Mercedes-AMG GT S testat de auto-motor-und-sport
, / 995 0
Test Mercedes-AMG GT S

Mercedes-AMG GT S testat de auto-motor-und-sport

SHARE
Home AMG Mercedes-AMG GT S testat de auto-motor-und-sport

Revista germană auto-motor-und-sport a testat noul AMG GT în cea mai rapidă versiune a sa, S. Mercedes-AMG GT S cu 510 CP sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde, atinge o viteză maximă de 310 km/h și intră pe teritoriul lui Porsche 911 Turbo.

SLS însemna mai mult. Mai multă putere, mai mult zgomot, dar era mai scump și, cu portierele sale gullwing, intra în categoria mașinilor de vis.

Dar AMG GT este mai ieftin, însă nu înseamnă că este mai puțin performant. AMG a poziționat cu inteligență noul său model de top: cu 140.151 euro și 510 CP, versiunea de top AMG GT S costă cu 40.000 euro mai puțin decât 911 Turbo (520 CP), în timp ce versiunea de bază AMG GT (462 CP) este cotată la 120.435 euro, cu 9.000 de euro mai ieftină decât 911 GTS (430 CP).

Șeful AMG Tobias Moers este foarte încrezător în ideea că Mercedes-AMG GT nu ar trebui să se teamă de Porsche 911 Turbo. Declarația lui Moers este un act de curaj, luînd în considerare maturitatea dobândită de motorul supraalimentat 911 de-a lungul timpului. Dar AMG GT are și el atuurile sale beneficiind de platforma fostului SLS, care reprezintă o bază mecanică solidă.

În timp ce sistemul ESP nu a fost complet dezactivat la SLS, cu AMG GT S ai libertatea de a face drifturi. Cu 650 Nm pe puntea din spate, drifturile se pot realiza mai ușor decât te aștepți.

Jurnalistul de la auto-motor-und-sport a condus AMG GT S la limită și a fost impresionat de tracțiunea mecanică enormă, dar și de o aderență foarte bună, grație anvelopelor Michelin 295 Super Sports.

În viraje, simți că parcă o mână invizibilă menține mașina pe pistă. Explicația pentru această aderență extraordinară în curbe este poziția motorului, amplasat mult în spatele punții spate. 53% din greutate este distribuită spre puntea spate.

Chiar și pe asfalt umed, ESP-ul își protejează șoferii impetuoși care forțează limitele.

Grație trenului de rulare adaptiv, modul Comfort este potrivit pentru călătorii pe distanțe lungi, dar și modul Sport este acceptabil și din punct de vedere al confortului, asigurînd o interacțiune bună între asfalt și roți.

Noul motor V8 de 4.0 litri oferă o livrare liniară a puterii, iar cele două turbocompresoare reacționează foarte rapid, în timp ce sunetul este asemănător cu acela produs de un motor american V8 mare, aspirat natural. În cele din urmă, cutia cu șapte trepte și dublu ambreiaj reacționează spontan la comenzile date prin intermediul padelelor, practic fără nicio întârziere. Aici, AMG GT S este chiar mai bun ca SLS AMG.

Dar în ciuda funcțiilor start&stop și de sailing, consumul măsurat a fost de 13,3 l/100 km. Masa la gol de 1.629 kg influențează consumul într-un mod negativ.

Cine vrea o versiune mai economică, are alternativa unei versiuni de bază AMG GT cu 462 CP, care dispune totuși de 600 Nm pe puntea din spate. Costă 115. 430 euro, cu 2.000 de euro mai puțin decât Porsche 911 GTS.

Iată câteva detalii tehnice comparative între Porsche 911 Turbo și Mercedes AMG GT S.

ModelMercedes-AMG GT SPorsche 911 Turbo
MotorV8, bi-turboBoxer 6, bi-turbo
Cilindree (cmc)3.9823.800
Putere maximă/turație (CP/rpm)510/6.250520/6.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)650/1.750710/2,100
Transmisierear wheel driveall wheel drive
Cutie de viteze7 trepte, dublu ambreiaj7 trepte, dublu ambreiaj
L/l/h (mm)4,546/1,939/1,2884,506/1,800/1,296
Ampatament (mm)26302,450
Masă la gol (kg)1.6291596
Viteză maximă (km/h)310315
Accelerație 0-100 km/h (s)3,63,1
0 -130 km/h (s)5,34,8
0-160 km/h (s)7,56,9
0-200 km/h (s)11,510,9
Sprint 60-100 km/h (s)1,61,6
Sprint 80-120 km/h (s)1,92,0
Consum măsurat ams (l/100 km)13,312,6
Emisii CO2 măsurate (g/km)309293
Frânare de la 100 km/h la rece (m)33,832,7
Frânare de la 190 km/h la rece (m)119118
Preț (euro cu TVA,RO)140.151180.429

Dacă înțelegeți limba germană, puteți citi tot articolul pe auto-motor-und-sport.

Comentati?

Your email address will not be published.