Nico Rosberg a obținut cea de-a cincea victorie a sezonului în cursa inaugurală a circuitului din Baku și a făcut-o cu stil. Germanul a condus de la început și până la final. Colegul Hamilton a fost nevoit să se mulțumească doar cu poziția a cincea.
Pornind din pole position, Nico Rosberg și-a făcut de cap pe circuitul din Baku, iar după primele 7 ture, avea deja un avans de 10 secunde. Undeva în pluton, Hamilton a reușit cu greu să-și păstreze poziția a zecea în primul tur.
Blocat într-un grup cu Bottas, Hulkenberg și Grojean, campionul mondial s-a săturat să joace cartea prudenței și și-a făcut drum către poziația a patra, la 24 de secunde de colegul și principalul rival Rosberg. Fiul legendarului Keke Rosberg părea, la acea oră, dintr-o altă lume, una doar a lui. Neamțul stability la Monaco părea că zboară pe circuitul Europei, mai ales după ce a intrat la boxe și a ieșit cu anvelope nou-nouțe tot în prima poziție, în turul cu numărul 22.
Spre mijlocul cursei, Hamilton părea că pierde puterea motorului hibrid al monopostului Mercedes și, în consecință, timp prețios. Hamilton li s-a plâns celor de la standuri, dar aceștia nu au putut face nimic fără a încălca regulamentul, așa că au refuzat să răspundă la întrebările campionului. “Atunci voi apăsa toate butoanele de pe volan ca să văd ce face fiecare”, a fost răspunsul copilăresc al lui Hamilton. Campionul mondial pierdea teren, în timp ce în frunte, Rosberg bătea recordul pe tur de circuit.
Fernando Alonso nu a reușit, nici de această data, să scape de ghinionul teribil care îl urmărește. Spaniolul de la McLaren a fost chemat la boxe în turul cu numărul 44 și acolo a rămas. S-a consolat însă, cu prezența starului spaniol Enrique Iglesias.
Spre final, cu 8 tururi înainte de final, Hamilton a găsit setarea corectă și a reușit să obțină cel mai bun timp pe pista din Baku. Dar britanicul ar fi trebuit să recupereze 14 secunde pentru a avea ocazia să-l atace pe Perez, aflat pe 4.
Lupta pentru locul al 3-lea a fost cea care a atras atenția la final. La o secundă de Kimi Raikkonen, Perez a dat atacul decisiv. Spaniolul ar fi urcat oricum pe podium, dacă ar fi rămas la mai puțin de 5 secunde în spatele lui Raikkonen. Pilotul de la Ferrari primise o penalizare de 5 secunde pentru că tăiase linia din dreptul boxelor.
În ciuda tuturor așteptărilor, cursa inaugural din Baku a fost a doua din acest sezon în care nu a fost nevoie de apariția Safety Car-ului.
Următoarea oprire, Austria, pe 3 iulie.
Pos | Driver | Time/Retired | Pts |
---|---|---|---|
1 | 1:32:52.366 | 25 | |
2 | +16.696s | 18 | |
3 | +25.241s | 15 | |
4 | +33.102s | 12 | |
5 | +56.335s | 10 | |
6 | +60.886s | 8 | |
7 | +69.229s | 6 | |
8 | +70.696s | 4 | |
9 | +77.708s | 2 | |
10 | +85.375s | 1 | |
11 | +104.817s | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
18 | +2 laps | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |