A doua generație Audi Q7 – cu 325 kg mai ușor
, / 856 0
Audi Q7

A doua generație Audi Q7 – cu 325 kg mai ușor

SHARE
Home Mercedes-Benz GLE-Class A doua generație Audi Q7 – cu 325 kg mai ușor

Cu o construcție ușoară, cu motoare mai eficiente și cu primul diesel Plug-In Hybrid combinat cu tracțiunea integrală quattro, cea de-a doua generația Q7 va rivaliza, începînd cu vara lui 2015, cu noul Mercedes-Benz GLE.

Lumea SUV-urilor de lux va deveni mult mai high-tech începînd cu vara viitoare. Audi Q7 va debuta la Salonul Auto de la Detroit și va ajunge pe piață în iunie 2015, la trei luni înaintea lui Mercedes ML facelift, care va purta însemnele GLE.

GLE va prelua cele cinci programe ale trenului de rulare adaptiv de la GLE Coupe, care va fi prezentat tot la Salonul Auto de la Detroit.

Audi Q7 va fi mult mai ușor ca generația anterioară, cu o masă proprie de 1.995 kg pentru 3.0 TDI, ceea ce reprezintă o economie de 325 kg, fără sacrificarea spațiului interior.

Cu 5,05 metri în lungime, un ampatament de 2,99 metri, o lățime de 1,97 metri și o înălțime de 1,74 metri, Q7 este cu 37 mm mai scurt și cu 15 mm mai îngust, în timp ce înălțimea rămâne aceeași. Dar Audi susține că modelul Q7 din 2015 are o cabină mai lungă și mai spațioasă ca înainte. Sunt 21 mm în plus între primul și al doilea rând de scaune, iar spațiul la cap a crescut cu 41 mm pentru primul rând și cu 23 mm pentru rândul al doilea de scaune.

Audi Q7

Cu toate cele șapte scaune montate, spațiul pentru bagaje este de 295 litri, configurația cu cinci locuri oferă un volum al portbagajului de 890 litri iar cu rândul al doilea rând de scaune rabatat, volumul crește la maximum 2.075 litri. Foarte practic, marginea portbagajului a fost coborâtă cu 46 mm și cele trei scaune din rândul al doilea pot glisa longitudinal 110 mm, cu 10 mm mai mult ca înainte.

Cu o construcție ușoară dintr-un mix de materiale, printre care aluminiu în proporție de 41%, caroseria cântărește cu 71 kg mai puțin, iar portierele din aluminiu mai economisesc încă 24 kg. Trenul de rulare salvează încă peste 100 kg (220,5 lb). Cu 1.995 kg, 3.0 TDI este una dintre cele mai ușoare mașini din clasa sa, în timp ce 3.0 TFSI este chiar mai ușoară, cu 1.970 kg.

Cu o podea complet capsulată și cu un spoiler mic în zona punții spate, care crește apăsarea pe puntea spate, Audi anunță o valoare de numai 0,32 a coeficientului de rezistență la înaintare.

Toate acestea au devenit realitate grație utilizării celei de-a doua generații a platformei modulare longitudinale, dezvoltată de Audi pentru toate modelele VW Group, cu motoare montate longitudinal.

Această platformă va reprezenta baza pentru primul SUV Bentley, pentru următoarea generație VW Touareg și pentru versiunea de serie a Lamborghini Urus.

Pentru început, Audi Q7 va fi disponibil cu două motorizări:

  • Noul TDI de 3.0 litri cu 272 CP și 600 Nm, care sprintează de la 0 la 100 km/h (62.1 mph) în 6.3 secunde, atinge o viteză maximă de 234 km/h (145,4 mph) și are nevoie de 5,7 l/100 km (41,3 mpg) (147 g/km CO2 sau 239,8 g/mi)
  • TFSI de 3.0 litri cu compresor mecanic cu 333 CP și 440 Nm, care sprintează de la 0 la 100 km/h (62,1 mph) în 6,1 secunde, atinge o viteză maximă de 250 km/h 155,3 mph) și are nevoie de 7,7 l/100 km (30,5 mpg) (179 g/km CO2 sau 288,1 g/mi)

Pentru piața americană și pentru piețele asiatice, Audi va oferi și un TFSI de 2.0 litri cu 252 CP și 370 Nm (272,9 lb-ft).

Un al doilea TDI 3.0 cu 218 CP și 500 Nm (368,8 lb-ft) va fi disponibil mai târziu în 2015.

Tot din 2015, Audi va oferi și primul diesel Plug-In Hybrid, în combinație cu tracțiune integrală.

Audi Q7

Q7 PHEV va combina motorul 3.0 TDi de 258 CP cu un motor electric de 94 kW, integrat în cutia automată cu opt trepte. Puterea totală atinge 373 CP și un cuplu maxim de 700 Nm (516,3 lb-ft). În modul electric, Q7 PHEV va atinge 60 km/h (37.3 mph) în 6,1 secunde, în timp ce sprintul până la 100 km/h (62,1 mph) este realizat în 6,0 secunde. Viteza maximă este de 225 km/h. Bateriile litiu-ion stochează o energie de 17,3 kWh și permit o autonomie de până la 56 km (34,8 mi) în mod pur electric. Consumul de combustibil pentru Q7 cu tracțiune integrală va fi de numai 1,7 l/100 km (138,4 mpg), ceea ce echivalează cu mai puțin de 50 g/km de CO2 (80,5 g/mi).

“Noul Audi Q7 este o declarație a competenței noastre. Cântărind cu 325 de kilograme (716,5 lb) mai puțin, stabilește noi standarde în clasa sa. Este cu aproximativ 26% mai eficient și este echipat cu cele mai noi sisteme de asistență, infotainment și de conectivitate.

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, membru al Consiliului de Administrație Audi pentru dezvoltare tehnică

Audi va continua să aibă încredere în diferențialul central autoblocant Torsen, care distribuie puterea între față și spate într-un raport de 40:60% și poate transfera extrem de rapid până la 70% din putere către față și un maximum de 85% către spate.

Opțional, Audi oferă direcție integrală, care mărește agilitatea și reduce raza de bracare cu până la un metru (3,3 ft).

Suspensia pneumatică reglabilă coboară caroseria cu 30 mm (1.2 inch) la rularea pe autostradă și o ridică cu 60 mm (2,4 inch) la rularea în off-road. Este disponibilă și o versiune sport cu suspensie pneumatică reglabilă.

Ca dotare standard, sistemul dinamic Audi drive select lucrează împreună cu suspensia pneumatică reglabilă și oferă șapte moduri: efficiency (disponibil pentru prima oară la Q7), comfort, auto, dynamic, individual, allroad și lift/off-road. Cea mai înaltă gardă la sol ajunge la 235 mm.

Audi Q7

Habitaclul preia configurația virtuală lansată la TT și folosită și la noul VW Passat cu un display TFT de 12,3 inch, în locul instrumentelor clasice. Noul MMI folosește un monitor de 7 inch, care iese în afară din bord la punerea contactului, sau un monitor de 8.3 inch, în cazul în care comandați MMI Navigation plus. Inima sistemului de top de navigație este procesorul grafic Tegra de la NVIDIA.

Un alt aspect care atrage atenția este sistemul cu control vocal, care va fi mult mai simplu și mult mai inteligent. Sistemul nu reacționează doar la comenzi predefinite, dar înțelege și fraze din limbajul uzual. Poți rosti “Vreau să vorbesc cu Peter” în meniul telefonului sau “Unde pot găsi benzină?” în meniul de navigație.

Și sistemul de entertainment pentru locurile din spate folosește o tehnologie inovatoare: una sau două tablete de 10.1 inch servesc drept monitoare pentru locurile din spate. MMI Navigation plus include și modulul Audi connect, care conectează noul Q7 la internet prin intermediul dotării standard LTE, la o viteză de până la 100 Mbit/s.

Audi Q7 va beneficia de toate sistemele moderne de asistență.

Comentati?

Your email address will not be published.