Primul test în România Mercedes-AMG SLC 43: Downsize reușit
, / 477 0

Primul test în România Mercedes-AMG SLC 43: Downsize reușit

SHARE
Home AMG Primul test în România Mercedes-AMG SLC 43: Downsize reușit

Mercedes-AMG SLC 43 renunță la motorul V8 aspirat de 5,5 litri în favoarea unui V6 bi-turbo care oferă performanțe similare. Dar sunt și sunetul și emoțiile la volan la fel? Test cu Mercedes-AMG SLC 43 de 367 CP.

În 1996, SLK a deschis era roadsterelor cu acoperiș rigid escamotabil, 670.000 exemplare fiind vândute în cei 20 de ani de carieră.

Mult mai exclusive au fost versiunile AMG. Doar 4.333 exemplare s-au construit din prima generație SLK 32 AMG (R170) ce dispunea de un motor V6 de 3,2 litri și 350 CP, supralimentat cu compresor mecanic Lysholm.

A doua generație R171 a primit un motor V8 aspirat de 5,4 litri și 360 CP, soluție utilizată și la ultima generație R172, care a beneficiat până la faceliftul de la începutul acestui an de un alt V8 aspirat, lansat în 2012 pe SLK, ce furniza 421 CP.

Operațiunea de facelift a adus o schimbare majoră pentru modelul de top Mercedes-AMG SLC 43, care primește un motor V6 bi-turbo de 367 CP în locul fostului V8 dar și noua cutie automată cu 9 trepte.

Downsizingul este la modă în ziua de azi dar nu acesta a fost scopul principal. Noul V6 bi-turbo e mai ușor și contribuie la o mai bună distribuție a maselor. La prima vedere, reducerea puterii cu 54 CP pare un pas înapoi. Însă accelerația de la 0 la 100 km/h este cu doar 0,1 secunde mai lentă, în timp ce cuplul maxim de 520 Nm este cu doar 20 Nm mai mic dar este disponibil de la o turație mult mai mică de numai 2.000 rpm față de 4.500 rpm înainte.

test Mercedes-AMG SLC 43 (36)

Selectorul Dynamic Select cu programele de rulare Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual este standard la AMG și reglează răspunsul motorului și al direcției, opțional fiind disponibilă o suspensie adaptive AMG Ride Control (1.248 euro). Noul V6 bi-turbo este un fel de Dr. Jekyll și Mr.Hyde. Pe Eco este docil iar sistemul start&stop și funcția de sailing (în momentul în care intră în faza de sailing în loc de simbolul E de la Eco pe bord apare o bărcuță) te ajută să economisești carburant. În aceste situații poți să obții un consum în jur de 8 l/100 km, ajutat și de flexibilitatea extraordinară a noii cutii automate de viteze care permite rularea în treapta a noua la 90 km/h cu doar 1.200 rpm. Pe Comfort sunt aceleași reglaje ca și pe Eco, pe Sport, răspunsul și tonalitatea se schimbă pentru ca pe Sport+ motorul să își arate adevăratul potnețial care înseamnă un răspuns foarte spontan și o forță de împingere respectabilă.

  • Sunet fabulos pe modul Sport+
  • Direcție scurtă și precisă
  • Confort la rulare foarte bun pentru un roadster sport
  • Scaune superbe
  • Interior elegant
  • Preț atractiv pentru clasa sa

MAX vs MIN

  • Portbagaj mic cu acoperișul coborât
  • Diferențial blocabil spate doar inclus într-un pachet scump

Pe Sport+ nu se modifică doar răspunsul motorului și al direcției ci și tonalitatea. Sistemul de evacuare AMG Sport cu două flapsuri, având o construcție similară cu cea de la AMG GT, disponibil standard la SLC 43, oferă un concert de înaltă clasă. La accelerații, sunetul baritonal, tipic AMG, dar nu la fel de gros ca la AMG GT, se intensifică, iar la retrogradări, bolboroselile gazelor de evacuare încântă urechea de parcă am fi pe circuit la o cursă de DTM.

test Mercedes-AMG SLC 43 (39)

Ca la orice model AMG, sistemul ESP are trei trepte: On, Handling Mode și Off. La limită, SLC 43 este ușor subvirator dar cu Handling Mode On, puntea spate poate glisa ușor cu circa 30 de grade față de axa mașinii. Nu ai parte chiar de acea plecare de-a latul ca la Boxster dar ai parte totuși de multă distracție datorită direcției senzaționale, foarte precisă și scurtă. Nu sunt decât două ture de volan de la un capăt la altul al cursei, ceea ce înseamnă că nu ai nevoie să rotești volanul decât un sfert de tură ca să iei un viraj la 90 de grade. Raportul de demultiplicare al direcției este de numai 15,5:1. Opțional, Mercedes oferă și un diferențial spate blocabil în pachetul AMG Handling, care include printre altele și etreire roșii, dar este destul de scump (3.360 euro).

Suspensia față cu trei brațe și cea spate cu patru brațe au fost revizuite, au o elastocinematică nouă, unghiuri de fugă mai mari și asigură un confort la rulare foarte bun cu jantele standard AMG de 18 inch încălțate cu pneuri 235/40 R18 – 255/35 R18 chiar și în lipsa suspensiei adaptive AMG Ride Control.

Și interiorul a fost revizuit. Între gurile rotunde, centrale,de ventilație, găsim un display mai mare, de 7 inch față de 5,8 inch înainte, sistemul Audio 20 fiind standard. Între indicatoarele de bord plasate în două tuburi a apărut un nou display informational de 4,5 inch, iar indicatoarele de bord au fundal tablă de șah și ace indicatoare roșii, scala vitezometrului fiind gradate până la 280 km/h. O priză excelentă o oferă noul volan AMG, plat în zona inferioară, îmbrăcat în piele Nappa, perforate în zona de aderență, cu cusături roșii. Scaunele sport AMG cu tapițerie de piele Nappa, perforată în zona umerilor și șezutului, care reflectă razele de soare, și microfibre, sunt excelent configurate și pot fi dotate opțional cu sistemul AirScarf de încălzire la nivelul gâtului patentat de Mercedes (492 euro). Însă cele două paravânturi din plastic din spatele tetierelor nu opresc eficient curentul de aer însă sunt foarte sexi.

test Mercedes-AMG SLC 43 (37)

Tunelul central este îmbrăcat cu inserția de imitație de aluminiu striat care arată foarte bine, iar în mijloc regăsim micul schimbător inscripționat SLC. De la clapeta acoperită de lângă cotiera centrală, acoperișul se poate rabate și în mers până la 40 km/h, dar atunci volumul portbagajului se reduce drastic de la 335 la 225 litri.

Foto: Bogdan Paraschiv

test Mercedes-AMG SLC 43 (46)

 

Verdict

Mercedes-AMG SLC 43 fascinează cu sunetul fabulos și comportamentul foarte incitant datorat și direcției scurte și precise. Cu un sunet mai plăcut și un confort mai bun decât al lui Porsche 718 Boxster și cu o dinamică apropiată, Mercedes-AMG SLC 43 este o alegere mai bună decât rivalul său din Stuttgart, fiind și mult mai ieftin.

DATE TEHNICEMercedes-AMG SLC 43
Motor/nr. cilindriV6, bi-turbo
Cilindree (cmc)2.996
Putere max./turație (CP/rpm)367/5.500-6.000
Cuplu max./turație (Nm/rpm)520/2.000-4.200
Transmisiespate
Cutie de vitezeautomată, 9 trepte
L/l/h (mm)4.133/1.810/1.301
Ampatament (mm)2.430
Volum portbagaj (l)225-335
Masă la gol (kg)1.595
Accelerație 0-100 km/h (s)4,7
Viteză maximă (km/h)250
Consum mixt (l/100 km)7,8
Emisii CO2 (g/km)178
Preț (euro cu TVA)60.690

 

Comentati?

Your email address will not be published.