DTM

Debut perfect de sezon pentru Lucas Auer

DTM Hockenheim Cursa 1
,
1.32K 0

După toate schimbările înfăptuite, primul examen a fost trecut cu brio. Cursa de deschidere a noii stagiuni din DTM a fost foarte incitantă, Lucas Auer luptându-se din greu cu Timo Glock pentru victorie.

Mercedes a semnat dubla în FP1 și a monopolizat top 4 în FP2, așa că n-a fost de mirare să vedem mașinile din Stuttgart în frunte în ședința de calificări. Paul di Resta a aruncat mănușa, apoi Gary Paffett a coborât la 1:31.0. Însă ultimul tur al lui Lucas Auer a fost senzațional, oprind cronometrul la 1:30.849, cu 1.4 secunde sub recordul circuitului, stabilit în pre-sezon cu noua generație de monștri mecanici din DTM. Tânărul pilot austriac a devenit astfel primul lider al stagiunii, chiar înainte de a se fi parcurs vreun metru de cursă, căci 2017 aduce puncte pentru primii trei în calificări. Auer, Paffett și Mortara și-au deblocat astfel conturile cu anticipație, în timp ce echipa BMW i-a aplaudat pe Glock și Martin, care au reușit să spargă grupul Mercedes, inserându-se înaintea lui di Resta și Engel. Primul Audi a fost Nico Muller, abia al optulea.

La finele turului de formare, Rene Rast a avut ghinionul deschiderii portierei și a trebuit să intre la standuri, în timp ce alte 17 mașini se lansau de pe grilă. Polemanul Auer și-a păstrat cu ușurință poziția, în timp ce Timo Glock a forțat interiorul în primul viraj și a urcat pe 3. La cea de-a doua trecere prin acul de păr, modelul BMW sponsorizat de Deutsche Post a mai progresat un loc, în detrimentului lui Paffett. Însă Auer evadase deja la vreo trei secunde și avansul a tot crescut, căci Glock nu reușea să pună esențiala secundă în raport cu urmăritorii, spre a scăpa de grija atacurilor cu DRS.

Până în turul 5, fiecare tabără avea câte două mașini întârziate din varii motive. Robert Wickens l-a răsucit pe Tom Blomqvist după ce a ratat frânarea în acul de păr, canadianul fiind penalizat cu drive through. Aceeași soartă a avut-o și Jamie Green, care a provocat un contact cu Maro Engel. Despre problemele lui Rast am vorbit deja, iar Augusto Farfus ratase complet momentul startului. Paffett și-a pierdut răbdarea în spatele lui Glock și a ieșit larg după un atac hazardat în turul 9, oferindu-i lui Edoardo Mortara poziția a treia.

C8y8eHfVwAAHaOU

Audi a fost unicul constructor care a venit cu soluții creative din punct de vedere strategic: Mike Rockenfeller a fost chemat foarte devreme pentru schimbul obligatoriu de pneuri (turul 11), în timp ce Ekstrom și Duval au fost lăsați pe circuit mai bine de 40 de minute din totalul de 55. Ceilalți s-au oprit chiar la jumătatea întrecerii, nu înainte ca Glock să recupereze cam jumătate din avansul de 10 secunde al lui Lucas Auer pe final de stint, când experiența a contat în gestionarea uzurii pneurilor.

Austriacul a avut șansa imixtiunii lui Rockenfeller în lupta pentru poziția secundă, fostul campion din 2013 reușind să treacă de Timo Glock imediat după ieșirea acestuia de la boxe pe pneuri reci. Încă o dată, s-a văzut efectul noului regulament, căci de acum sunt interzise încălzitoarele. Abia după șase tururi s-a produs din nou rocada între Timo și Rocky, pilotul BMW începând apoi să erodeze ecartul de trei secunde ce-l despărțea de Auer. Ceva mai în spate, Rast și Ekstrom erau într-o șarjă ofensivă ce viza podiumul, trecând în ultima treime a cursei de veteranii Mercedes, Paffett și di Resta. Însă Rockenfeller a gestionat de minune gumele pe final și nu a suferit deloc cu uzura, iar astfel nici Edo Mortara, nici colegii săi nu s-au putut apropia de el.

C_IpL-UXYAA_TXI

În frunte, finalul a fost pe muchie de cuțit. Glock a ajuns la sub o secundă de Auer în turul 32 și l-a silit să etaleze cele mai robuste manevre defensive pentru a contracara sistemul DRS folosit de urmăritor. După trei atacuri consecutive în acul de păr, ultimul fiind soldat și cu un lejer contact, Timo a ezitat în Motodrom și i-a lăsat un moment de respiro liderului chiar în ultima buclă. Astfel, Lucas Auer a învins și a obținut maximum de puncte în prima zi de curse a noului sezon DTM (25+3).

Este cea de-a doua victorie a austriacului în DTM, după cea obținută pe Lausitzring anul trecut. Prin Glock și Rockenfeller, toți cei trei constructori au fost reprezentați pe podiumul acestei manșe. Însă pentru Audi a fost un mare motiv de bucurie progresul celor trei vârfuri de lance: Rocky plecase de pe 16, Ekstrom de pe 17 a sosit pe 5, iar Rast s-a clasat pe 6 după ghinionul de la start. Între ei, Edo Mortara a început cu dreptul colaborarea cu Mercedes printr-un loc 4. Totuși, la ce formă au avut modelele C63 DTM în antrenamente și calificări, e regretabil regresul lui Paffett (P7) și di Resta (P8), care la experiența lor ar fi putut emite pretenții mai mari.

Nico Muller și Marco Wittmann au luat ultimele puncte, iar alte trei modele BMW au fost imediat sub linie. Primul M4 e pe 2, următorul pe 10: Timo Glock a făcut o treabă extraordinară, de parcă ar fi preluat ștafeta de la Wittmann de anul trecut. La ce curse au făcut Auer, Glock și Ekstrom astăzi, ar fi extrem de dificil să alegem omul cursei. Așa că vă lăsăm pe voi.

Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro.

Comentati?

Your email address will not be published.