Colegii de la revista Sport Auto, parte a grupului Auto-motor und-sport, au realizat un test comparativ între modelele BMW M6 Cabrio cu pachetul Competition (575 CP) și Mercedes SL 63 AMG (585 CP).
La prima vedere, aceste două mașini nu fac parte din același segment. Mercedes SL 63 AMG este un roadster clasic cu două locuri, în timp ce BMW M6 Cabrio este un cabriolet cu patru locuri full-size. Întrucât aparțin unor lumi diferite, Mercedes SL 63 AMG are un avantaj în ceea ce privește masa cu o masă la gol de 1.819 kg, în timp ce BMW M6 Cabrio cântărește 2.007 kg.
BMW M6 Cabrio beneficiază de pachetul Competition (8.500 euro opțional), care include un plus de putere de 15 CP, suspensii sport și diferențialul M modificat.
Încă din iunie 2014, Mercedes-Benz a renunțat la versiunea de bază cu 537 CP și la versiunea Performance Package cu 565 CP, iar acum toate modelele SL 63 AMG sunt propulsate de motorul V8 de 5,5 litri (nume de cod M 157) cu 585 CP.
Deși pachetul Competition a fost conceput pentru a îmbunătăți manevrabilitatea și dinamica, acesta a contribuit și la îmbunătățirea accelerațiilor. M6 Cabrio atinge 100 km/h în 4,3 secunde și 200 km/h în 13,3 secunde, ceea ce înseamnă o îmbunătățire cu 0,1, respectiv 0,2 secunde.
Datorită celor 21 CP în plus, Mercedes SL 63 AMG este și mai rapid la sprintul de la 0 la 100 km/h respectiv 200 km/h cu 0,1 secunde, respectiv 0,3 secunde.
Performanțele de frânare sunt de asemenea impresionante și asta datorită faptului că ambele mașini au fost echipate cu discuri de frână ceramice, pentru care clienții vor trebui să scoată din buzunar 8.270 de euro la Mercedes și 8.800 de euro la BMW.
Mercedes se oprește de la 100 km/h în doar 36,7 metri, urmat de BMWcu 36,9 metri.
Ambele mașini sunt la același nivel când vine vorba despre timpul de transformare din coupe în cabrio și invers. Plafonul din material textil acționat electric coboară în 19 secunde, în timp ce Mercedes are nevoie de tot atâta timp pentru a retracta plafonul rigid electro-hidraulic echipat cu trapă panoramică (opțional pentru 2.500 euro)
Când vine vorba de impresiile artistice, am găsit o mulțime de diferențe. Motorul V8 bi-turbo disponibil pe BMW are un sunet artificial de bas, în timp ce motorul AMG V8 de pe Mercedes sună răgușit. Oricum ar fi, ne este dor de sunetul emotionant al motoarelor V8 aspirate care echipau fostele generații M6 Cabrio și SL 63 AMG.
Jurnaliștii de la revista germană sunt de părere că transmisia DKG cu șapte trepte de la BMW reacționează mai spontan decât cutia de viteze AMG Speedshift MCT de la Mercedes. Nu poți ști cât de des electronica de pe SL permite dezvoltarea maximului de putere, dar indicatorul sistemului ESP din bord se aprinde foarte rar. Dar la BMW, în virajele strânse sau atunci când treci peste denivelările scurte, indicatorul sistemului ESP luminează ca o orgă de lumini din Times Square din New York.
Pe circuitul de la Hockenheim, Mercedes a demonstrat superioritatea cuplului imens de 900 Nm, în comparație cu cei 680 Nm pentru BMW: 1:13.1 minute pentru Mercedes, în comparație cu 1:14.7 minute pentru BMW.
Dacă înțelegeți limba germană, puteți citi aici articolul în întregime