Mercedes-Benz GLA Concept: Un nou stil de SUV

Mercedes-Benz GLA concept
,
2.26K 0

Expus la Salonul Auto de la Shanghai în aprilie 2013, Mercedes-Benz GLA Concept a reprezentat avanpremiera unei noi specii de SUV compact, total diferite de rivalii din acest segment.

Ca și conceptul Clasa A și conceptul Style Coupe, GLA concept prezintă liniile viitorului GLA, cel de-al patrulea model din familia compactă după Clasa B, Clasa A și CLA.

Conceptul prezentat la Shanghai a fost foarte spectaculos. Mai întâi, proporțiile erau diferite de cele ale unui SUV compact. Cu o lungime/lățime/înățime de 4.383/1.978/1.579 mm, înălțimea lui Mercedes-Benz GLA Concept este neobișnuit de mică pentru acest gen de vehicule. În ciuda faptului că acest concept nu arată ca un SUV clasic, oferă câteva caracteristici în ceea ce privește ideile de design ale unui crossover modern și includem aici capota robustă, profilată, grila agresivă a radiatorului cu steaua poziționată central, susținută de două bare orizontale, oglinzile exterioare cu două brațe și scutul frontal.

Mercedes-Benz GLA Showcar; 2013

Și partea din spate dă impresia unui crossover modern. Umerii musculoși de deasupra roților din spate și montantul C, care se retrage spre interior și se extinde spre spate peste stopurile amplasate relativ sus, creează o imagine solidă a părții din spate. Mai mult decât atât, scutul din spate, care integrează evacuarea cu cele două țevi de eșapament, este dovada caracterului sportiv. Și jantele de 20 de inch cu cinci spițe răsucite care simulează palele unei turbine, încălțate cu pneuri de 255/45 R20, completează imaginea sportivă.

Interiorul reflectă noua calitate a familiei compacte Mercedes și seamănă, ca idee, cu cel de la Clasa A, dacă ne referim la ergonomia bordului. Prizele de aer din panoul de bord și din spate sunt o altă evoluție stilistică a prizelor de aer folosite la conceptul Clasa A și la conceptul Style Coupe, fiind iluminate din spate. Acestea își schimbă culoarea în funcție de temperatura setată de pasageri. La o temperatură de 22 de grade, degajă o lumină albă, care se schimbă în albastru sau roșu, dacă se selectează o temperatură mai scăzută sau mai ridicată.

Tabloul de bord este alcătuit din mai multe straturi. Bordul este îmbrăcat în piele, iar partea centrală este realizată din aluminiu mat și aluminiu polișat acoperit cu plexiglas și iluminat din spate. Butoanele sistemului multimedia Comand Online sunt, de asemenea, realizate din plexiglas și vopsite în negru din interior.

Mercedes-Benz GLA Showcar Studio; 2013

Interiorul este o combinație între materiale de înaltă calitate și o asamblare impecabilă. Combinațiile dintre tapițeria din piele naturală, într-o nuanță puternică de maro de pe cele patru scaune individuale și panourile centrale ale portierelor cu aluminiul galvanizat demonstrează o interpretare sofisticată a luxului modern.

Mercedes declară că GLA concept  încorporează peste 20 de metri de cusături manuale la tapițeria din piele.

Mercedes-Benz GLA Concept nu a fost doar avanpremiera viitorului GLA, dar a venit și cu o serie de inovații spectaculoase.

Farurile sunt dotate cu un proiector cu rază laser, care nu are doar funcțiile clasice de iluminare, dar este capabil și să proiecteze imagini statice sau filme pe un ecran sau pe o altă suprafață de la orice tip de sursă: smartphone, internet sau hard disk.

Proiectoarele cu rază laser mai au o funcție pentru a îmbunătăți siguranța la drum: tehnologia poate fi folosită pentru a proiecta pe carosabil sub forma unor săgeți informați provenite de la sistemul de navigație.

Mercedes-Benz GLA Showcar; 2013Alte inovații sunt cele două camere mobile amplasate în șinele de pe plafon, la fel cum avea Nissan X-Trail. Aceste camere oferă imagini 3D sau filme HD și pot fi demontate și montate pe o cască de ciclism montan. Ca variantă alternativă pentru proiectarea pe un ecran, filmele pot fi vizionate și pe monitorul Comand Online.

Conceptul folosește un motor turbo pe benzină cu patru cilindri, cu o cilindree de 1.991 cmc, care dezvoltă 211 CP. Acest motor funcționează deja sub capota Clasei A și a lui CLA. Motorul transmite puterea către toate cele patru roți printr-o transmisie automată cu  dublu ambreiaj, în 7 trepte.

Mesajul acestui concept – “Evadează din rutină” – explică esențialul: un spirit sportiv combinat cu caracteristicile unui allrounder pentru timpul liber. Este un crossover modern, care nu are proporțiile clasice ale unui SUV compact, dar arată ca un crossover modern și își ține promisiunea de a fi mai capabil ca un SUV compact.

Comentati?

Your email address will not be published.