Mercedes A-Class 2018 și cea de-a doua generație a gamei compacte

,
1.82K 0

Viitorul Mercedes A-Class își va face apariția în aprilie 2018, urmat de alți membri ai gamei compacte cu tracțiune față. Complet noi sunt limuzina A-Class și crossover-ul cu  7 locuri.

Schimbarea radicală produsă între cea de-a doua și cea de-a treia generație Mercedes A-Class a fost o mutare riscantă, dar noul A-Class şi-a adus o contribuție semnificativă la succesul noii game compacte de la Mercedes, care are la bază platforma MFA (Mercedes frontantrieb platform).

Pe de altă parte, vânzările de modele Mercedes A-Class sunt departe de cifrele trecute în contul modelelor VW Golf. Popularul VW Golf domină clasa compactă, iar cifrele sale de vânzări sunt de 8 ori mai mare ca acelea obținute de Clasa A.

Mercedes caută să elimine punctele slabe ale viitorului Mercedes A-Class. Noua generație (nume de cod W177), așa cum a fost prezentată de către Auto Motor und Sport într-o imagine computerizată, va fi mai spațioasă, mai practică și va fi oferită exclusiv în versiunea cu cinci uși, ca și actuala generație.

Se pare că ideea unui A-Class ultra-performant a fost abandonată, pentru ca modelul să nu rivalizeze cu viitorul SLC, care va fi construit pe o platformă comună cu SL. În schimb, se pare că Mercedes va oferi un model de bază A-Class Coupe cu trei uși, mai ieftin decât Clasa A cu cinci uși.

Iată programul de lansare a familiei compacte, conform revistei Auto Bild:

A-Class cu cinci uși: aprilie 2018

A-Class limuzină: octombrie 2018

B-Class: februarie 2019

CLA: aprilie 2019

CLA Shooting Brake: iulie 2019

GLA cu 7 locuri: septembrie 2019

GLA: aprilie 2020

Și unde este modelul GLB, despre a cărui apariție se vorbește de multă vreme? GLB ar trebui să fie crossover-ul cu 7 locuri, dar Mercedes a schimbat logistica în urmă cu două săptămâni.

Conform unui grafic prezentat la Adunarea Generală Anuală a companiei Mercedes, actualul GLA va purta numele GLA Coupe după facelift-ul programat pentru 2017, în timp ce modelul zvonit GLB va fi numit simplu GLA și va fi oferit cu opțiune de 7 locuri.

Noua familie compactă va folosi versiunea dezvoltată a platformei MFA, denumită MFA2. Se pare că B-Class ED nu va avea un succesor, iar Mercedes va oferi versiuni pur electrice doar pentru GLA și GLA Coupe, în care podeaua înălțată permite instalarea facilă a bateriilor.

Există planuri și în privința propulsiei Plug-In Hybrid. Un motor electric de 68 CP va fi amplasat între motorul convențional amplasat transversal și cutia automată cu 9 trepte.

Contrar opțiunii alese de BMW, Mercedes va spune un NU categoric motorului cu 3 cilindri. Motoarele diesel mai mici, de 1,5 dCi, vor fi furnizate de partenerul Renault și vor oferi 95, respectiv 122 CP.

Motorul diesel de 2,2 litri va fi înlocuit de noul diesel de 2,0 litri, lansat odată cu E-Class și va oferi 150, respectiv 194 CP. Complet nouă este unitatea pe benzină de 2,0 litri, disponibilă în trei trei versiuni – cu 129, 156 și 211 CP.

Versiunea de top A 45 AMG va fi acompaniată de o versiune “de bază”, A 40 AMG, cu aproximativ 306 CP. Pentru AMG 45, Mercedes a pus la cale încă o creștere la capitolul putere, până la 408 CP, și nici sistemul cu propulsie Plug-In Hybrid nu este scos din cărți.

Conceptul ergonomic va fi preluat de la E-Class, cu butoane multifuncționale pe volan. Dar comutatorul tradițional va fi înlocuit cu un touchpad. Ecranul va fi, de asemenea, nou și va avea format landscape în locul actualului format 4:3.

Comentati?

Your email address will not be published.