Lucas Auer, un nou învingător pentru Mercedes-AMG

DTM Lausitzring - analiza echipajelor Mercedes
,
1.31K 0

În ultimii ani, Mercedes a realizat o campanie asiduă de promovare a tinerilor, soldată cu victorii pentru Vietoris și Wickens, dar și cu titlul DTM acontat de Pascal Wehrlein anul trecut. Lucas Auer provine tot din Formula 3 și tocmai a obținut prima sa victorie în elitista serie germană de turisme.

Mercedes atacă sezonul cu 8 modele, patru dintre acestea fiind înscrise de către gruparea de uzină HWA, în timp ce clienții ART Grand Prix și Mucke Motorsport aduc pe grilă câte două. Dacă francezii au debutat anul trecut și doar o serie de ghinioane i-au împiedicat pe Auer și Paffett să nu convertească pole-urile în victorii, cei de la Mucke sunt prezenți în DTM încă din 2005, iar victoria i-a ocolit în tot acest interval. Până în 2011 au avut parte mereu de material învechit (cu o generație sau două) și piloți de valoare incertă, adunând doar 48 de puncte în 7 ani.

Din 2012 încoace, juniorii Wickens, Juncadella și Wehrlein au făcut primii pași în DTM alături de structura lui Peter Mucke, însă erorile inerente ale începătorilor au făcut ca echipa să fie mai mereu la coada ierarhiei. Totuși, altfel se pune problema când beneficiezi de același material tehnic precum uzina, iar oportunitățile s-au dublat anul trecut, când s-a trecut la sistemul cu manșe duble. 2016 a adus pentru prima oară în echipă un pilot care gustase triumful în DTM (Vietoris), iar Lucas Auer era hotărât să demonstreze că poate mai mult decât ceea ce arătase în primul său an.

Lucas Auer – P7, apoi victorie duminică

Chiar dacă Austria este o prezență tradițională în calendarul DTM, această țară nu a dat vreun câștigător de etapă. Astfel, pentru Lucas Auer o singură etapă a fost de ajuns pentru a se catapulta în fruntea rezultatelor austriece din seria de turisme a țării vecine, situația fiind similară cu cea a lui Max Verstappen și înaintașii săi olandezi în F1. Recolta austriacă era marcată doar de podiumurile legendarului Dieter Quester, un pilot care și-a atins însă vârful de performanță în alte serii de turisme, precum ETCC sau WTCC (1987). Mathias Lauda, Karl Wendlinger și Alex Wurz n-au reușit performanțe notabile în DTM.

Auer a fost extrem de rapid în antrenamente și calificări, plecând apoi perfect din pole în cursa de duminică. Nimeni nu s-a putut ține după el pe parcursul celor 60 de minute, la finele cărora a declarat că aceasta a fost cea mai muncită victorie din carieră. Cel puțin prin prisma duratei trebuie să-i dăm dreptate, de vreme ce manșele în care se impusese în Formula 3 europeană erau de 35 de minute.

Ritmul său a fost o surpriză totală, după ce Auer nu adunase niciun punct în primele patru manșe ale stagiunii. Pe circuitul de casă al echipei Mucke, nepotul lui Gerhard Berger s-a dezlănțuit, etalând totodată o maturitate care nu l-a caracterizat la primul pole din carieră, anul trecut la Nurburgring. Lungul intersezon a fost un bun prilej de cugetare pentru Auer, conștient de viteza sa, însă dornic să completeze această calitate cu ceea ce-i lipsea pentru a învinge într-o asemenea groapă cu lei, printre atâția piloți de mare valoare.

Robert Wickens, P3 în ambele manșe

Și în cazul lui Wickens putem vorbi despre o maturizare, acesta devenind primul pilot care urcă pe podium în ambele manșe ale unui weekend de cursă. Totodată, canadianul a desfăcut șampania de 3 ori din 6 starturi în 2016, iar această constanță care nu-i era specifică în trecut l-a adus la șefia clasamentului general după Lausitzring. Nu s-a pierdut cu firea în momentul în care l-a prins din urmă Ekstrom cu pneuri mult mai proaspete, iar decizia sa a fost răzbunată prin faptul că astfel n-a indus o uzură suplimentară și Green nu l-a mai putut ajunge în timp util. Și în prima manșă rulase solitar, asumându-și faptul că nu poate ține pasul cu perechea Audi din frunte. Se pare că mulți piloți au învățat lecția lui Wehrlein de anul trecut – puncte, puncte, puncte.

Christian Vietoris, P5 și P7

În condiții normale, ar fi fost un bilanț excelent pentru Mucke Motorsport. Însă Vietoris a pierdut o șansă bună la victorie duminică. El ar fi fost în prima linie dacă nu ar fi blocat un adversar în calificări, acțiune care i-a atras o penalizare de 5 poziții pe grilă. În ambele manșe, el a rămas fără servodirecție și asta l-a costat mult în virajele de mare viteză. Sportiv, a fost primul care a recunoscut că se putea mai mult cu o mașină atât de rapidă pe acest circuit.

Gary Paffett, P14 și P5

Ghinioanele l-au ocolit pe britanic într-o manșă, acesta fiind implicat în lupta pentru podium. De fiecare dată când a evitat contactele, ritmul de cursă al veteranului de la ART Grand Prix a fost foarte susținut, însă calificările au lăsat de dorit și asta l-a expus în fazele inițiale ale manșelor. Cea mai recentă dovadă în acest sens? Chiar sâmbătă, în virajul 1.

Niciun punct pentru fostul lider di Resta și alți trei coechipieri

Calificări de coșmar și o criză inexplicabilă în contextul regulamentului actual. Punctele la general nu mai aduc balast în sine, iar toți piloții unui brand au aceeași greutate. Astfel, motivele pentru care Auer pleca din pole și câștiga, în timp ce Paul di Resta se lansa din penultima linie a grilei trebuie investigate. Cert e că scoțianul a progresat în ambele curse (21-13, 21-12), dar nivelul de competitivitate al adversarilor este atât de ridicat încât punctele tot n-au fost accesibile.

Pentru Gotz și Juncadella a fost un nou weekend dezamăgitor, în timp ce Esteban Ocon și-a atins primul obiectiv: parcurgerea tuturor tururilor pe Lausitzring. Chiar dacă nu a deranjat zona punctelor, francezul s-a arătat optimist în contextul debutului dificil, în care fusese ținta acuzațiilor multor veterani.

Comentati?

Your email address will not be published.