Cel mai bun SUV compact? Mercedes GLA versus Range Rover Evoque, BMW X1
, / 553 0

Cel mai bun SUV compact? Mercedes GLA versus Range Rover Evoque, BMW X1

SHARE
Home Mercedes-Benz GLA-Class Cel mai bun SUV compact? Mercedes GLA versus Range Rover Evoque, BMW X1

SUV compact, motoare diesel puternice, tracțiune integrală. Una dintre cele mai de succes rețete ale momentului. Ați putea înțelege astfel războiul aprins dintre noul BMW X1, Mercedes GLA cu noul șasiu adaptiv opțional și Range Rover Evoque și noul motor Ingenium. Primul test comparativ.

Să vinzi în zilele noastre, un SUV este ca și cum ai oferi vată de zahăr unui copil simpatic. Clienții adoră mașinile opulente care asigură poziții de condus la înalte, iar producătorii auto nu le pot produce suficient de rapid.

În segmentul premium compact, lucrurile erau destul de clare. Până de curând. Inaugurată în 2009 odată cu apariția lui BMW X1, nișa a cunoscut un avânt fără precedent în anii care au urmat. Range Rover și Mercedes au intrat, de asemenea, în joc, doi, respectiv patru ani mai târziu, cu Evoque și GLA.

Dar timpul trece, iar schimbările sunt esențiale. Criticat în trecut pentru interiorul înghesuit și design-ul anost, X1 a fost acum reinventat, primind noua platformă UKL cu tracțiune față (sau integrală xDrive cu punte motrice principală tot față) și motoare amplasate transversal de la Seria 2 Active Tourer și, odată cu acestea, chiar spațiul și modularitatea care îi lipseau. Și Mercedes, și Range Rover și-au actualizat modelele: GLA a primit opțional un șasiu adaptiv, în timp ce britanicul a primit un nou motor diesel de 2,0 litri, membru al familiei Ingenium, acompaniat de o transmisie automată cu nouă trepte, la fel de nouă. Este suficient pentru a-i face față noului X1?

gla-1

Mercedes GLA 220 d 4Matic: Categoria pană

GLA este acum un veritabil Mercedes, făcînd mai puține compromisuri în ceea ce privește confortul, grație amortizoarelor adaptive (1.248 euro) și a sistemului Dynamic Select (standard, patru moduri de rulare pentru motor, transmisie, direcție și opțional pentru șasiu), care ajută suspensia să absoarbă mai bine denivelările lungi fără a produce distorsiuni majore. Însă, în cazul unor denivelări scurte, consecutive, GLA își arată, în continuare, limitele și nu se poate ridica la nivelul rivalului X1.

Mai plat și mai atletic, crossover-ul german cu siguranță pune accent pe design și pe partea sportivă a vieții. Acest lucru este evident și în mișcare, pentru că GLA se prezintă surprinzător de energic, un atlet rapid, dotat cu o direcție comunicativă și fără o tendință exagerată de subvirare, GLA-ul fiind și cu 20 kg mai ușor decât X1.

Interiorul prezintă același sistem multimedia complicat (Audio 20 cu ecran de 7 inch ca dotare standard, navigație pentru încă 600 de euro, Comand Online cu display de 8,4 inch și HDD, 3.252 euro) și poziție coborâtă la volan. Ambianța întunecoasă nu ajută deloc la eliminarea senzației de claustrofobie indusă de spațiul restrâns asigurat atât de locurile din față, cât și de cele din spate, deși în realitate, Evoque este cel mai mic la capitolul spațiu pentru genunchi, iar X1 este, de fapt, ultimul clasat în ceea ce privește libertatea de mișcare în zona capului. Iar lipsa de spațiu devine și mai evidentă atunci când realizezi că portbagajul este doar de nivel mediu (cel mai modest din acest trio este cel al lui Evoque). Designul sportiv își spune cuvântul!

Motorul modelului GLA 220 d nu se ridică nici el la nivelul scontat. Dieselul de 2,1 litri cu 177 CP și 350 Nm nu se înțelege prea bine cu transmisia cu dublu ambreiaj cu șapte trepte, dînd senzația că este mai puțin vivace și mai puțin determinat față de cât ar trebui să fie – mai ales în comparație cu mai puternicul X1 20d. Schimbătorul de dimensiuni mici ascuns în spatele volanul nu este nici el practic. Mercedes compensează toate acestea cu un consum mixt remarcabil de redus de 4,8 l/100 km.

compact-suv-test-3

Range Rover Evoque TD4: Domnul Popularitate

Acea înfățișare sfidătoare cu linia înaltă a geamurilor și acoperișul plat. Fără dubii, o marcă înregistrată Range Rover. Așadar, facelift-ul recent a vizat superficial doar barele, grila și blocurile de lumini. Dar tocmai acest design excentric cu acoperișul abrupt îl face pe Evoque să piardă puncte prețioase la capitolul spațiu, pentru că este clar că în partea din spate, oferă cel mai mic spațiu pentru genunchii pasagerilor.

La fel de neconvingător este sistemul multimedia standard InControl (disponibil deja la Jaguar XE ) cu un ecran de 8 inch cu tehnologie touch, care lasă mult de dorit atât în ceea ce privește viteza de reacție și structura meniului. Portbagajul este, de asemenea, destul de mic.

Marea noutate din cadrul campaniei de facelift este motorul diesel cu bloc din aluminiu, care se regăsește sub capota lui Evoque. Purtînd eticheta Ingenium, este un motor chiar mai sofisticat și mult mai economic decât predecesorul său de 2,2 litri cu 190 CP (5,1 în loc de 5,7 l/100 km). Dar – și acesta este un mare “dar” – Evoque consumă încă mai mult decât rivalii săi și este cel mai puțin sportiv dintre ei. Cutia automată cu nouă trepte schimbă uneori, prea lent, iar cele 200 kg în plus se resimt în viraje, unde subvirarea intervine abrupt. Și suspensia suplă este mai potrivită pentru viteze de croazieră. Așează-te comod și relaxează-te în scaunele din piele mari și confortabile, în atmosfera stilată, de înaltă calitate.

Evoque rămâne, însă, rege în off-road. Spre deosebire de BMW X1 și Mercedes GLA, a căror tracțiune integrală este concepută, în primul rând, ca un ajutor pe timp de iarnă, sistemul 4WD de la Range Rover Evoque este în stare să efectueze călătorii mai lungi pe teren accidentat. În plus, pe lângă garda la sol mai înaltă și unghiurile de atac și degajare mai ample, Evoque primește și celebrul sistem All-terrain Progress Control, care facilitează deplasarea în condiții dificile optimizînd tracțiunea în patru faze diferite (Normal, Snow, Mud, Sand) și care oferă, ca noutate, asistența la coborâre All-Terraing Progress Control, ce funcționează acum și în marșarier (spre deosebire de funcția deja cunoscută, oferită standard Hill Descent Control), între 1,8 și 30 km/h.

X1-1

BMW X1 xDrive20d: Frumusețea vine din interior

X1, campion al versatilității? Asta da noutate! Noul X1 face trecerea la platforma UKL cu tracțiune preponderent față și la motoarele amplasate transversal. La dimensiuni exterioare aproape identice cu vechiul model, oferă mai mult spațiu interior și un portbagaj mai mare, o senzație de spațiu aerisit și un plus de variabilitate (356 euro) în ceea ce privește bancheta din spate, reglabilă longitudinal. Spațiul la cap este, însă, redus, dar portbagajul nu are rival.

La fel de bun este și puternicul și rafinatul motor turbo diesel de sub capotă. Cuplat cu o transmisie automată cu opt trepte, care schimbă rapid și rafinat, acesta ajunge fără eforturi la 5.000 rpm și oferă cea mai bună performanță din cadrul testului, trăgând cu aplomb la orice turație. Surprinzător, pe cât de economic este X1, GLA-ul este aici cel mai cumpătat.

Instrumentele de bord și ergonomia sunt mai bune ca niciodată, sistemul iDrive rămânînd un etalon. Același lucru poate fi spus și despre manevrabilitate. BMW X1 s-a dovedit a fi și cel mai rapid și mai agil SUV din cadrul testului, comportîndu-se neutru și forțînd limitele tracțiunii doar superficial. Subvirarea este moderată, în ciuda tracțiunii orientate către puntea din față, sistemul xDrive fiind capabil să expedieze cuplul aproape în întregime către roțile din spate în anumite situații. X1 virează direct și agil, încetinit doar de centrul de greutate ridicat în comparație cu cel de la GLA. Surprinzător, tot X1 este cel care impresionează și prin confortul deosebit al suspensiei, BMW găsind echilibrul perfect între fermitate și blândețe.

Verdict

Cel mai economic motor și cel mai accesibil preț corespund emblemei Mercedes. Spațiul insuficient și șasiul încă rigid sunt încă minusuri serioase. Cu toate acestea, Mercedes GLA (locul 2) descoperă cumva virtutea surprinzătoare a dinamismului tineresc – aproape bătîndu-l pe rivalul de la BMW cu propriile-i arme. Dar acest lucru nu a fost suficient pentru a-i asigura victoria la general, pentru că BMW X1 îl depășește (locul 1) în mod special grație caroseriei sale mai spațioase, mai practice, a motorului impecabil și abilităților sale dinamice. În ciuda capacităților sale unice în off-road și a design-ului atrăgător, elegantul Range Rover Evoque termină abia al treilea. Liniile ușor actualizate și noul motor îl mențin pe linia de plutire, dar consumul mare și suspensia sa moale, alături de prețul mare, nu-l ajută să-și întreacă rivalii.
DATE TEHNICEBMW X1Mercedes GLARange Rover Evoque
ModelxDrive 20d220 d 4MaticTD4 180 SE
Motor/cilindriL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodiesel
Capacitate (cc)199521431999
Putere max./rpm (cp/rpm)190/4000177/3600-3800180/4000
Cuplu max./rpm (Nm/rpm)400/1750-500350/1400-3400430/1750
TractiuneAWDAWDAWD
Transmisieautomata, 8 trepteaut. 7G-DCT, 7 trepteautomata, 9 trepte
L/l/h (mm)4439/1821/15984417/1804/14944365/1900/1635
Ampatament (mm)267026992660
Unghi de bracare (m)11.111.211.6
AnvelopeBridgestone TuranzaContinental Sport Cont5Pirelli Scorpion Verde
Dimensiuni anvelope255/50 R18235/50 R18235/60 R18
Masa (kg)1655/4901635/4401861/489
Volum portbagaj (l)505-1505421-1235420-1445
Acceleratie 0-100 km/h (s)7,67,79,0
Viteza max. (km/h)219218195
Consum urban/extraurb./mixt (l/100 km)5.6/4.4/4.95.8/4.3/4.86.1/4.5/5.1
Emisii CO2 (g/km)128127134
PRET (euro)40.53938.02247.904

Comentati?

Your email address will not be published.