Noul Mercedes-Benz E-Class dezvăluit oficial. DETALII COMPLETE

,
2.71K 0

Așteptarea a luat sfârșit! Noul Mercedes-Benz E-Class a fost dezvăluit în avanpremiera debutului oficial de la Detroit 2016. Mercedesblog.ro vă prezintă toate detaliile, inclusiv gama completă de motorizări și secretele de design.

Cea de-a cincea generație a Clasei E de la Mercedes-Benz ridică ștacheta pentru toți rivalii săi, interpretând cu multă măiestrie rolul limuzinei dedicată celor care își doresc o maşină semiautonomă, cu un design expresiv, putere pe măsură și un interior exceptional de luxos.

Noul Mercedes-Benz E-Class se diferențiază clar de predecesorul său prin dimensiunile exterioare mult mai generoase: ampatamentul a crescut cu 65 mm până la 2.939 mm, iar lungimea a fost extinsă cu 43 mm până la 4.923 mm. Nu același lucru poate fi spus, însă, și despre masa la gol. Grație structurii ușoare, greutatea va scădea simțitor. Consolele scurte, capota alungită și un profil cu alură de coupe sunt elementele definitorii ale designului exterior. Cu un coeficient aerodinamic de 0,23, noul E-Class demonstrează nu numai  calități estetice, strădania inginerilor Mercedes influențând reducerea consumului și a nivelulului de zgomot la interior.

2017-Mercedes-E-Class-18

La debut, E-Class va fi disponibil în două versiuni de motorizare: E 200, cu un motor turbo pe benzină cu patru cilindri și E 220 d, propulsat de un diesel complet nou cu patru cilindri, cu injecție directă și injectoare piezo-electrice (nume de cod OM654). Ulterior lansării comerciale, alte modele vor completa gama E-Class. Aceasta va include și versiunea plug-in hybrid E 350 e cu o autonomie electrică de 30 km. Motorul său turbo pe benzină de 2,0 litri cu patru cilindri funcționează în tandem cu unul electric pentru a oferi o putere totală de 205 kW/279 CP și un cuplu de 600 Nm.

Vedeta noii game E-Class va fi noul motor diesel de 2 litri (nume de cod OM654), care vine în două versiuni: 110 kW / 150 CP pentru E 200 d (nu va fi disponibil la începutul vânzărilor) și 143 kW / 195 CP pentru modelul E 220 d, cu un consum mixt în ciclul NEDC de 3,9 litri la 100 de kilometri. Aceste cifre corespund unor emisii CO2 de 102 grame pe kilometru. Pe parcursul anului 2016, Mercedes va extinde gama cu un nou motor pe benzină cu șase cilindri (nume de cod M256) și cu un motor diesel L6 (nume de cod OM656). Construite de la zero, aceste unități au intrat deja în producția pilot la uzina din Unterturkheim, Germania.

Noul motor diesel cu patru cilindri (OM654) și noile motoare pe benzină (M256) și pe motorină (OM656) cu șase cilindri vor avea în comun elemente cu motorul pe benzină de patru cilindri (M274), incluzînd aici cilindrul unic de 500 cmc pe cilindru și distanța de 90 mm între axele cilindrilor.

2017-Mercedes-E-Class-20

În tabăra motoarelor pe benzină, Mercedes-Benz E-Class 2017 va fi oferit alături de o gamă amplă de motoare turbo cu patru cilindri cu o putere variind între 135 și 180 kW (184-245 CP) și de motorul cu șase cilindri menționat anterior, preconizat să furnizeze o putere de 245 kW / 333 CP. Toate motoarele sunt dotate cu sistemul start-stop. Unitățile pe benzină se conformează standardelor impuse de normele de emisii EU 6, noul motor diesel cu patru cilindri fiind deja conform cu normele viitoare. Toate modelele disponibile în momentul lansării sunt combinate standard cu noua transmisie automată cu nouă trepte 9G-Tronic.

Noul E 63 AMG își va face debutul în vara anului 2016, fiind propulsat de către noul motor biturbo V8 de 4,0 litri, oferit în două versiuni, cu aproximativ 600 CP pentru vârful de gamă S.

Alături de suspensia standard cu arcuri din oțel, clienții vor putea alege dintre nu mai puțin de trei variante de suspensii Direct Control, cu sistem selectiv de amortizare: o suspensie confort, una confortabilă avînd caracter mai sportiv, Avantgarde, coborâtă cu 15 milimetri, plus o suspensie extrem de sportivă cu amortizare adaptivă și o gardă la sol redusă cu încă 15 milimetri. Alternativ, noul Mercedes-Benz E-Class poate fi dotat cu suspensia pneumatică. E-Class este, de altfel, sigurul vehicul din segmentul său echipat cu o astfel de suspensie, intitulată Air Body Control. Caracterul Clasei E poate fi modificat în cinci moduri diferite de rulare, prin intermediul sistemului oferit standard Dynamic Select: ,,Comfort“, ,,Eco”, ,,Sport” și ,,Sport +” și setarea adițională ,,Individual”.

2017-Mercedes-E-Class-16

La interior, scaunele sunt atracția principală. Cu forma lor ergonomică, acestea combină confortul la rulare pe distanțe mari cu un aspect sportiv și diferă în ceea ce privește înfățișarea în funcție de linia de echipare aleasă. Bancheta spate poate fi oferită la cerere cu un spătar pliabil în trei segmente (40:20:40). Cotiera centrală include un compartiment de depozitare și două suporturi de pahare. Opţional, se pot comanda display digital pentru indicatoare şi display mai mare pentru sistemul multimedia , fiecare avînd o diagonală de 12,3 inch. Vizual, cele două ecrane fuzionează unitar sub un capac de sticlă fumurie, întregul ansamblu părînd să plutească independent de restul planșei de bord.

În premieră, butoanele de comandă cu tehnologie touch amplasate pe volan își fac apariția la un vehicul de serie. Ca și ecranul unui smartphone, acestea răspund unor mișcări de glisare orizontale sau verticale. Așadar, ele permit controlul asupra sistemului multimedia prin intermediul unor mișcări de glisare ale degetului. În plus, șoferul poate folosi touchpad-ul clasic și butoanele din consola centrală, care recunosc scrisul de mână.

Versiunile E-Class standard vor primi instrumente de bord analogice tradiționale și un ecran multimedia central de 8,4 inch.

2017-Mercedes-E-Class-22

Evident, limuzina nu va rămâne de una singură pentru multă vreme, pentru că noua gamă E-Class va reuni pe lângă  versiunea limuzină (martie 2016), un combi (la mijlocul anului 2016), o variantă coupe (martie 2017) și una decapotabilă (septembrie 2017).

2017-Mercedes-E-Class-9

Și asta nu e tot. În plus, Mercedes lucrează la al cincilea model derivat din E-Class, succesorul actualului CLS (martie 2018) și – în loc de versiunea Shooting Brake – la revoluționarul AMG GT4, avînd la bază noul supercar de la Mercedes (septembrie 2018).

Standardele înalte care definesc Clasa E devin și mai clare când aruncăm o privire la lista impresionantă de sisteme de asistență puse la dispoziția șoferului. Zonele în care Mercedes E-Class va face un pas uriaș în față sunt cele ale confortului și siguranței, diverse sisteme pentru rulare semi-autonomă aflîndu-se în prim plan.

The new E-Class – Intelligence and SafetyComplet noi sunt sistemele Intelligent Drive Next Level și Evasive Steering, funcții semi-autonome al căror control poate fi preluat – în orice moment – de către șofer. De asemenea o noutate la E-Class este Active Brake Assist, cu funcție de traversare a intersecției. În plus, în premieră pentru industria auto, E-Class oferă și capacitatea de comunicare Car-to-X, care are la bază tehnologia wireless, vehiculul comunicînd fără restricții cu alte mașini cu dotări similare, putînd avertiza șoferul, putînd frâna sau fiind capabil să se adapteze la situații riscante. Ca opțiune, noul E-Class poate fi controlat de la distanță prin intermediul unei aplicații instalate pe smartphone, pentru ca mașina să se execute singură manevre de parcare. Smartphone-ul poate fi folosit și pentru a închide și a deschide portierele. Șoferul va avea posibilitatea să lase mașina în siguranță atunci când o părăsește pentru scurt timp, ca în cazul deschiderii ușii garajului.

Intelligent Drive next Level este următorul pas către modul autonom de condus. Sistemul este capabil să mențină automat vehiculul la distanța corectă față de mașinile mai lente din față și le poate urma pe banda lor la viteze între 0 și 200 km/h. La viteze de până 130 km/h, sistemul nu este dependent de marcaje vizibile clare ale benzilor de circulație, putînd interveni și dacă marcajele drumului sunt neclare sau dacă nu există deloc marcaje pe șosea.

Prin comandarea opțiunii Comand Online, subfuncția opțională Speed Limit Pilot poate regla automat viteza vehiculului, în funcție de informațiile primite de la camera video care detectează limitele de viteză.

2017-Mercedes-Benz-E-Class-Active-Lane-Change-AssistActive Lane Change Assist (o subfuncție a sistemului DRIVE PILOT și parte a pachetului Driving Assistance) mută noul E-Class pe banda alăturată celei curente atunci când șoferul activează semnalizatorul pe o durată mai mare de două secunde, dacă senzorii nu detectează vreun vehicul în zona sa de siguranță. De asemenea, este irelevant dacă vehiculul vrea să revină pe banda din dreapta sau să vireze la stânga pentru a se angaja în depășire. Sistemul funcționează la viteze între 80 și 180 km/h (50-112 mph), atunci când funcția Steering Pilot este activată.

Active Brake Assist poate avertiza șoferul în privința situațiilor iminente de impact, poate furniza nivelul potrivit de asistență în cazul unei frânări bruște și poate, de asemenea, să frâneze automat în caz de urgență. În plus față de detectarea vehiculelor mai lente și staționare, detectează și reacționează la traversarea intersecțiilor, la coloanele din blocaje rutiere și la pietoni. Active Brake Assist este activ la viteze între 7 și 250 km / h pentru obiecte aflate în mișcare și de la 7 la 70 km / h pentru obiecte staționate. În condiții optime, sistemul este capabil să prevină coliziunea cu un vehicul staționat sau lovirea pietonilor la viteze sub 65 km / h. Și coliziunile din intersecții ar trebui evitate, grație funcției de intersectare, care poate acționa la viteze sub 50 km/h. În cazul unor blocaje rutiere, Active Brake Assist poate opri automat mașina la viteze sub 90 km/h.

Evasive Steering Assist vine ca o completare ideală a funcției de detectare a pietonilor, Active Brake Assist. Când șoferul recurge la o manevră evazivă, intenționată sau instinctivă, într-o situație periculoasă, această funcție îi poate oferi asistență prin adaptarea gradului de asistare a servodirecției calculat cu precizie pentru a sprijini mișcarea volanului.

The new E-Class – Intelligence and SafetyRemote Parking Pilot poate parca mașina sau o poate scoate din locul de parcare în timp ce șoferul se află în afara vehiculului, folosind o aplicație instalată pe smartphone. Este de mare ajutor în momentul în care locul de parcare este foarte îngust.

Car-to-X Communication permite schimbul de informații cu alte vehicule aflate pe drum, prin intermediul telefonului mobil sau a sistemelor wireless de la bord, de exemplu, și poate permite șoferului să vadă dincolo de viraje și curbe. Acest lucru înseamnă că șoferul primește un avertisment anterior unui posibil pericol iminent, cum ar fi un vehicul implicat într-un accident.

Digital car key permite șoferului să-și folosească smartphone-ul ca pe o cheie a vehiculului.

Sistemul Pre-Safe Impulse Side oferă protecție adițională în cazul detectării unei coliziuni laterale. Pernele de aer din partea laterală a spătarului se umflă rapid pentru a muta preventiv pasagerii cât mai departe de zona periculoasă. Acest lucru mărește distanța dintre pasager și portieră.

Sunetul Pre-Safe protejează urechile pasagerilor de zgomotul produs în eventualitatea unui impact prin generarea de sunete de fundal menite să anuleze efectul nociv al acestuia asupra timpanelor.

Farurile Multibeam LED, avînd fiecare câte 84 de LED-uri ultraperformante, iluminează automat drumul, distribuind lumina foarte puternică în mod precis și controlat, fără a-i orbi pe ceilalți participanți la trafic.

Și ultimele, dar nu cele din urmă sisteme sunt deja celebrele Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist și Pre-Safe Plus, toate beneficiind de funcționalitate și acuratețe a senzorilor recalibrate. Airbag-urile integrate în centurile din spate, o dotare disponibilă deja la S-Class, întregesc tabloul de siguranță.

Comentati?

Your email address will not be published.