Dumneavoastră ați verificat prognoza meteo în această dimineață înainte să plecați de acasă? Cu siguranță, campionul mondial la triatlon n-a făcut-o. Sebastian Kienle are cele mai originale metode de antrenament: cu toată viteza înainte împotriva vântului.
Așa arată un antrenament de aerodinamică. Sebastian Kienle face sesiunea de pregătire alături de experții în vechicule Mercedes-Benz V-Class, în Untertürkheim, Germania. Poate că pare floare la ureche, dar nu și dacă te afli într-un tunel de vânt. Display-ul strălucitor de deasupra capului neamțului arată 45 km/h. Dar poate fi și mai rău în timpul unei curse, când vântul poate atinge viteze de 70 km/h.
Este tornada în care încearcă să-și mențină echilibrul și să meargă împotriva curentului. Sub el și sub bicicleta lui profesională, platforma tunelului își modifică poziția cu câteva grade spre stânga, pentru a genera curenți artificiali laterali. Sau poate le putem spune “rafale letarale”, pentru că un vânt de 45 km/h nu e vreo briză.
În vârstă de 30 de ani, Sebastian Kienle are un palmares impresionant. A câștigat Campionatul Mondial IronMan anul trecut, în Hawaii, și tot câștigă turnee mondiale încă din 2008. Iar lupta împotriva prognozei meteo în centrul Mercedes-Benz este o provocare la fel de mare: “Mă bucur că din afară pare confortabil, așa ar și trebui să pară. Dar este înșelător. De fapt, este foarte incomod pe măsură ce timpul trece. Te alegi cu dureri de spate și începi să vezi stele verzi, pentru că gâtul este suprasolicitat și simți furnicături. Și trebuie să stai mereu cu privirea cât mai ridicată ca să vezi pe unde mergi. Există triatloniști care nu ar fi în stare să meargă în această poziție, să nu mai vorbim de a pedala în acest ritm mai bine de patru ore.”
Dar în ciuda durerii de spate, de gât și chiar în ciuda stelelor verzi pe care le vede în timp ce se luptă cu o forță invizibilă, triatlonistul știe că rezistența aerului este cel mai aprig rival. “Dintre toate obstacolele cu care mă confrunt, acesta este cel mai mare. Tocmai din acest motiv vrea să stau pe bicicletă într-o poziție cât mai aerodinamică”, spune omul care, la ora actual[, se antreneaz[ 28 de ore pe săptămână și chiar 40 de ore când se află în cantonament. “Cu cât e mai greu, cu atât mai bine”, spune el cu mândrie. Într-o competiție Ironman, trebuie să înoate 3 kilometri și 800 de metri, să meargă pe bicicletă 180 kilometri și, de parcă toate astea nu ar fi fost suficiente, trebuie să treacă și de ultima probă, cea de maraton (42 kilometri).
Kienlse are însă, un partener de nădejde la antrenamente. Pentru că trebuie să parcurgă annual 16 000 km pe bicicletă și 30 000 km într-o mașină, uneori are nevoie să încarce într-o mașină trei biciclete și câteva seturi de anvelope pentru competiție și, bineînțeles, membrii staff-ului său.
“Mercedes-ul meu V-Class este ideal în acest sens, pentru că oferă un spațiu imens, dar, în același timp, se conduce ca o mașină normală. Prefer stilul sportiv de condus, dar îmi place și senzația de conform și siguranță, mai ales când mă întorc acasă după o competiție lungă”, explică Sebastian Kienle.
Puteți citi aici povestea campionului!