Mercedes-Benz GLE, singur împotriva tuturor în testul mamut Auto Bild
, / 773 0

Mercedes-Benz GLE, singur împotriva tuturor în testul mamut Auto Bild

SHARE
Home Mercedes-Benz GLE-Class Mercedes-Benz GLE, singur împotriva tuturor în testul mamut Auto Bild

Mercedes-Benz GLE 2016 și-a întâlnit cei mai aprigi rivali în cel mai recent test comparativ realizat de Auto Bild. Nu, nu vorbim doar despre noul Audi Q7, ci despre fiecare rival posibil, de la BMW X5 și Range Rover Sport până la Volvo XC90 și VW Touareg. Cine a câștigat? Să înceapă numărătoarea inversă!

Locul 6 – Range Rover Sport TDV6 258 CP 8 tr. aut.

Dacă s-ar acorda puncte doar pentru design, marele britanic ar câștiga acest test fără drept de apel. Și acest lucru se referă mai ales la configurația interiorului, scăldată în cele mai fine materiale. Consola centrală mare tinde să amplifice senzația de claustrofobie, deși nu s-a făcut deloc economie de spațiu pe niciunul dintre rândurile de scaune. Partea centrală a banchetei din spate este mai degrabă tare și neplăcută. În mișcare, motorul V6 de 3,0 litri se achită de sarcina de a pune mașina în mișcare, dar nu fără gălăgia inerentă a marilor vehicule diesel… un detaliu care nu se potrivește deloc cu aura de lux și exclusivism pe care ar trebui să o emane Range Rover-ul. Puterea este aceeași cu a BMW-ului, la 258 CP, dar, în viața reală, Range Rover-ul dă senzația că este un pic mai lent. Și caroseria se agită mai mult decât ne-ar plăcea pe drumuri de proastă calitate, în timp ce tetierele din spate, pe jumătate retractabile, obturează serios vizibilitatea.

2016-mercedes-gle-comp-5

5th Place – VW Touareg 3.0 TDI 262 CP 8 tr. aut.

Volkswagen-ul poate fi descris ca o fortăreață pe roți. Chiar dacă, în consecință, este una dintre cele mai masive mașini de aici, Touareg-ul nu este mamutul leneș la care ne-am aștepta. Ba chiar din contră. Rularea sa este relaxată, cu doza corectă de dibăcie dinamică. Denivelările lungi sunt mascate cu succes, doar gropile mici deranjînd confortul – dar numai puțin. Motorul bine izolat este, cu siguranță, un monument de silențiozitate, funcționînd armonios până când toți cei 262 CP din foaia tehnică revin la viață, doar atunci vocea sa făcîndu-se auzită. Puterea brută de tracțiune este tot de nota 10, o particularitate care vine doar cu prețul eficienței. O privire rapidă aruncată computer-ului de bord dovedește că Volkswagen-ul a înghițit nu mai puțin de 8,8 l/100 km. Chiar că îi este sete! Totuși, nu prea sunt motive de nemulțumire în privința spațiului. Grație locurilor din spate care pot culisa longitudinal, chiar și cei mai înalți dintre pasageri pot regăsi acolo un mediu primitor – cu excepția poziției joase, prea joase pentru gusturile europene. 697 litri, atât este de mare portbagajul, cel mai spațios din cadrul testului. Ba mai mult, capacitatea sa poate fi extinsă la 1.642 litri.

2016-mercedes-gle-comp-9

Locul 4 – Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic 258 CP 9 tr. aut.

Dacă un nou look și o nouă denumire pot face ML-ul o mașină mai bună, rămâne de văzut. Ceea ce este însă clar, este faptul că Mercedes-Benz GLE 2016 face o impresie stelară făcînd ceea ce știe el mai bine – își îndeplinește misiunea sa de SUV mare de lux, bun pentru familii. Bine, bine, alții se laudă că oferă mai mult spațiu, dar niciunul nu-l poate egala pe senzaționalul Mercedes în ceea ce privește volumul portbagajului: 2.010 de litri cu toate scaunele rabatate. Suprafețele proaste de rulare ar trebui să fie floare la ureche pentru regele confortului, GLE. Ar trebui să fie, pentru că marele Benz este, de fapt, neliniștit. Totul se reduce la suspensia clasică, se pare, pentru că GLE-urile dotate cu suspensia pneumatică AIRMATIC sunt evident superioare în această privință. GLE nu este tocmai ceea ce ați numi un SUV sportiv, în ciuda direcției sale revigorant de comunicative. Motorul său diesel de 3 litri cu 258 CP are o fire relaxată, ceea ce se potrivește perfect cu filosofia brand-ului, care are tendința să pună confortul și satisfacția mai presus de orice. Dacă există vreun aspect care i se poate imputa, acela trebuie să fie cutia automată cu nouă trepte. Lentă în raport cu standardele actuale, iese totuși basma curată avînd în vedere capacitatea sa de a menține motorul la ralanti în cea mai mare parte din timp, totul în numele consumului de combustibil și rafinamentului. Ambițiile dinamice abia își fac simțită prezența, dar GLE nu ne deranjează cu asta, ci preferă onestitatea.

Locul 3 – Volvo XC90 2.0 d 225 CP 8 tr. aut.

Rudolf, renul cu nasul roșu… Volvo XC90 nu are tocmai nasul roșu. Doar dacă luați în considerare motorul său minuscul cu 4 cilindri. Minuscul în comparație cu rivalii propulsați de unități V6 pe care îi are de înfruntat în acest test. Cu 225 CP pe hârtie, nu este însă, chiar atât de slab. Da, XC90 sună uneori pițigăiat și este cel mai lent din acest grup, dar se descurcă destul de bine, atingînd borna de 100 km/h în 8,3 secunde pe drumul spre viteza maximă de 220 km/h. Toate acestea, în timp ce are nevoie de 7,4 l/100 km – cea mai bună valoare alături de Audi Q7 propulsat de un motor V6. Confortul este unul în stilul Ikea. Toți pasengerii iau loc pe perne arătoase și sunt întâmpinați de un portbagaj uriaș (721-1.886 litri). Habitaclul are o înfățișare ultramodernă, cu toate comutatoarele reunite sub ecranul stil tabletă cu tehnologie touch în format portret. Exact ca la Tesla! Meniul nu este întotdeauna cel mai bun exemplu de logică și simplitate, dar te obișnuiești cu el mai rapid decât ai putea crede. Dacă există cu adevărat ceva ce XC90 urăște sunt drumurile de calitate proastă. Suspensia rigidă menține mașina echilibrată în viraje, dar nu se descurcă prea bine cu denivelările asfaltului. Agilitatea este bună, chiar foarte bună, totul grație motorului ușor, care menține cântarul în parametri normali și ajută vehiculul să obțină cea mai redusă masă la gol din cadrul testului.

2016-mercedes-gle-comp-17

Locul 2 – BMW X5 3.0d xDrive 258 CP 8 tr. aut.

Mașina sport a segmentului SUV. Asta scrie pe cartea de vizită a BMW-ului X5. Există totuși o urmă de adevăr în acest mesaj. În ciuda masei sale de 2,2 tone și a înălțimii de 1,76 m, Bimmer-ul voluminos atacă bucuros orice viraj în care l-ai putea arunca și face asta cu o direcție precisă, atent echilibrată. Ba mai mult, motorul L6 cu 258 CP este plin de viață la orice turație, luînd viteză în fața tuturor rivalilor din viața reală – și asta în cele 6,5 secunde de care are nevoie pentru a ajunge la 100 km/h. Distanța de frânare de la aceeași bornă de viteză este, de asemenea, cea mai bună din cadrul testului: 35 m. Atunci de ce nu este pe primul loc? X5 duce lipsă de spațiu, mai ales în spate. În plus, faptul că este foarte sportiv nu poate decât să ruineze confortul, iar suspensia rigidă confirmă teoria. O mașină de familie și, mai ales, un SUV de lux, ar trebui să garanteze mai multă maleabilitate. X5 compensează însă cu scaunele sale grozave (deși scumpe și întotdeauna oferite de dotare opțională) și un habitaclu cu o configurație complexă. Doar ușa portbagajului din două părți rămâne oarecum excentrică.

IAR CÂȘTIGĂTORUL ESTE… AUDI Q7 3.0 TDI 272 CP 8 tr. aut.

Abracadabra! Q7 este cel mai bun de aici. Cum a reușit Audi asta? Cu o lungime de 5,05 m, Q7 este, evident, cea mai lungă mașină și, de asemenea, mândrul posesor al celui mai spațios interior – în față, în spate, în portbagaj, peste tot. Are și o masă redusă. Mult redusă! Iar această dietă face minuni în ceea ce privește plăcerea oferită la condus. Da, plăcere. În ciuda dimesiunilor sale uriașe, Q7 reușește să dea o senzație plăcută de agilitate, fiind în permanență agil și ușor manevrabil. Sistemul de direcție integrală dă și el o mână de ajutor și face toți banii din suma de 1.150 de euro. Vioi este, de asemenea, un cuvânt care poate fi asociat cu Audi. Doar 6,5 secunde despart vehiculul de borna de 100 km/h. Viteza maximă este de 234 km/h. Toate acestea în timp ce consumă doar 7,4 litri de motorină la fiecare 100 km. Distanța de frânare este tot una nebunească, oprind de la viteza de 100 km/h în doar 33,7 metri. Pentru cele mai demne facilități de călătorie din cadrul testului, Q7 pare o gazdă bună pentru trucuri de genul scaunelor confortabile, suspensiei pneumatice de încredere contra sumei de 2.050 de euro, o potrivire perfectă care abia dacă permite vreunui șoc produs de o trecere la nivel să pătrundă la interior. Așadar, Q7 este fără cusur? Nu, nici pe departe. Operarea vehiculului necesită familiarizare, iar prețul are tendința să urce mai rapid ca glonțul. Acestea fiind zise, Audi cu 272 CP costă 76.250 de euro. Au!

2016-mercedes-gle-compp

De ce a pierdut GLE? Simplu. În ciuda înfățișării sale noi și a unui nume la fel de proaspăt, marele Mercedes, pur și simplu, nu mai poate face față companiei unor rivali mai ușori, mai agili și mai ales, mai eficienți cum ar fi ultraperformantul Audi Q7, o dihanie care și-a trădat smochingul greoi, de modă veche pentru un costum mai ușor, marca Brioni, în genul costumelor purtate de James Bond. GLE trebuie să se consoleze cu forța sa de a-i mulțumi pe tradiționaliștii care încă preferă o abordare clasică a rețetei SUV-ului de lux.

Sursă: Auto Bild

Comentati?

Your email address will not be published.