ajunge pe piață în aprilie 2016.

Cu rădăcini adânci în sporturile cu motor, istoria SL-ului începe la scurt timp după cel de-al Doilea Război Mondial, când Merecedes-Benz a revenit pe circuit cu 300 SL, în 1952. Și-a adjudecat locurile doi și patru în legendara cursă Mille Miglia și a ocupat toate locurile pe podium la cursa mașinilor sport de la Berna. A obținut primele două locuri în cursa de 24 de ore la Le Mans, a smuls primele patru locuri la Nurburgring și primele două în Carrera Panamericana.

300 SL CoupéLa vremea sa, dar și în vremurile noastre, Coupe-ul întoarce capete și taie respirații. Englezii îl numeau “Gullwing”, francezii îi spuneau simplu “Papillon”.

În 1953, două modele de serie au venit pe lume. Mașinile 300 SL cu 215 CP erau unice printre mașinile sport de la acea vreme, grație injecției sale directe cu benzină. Și nu era singurul motiv, ci și victoriile obținute în curse de-a lungul timpului.

Patru ani mai târziu, 300 SL Roadster i-a călcat pe urme. Mult dorite și cu un preț pe măsură, acele automobile erau pe cât de frumoase, pe atât de exclusiviste.

A urmat 190 SL (W 121), ca o completare firească la portofoliul Mercedes-Benz al acelei perioade. Construcția era foarte asemănătoare cu aceea a modelului Gullwing, dar beneficia de un cadru diferit, care permitea montarea portierelor convenționale. Cu cei 105 CP ai săi, 190 SL era menit să fie pe cât de sportiv, pe atât de confortabil, exact ca modelele ce i-au urmat.

A fost 230 SL cel care a înlocuit 300 SL în 1963. Acel model a devenit cunoscut sub denumirea de “Pagoda”, grație acoperișului său rigid, a geamurilor înalte și a formei alungite. A intrat în istorie ca fiind primul automobil cu celulă de siguranță rigidă și cu segmente față și spate deformabile, cunoscute astăzi sub numele de “zone de impact”.

A venit apoi 250 SL patru ani mai târziu. Iar 1968 a fost anul în care 280 SL a văzut lumina zilei.

Salon Retromobile 280 SL

La începutul anilor ’70, seria SL R 107 a pornit la drum cu o noutate importantă: pentru prima oară în istorie, un model SL era propulsat de un motor cu opt cilindri. Automobilul cu două locuri și acoperiș textil venea cu silueta elegantă tipică gamei, dar caracteristicile sale care reduceau riscul vătămării în caz de accident erau foarte avansate pentru acea perioadă. Modelul a supraviețuit vreme de 18 ani, un record care probabil nu va fi niciodată doborât de niciun alt model în afară de legendarul G-Class.

Acum 27 de ani, la Salonul Auto de la Geneva, modelul SL R 129 a urcat pe scenă și s-a dovedit a fi un real succes. Stocurile se epuizau cu viteza luminii, așa că perioada de așteptare se putea întinde pe ani buni. Nu numai design-ul său atrăgea clienții ca un magnet, dar și elementele care îl făceau un vehicul deosebit de sigur:

bare anti-ruliu controlate prin intermediul unor senzori, care se activau în 0,3 secunde atunci când senzorii detectau pericolul unei răsturnări, dar și scaune integrale capabile să reziste un forțe mai puternice decât cele aplicate asupra pasagerilor în cazul unei coliziuni.

În 2001, noua generație SL a primit acoperișul Vario, aducînd modelul decapotabil mai aproape de versiunea coupe. Transformarea totală se realiza în numai 16 secunde. Iar mașina venea cu o listă impresionant de lungă de elemente de siguranță: Brake Assist (BAS), sistem anti-derapare la accelerare (ASR) și Controlul Electronic al Stabilității (ESP), airbag-uri în două faze pentru șofer și pasagerul din față, airbag-uripentru cap și torace amplasate în portiere și așa mai departe, toate și-au găsit loc în SL.

2016-mercedes-sl-facelift-5

Cel mai recent model SL este pe piață din 2012. În 2015, a suferit o transformare majoră, iar modelul facelift a început deja numărătoarea inversă până la momentul în care va ajunge în showroom-uri. Din aprilie 2016, vom vedea pe șosele decapotabila super dinamică, în compania elementelor vizuale inspirate de la predecesorii săi retro, cum ar fi grila radiatorului, de exemplu. Mașina vine cu un acoperiș textil, pentru a ține sub control greutatea, beneficiază de motoare mai puternice, iar transmisia automată 9G-Tronic este disponibilă și ea în cadrul gamei. Sistemul DYNAMIC SELECT cu cinci moduri de rulare și Active Body Control cu funcție de înclinare în viraje duc acest cabrio la nivelul următor.

Comentati?

Your email address will not be published.