V-Class: Mercedesul vanurilor

Mercedes V-Class
,
2.84K 0

Mercedes-ul MPV-urilor – așa au ales oficialii mărcii să-l prezinte. Noul Clasa V transpune tot ce e mai bun de la limuzinele  companiei la MPV-urile pentru transport pasageri. Primul drive test.

Deși a fost lansat în prezența lui Bernt Stegmann, șeful departamentului de marketing al diviziei de vehicule comerciale, noul Mercedes-Benz Clasa V este poziționat oficial în portofoliul Passenger Cars. Și pe bună dreptate, pentru că modelul ce-i succede natural lui Viano duce ideea de MPV (multi purpose vehicle) la un cu totul alt nivel. Evenimentul de lansare s-a desfășurat în Germania, pe un traseu ce s-a întins între Hamburg și insula Sylt, un loc exclusivist, în special din perspectiva accesibilității dificile (se poate ajunge doar cu trenul).

Încă de la prima vedere este absolut evident faptul că în acest automobil au fost investite resurse considerabile, atât financiare, cât și de altă natură. Dacă Viano era un vehicul de pasageri ce respectă standardele Mercedes-Benz, Clasa V se vrea un automobil ce va impune standarde. Personal aș face o paralelă cu Clasa R, o mașină înțeleasă prea puțin de public, nejustificat, și care ar fi meritat o carieră mult mai strălucită la cât de multe oferea. Țintele principale pentru noul vehicul sunt trei mari categorii de pasageri: familiștii și cei cu un spirit de aventură bine cultivat, mediul de afaceri (unde poate fi un vehicul de companie cu o versatilitate sporită sau unul de transport de lux pentru pasageri – așa zisele shuttle-uri), sau oamenii cu înclinații către diferite sporturi și care au o nevoie deosebită de mobilitate.

Din punct de vedere al aspectului, automobilul se încadrează perfect în limbajul de design contemporan Mercedes-Benz, reluând foarte multe elemente de actualitate pentru marca din Stuttgart. Privit din față nu ai cum să nu-l asociezi instant cu noile Clasa C sau GLA și chiar cu etalonul Clasa S. Tot din partea frontală se remarcă liniile elaborate, cursive, care au permis ca în ciuda profilului masiv să poată fi atins un coeficient aerodinamic excelent de 0,31.

  • Calitatea fabricației
  • Confort la nivelul unei limuzine pentru toți pasagerii
  • Motoare eficiente

MAX vs MIN

  • Cutie automată cu 7 trepte relativ lentă

Consecințele sunt sesizabile în primul rând în materie de eficacitate a noii Clase V, dar și în senzația generală de confort, zgomotul la rulare, spre exemplu, fiind mult îmbunătățit (-2 dB; aproape înjumătățit).

Până la opt pasageri pot lua loc în noua Clasă V, existând posibilitatea ca în spate să fie montate două banchete cu câte trei locuri. Varianta, perfectă pentru un automobil de transport, să zicem, de la aeroport la hotel, are ca alternativă o configurație cu doar patru locuri în spate, dispuse 2+2; scaunele individuale generoase, căci despre asta este vorba, pot fi montate și față în față, creându-se astfel un spațiu cu aer de birou. Senzația este completată și de măsuța pliabilă oferită opțional, pe care pot fi așezate documente, laptopuri (ce pot fi alimentate de la două prize montate în spate) sau pe care, în cazul în care automobilul este folosit în timpul liber, se poate lua masa, de exemplu.

Accesul în habitaclu se poate face prin intermediul celor două portiere culisante, care pot fi acționate chiar electric, atât de la butoanele montate pe ele cât și de pe două butoane montate pe consola centrală, la îndemâna șoferului. Tot electric poate fi acționat și hayonul, care are în plus posibilitatea de a fi deschis în două trepte – fie complet, fie doar în zona lunetei. Pentru portbagaj au fost proiectate spații de depozitare modulabile, existând chiar varianta echipării cu coșuri de cumpărături pliabile.

Mercedes Clasa V 4

Revenind la atmosfera interioară, aceasta este specială atât datorită designului elaborat cât mai ales datorită materialelor de calitate foarte bună folosite. Chiar și în spate, în echipările generoase, senzația este de automobil de lux. Pentru o experiență deosebită a călătoriei automobilul poate fi echipat cu sistem audio de înaltă fidelitate Burmester, o încântare pentru urechile fine. Această opțiune vine la pachet cu o inovație inteligentă Mercedes-Benz. Sistemul poate amplifica, grație unui microfon, vocile pasagerilor (ce sunt reluate la intensitate mai mare în boxe) pentru o mai bună înțelegere în habitaclu fără a fi nevoie să se vorbească mai tare decât normal.

Principalele eforturi depuse pentru rafinarea noii Clasa V s-au canalizat către trenul de rulare. Intenția a fost clară: trebuiau găsite soluțiile care să garanteze un confort demn de marcă pentru fiecare pasager în parte, chiar și pentru cei de pe bancheta a doua. S-a reușit, modelul fiind rafinat și silențios. Opțional se poate monta un sistem de suspensie pneumatic adaptiv AGILITY CONTROL. În ton cu noua experiență oferită de suspensie se găsește și sistemul electric de direcție dinamic, calibrat special pentru noul V. Acesta facilitează manevrele la viteze mici printr-o asistare suplimentară, iar la viteze mari se ˝întăreşte˝. Dacă prima caracteristică este într-adevăr utilă, față de al doilea aspect am  unele nemulţumiri, senzația oferită fiind uneori falsă pentru șofer, la viteze la care îți amintești cu jind de sistemele de direcţie clasice, hidraulice. Dar, una peste alta, nu sunt lucruri de reproșat din perspectiva șoferului, Clasa V conducându-se, efectiv, foarte ușor; ba chiar îți lasă senzația că ai putea lega sute de kilometri fără efort.

Sub capotă a fost montat un propulsor supraalimentat, pe motorină, binecunoscut fanilor Mercedes-Benz. Unitatea de 2.143 cmc a primit totuși câteva reglaje de finețe pentru a respecta standardele Mercedes-Benz chiar și în cazul unui astfel de vehicul. Trei versiuni de putere sunt disponibile: 200 CDI (136 CP și 330 Nm), 220 CDI (163 CP și 380 Nm) și 250 BlueTEC. Pe cea din urmă am avut ocazia s-o testăm noi și este mândria gamei pentru că, spun vocile oficiale, oferă rafinamentul și performanțele unui V6 la pachet cu economicitatea și costurile de exploatare ale unui patru cilindri în linie.

Cei 190 CP și 440 Nm sunt suficienți pentru un comportament destul de sprinten pentru vehiculul ce depășește greutatea de 2 tone. Pentru accelerările mai hotărâte este disponibilă o funcție de over-boost care poate oferi 14 CP și 40 Nm în plus pentru o perioadă limitată. Nu la fel de performantă precum această motorizare este transmisia automată cu șapte rapoarte (7G-TRONIC PLUS) oferită standard la V 250, asupra căreia se pare că timpul și-a pus ușor amprenta. Există o oarecare întârziere de reacție a ei, chiar dacă nu deranjantă, dar sesizabilă în comparație cu alte versiuni moderne de pe piață. Dar, dacă se trece peste acest aspect și peste faptul că motorul este un pic cam gălăgios, cele 9,1 secunde necesare atingerii vitezei de 100 km/h, standardul de poluare Euro 6 respectat și consumul mediu de doar 8,5 l/100 km transformă Clasa V într-un Mercedes al MPV-urilor.

Un motor cu 6 cilindri nu va fi oferit deoarece în 2016 Mercedes va trece d ela configurația V6 la cea cu 6 cilindri în linie și un 6 cilindri în linie nu încape în poziție longitudinală sub capota Clasei V.

Verdict

Mercedes a ridicat standardele MPV-urilor la nivelul unei limuzine dacă ne referim la nivelul de zgomot, calitatea fabricației și ambinața interioară. Poziționarea în segmentul de autoturisme nu este accidentală sau doar un instrument de marketing.

Date tehnice mercedes Clasa V  

ModelV 200 CDIV 220 CDIV 250 BlueTec
Tip motorL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodiesel
Capacitate cilindrică (cmc)214321432143
Putere maximă/rotații(CP/rpm)136/3800163/3800190 (204*)/3800
Cuplu maxim/turații(Nm/rpm)330/1200-2400380/1400-2400440 (480*)/1400-2400
Transmisieman. 6 gears/aut. 7. gearsman. 6 gears/aut. 7. gearsaut. 7. gears
L/l/h (mm)5140/1928/18805140/1928/18805140/1928/1880
Ampatament (mm)320032003200
Capacitate portbagaj(l)103010301030
Greutate(kg)207520752145
Viteză mazimă (km/h)183 (181)194 (195)(206)
Accelerație0-100 km/h (s)13.8 (12.8)11.8 (10.8)(9.1)
Consum mixt (l/100 km)6.1 (5.8)5.7 (5.7)(6.0)
Emisii CO2 (g/km)159 (152)149 (149)(157)
Preț (euro cu TVA, GER)42,030.8043,042.3048,314

Valorile din paranteze sunt pentru transmisia automată; * cu overboost

Comentati?

Your email address will not be published.