Revoluția pilei de combustibil – Mercedes-Benz F 600 HYGENIUS

Mercedes F 600 HYGENIUS
,
1.78K 0

Încearcă să numești câteva revoluții din industria auto din care Mercedes-Benz nu a făcut parte. Mda, așa mă gândeam și eu. Aș merge chiar și mai departe: încearcă să găsești câteva revoluții în industria auto în care Mercedes-Benz să nu se fi aflat printre mărcile din  prim plan. Ai prins ideea.

La mijlocul anilor 2000, totul se învârtea în jurul pilei de combustibil. Industria se trezise la realitatea schimbărilor climaterice și căuta soluții. Abandonarea maşinilor cu totul nu era, evident, o soluție, așa că producătorii de mașini au fost nevoiți să lupte din răsputeri pentru a găsi una la fel de eficientă. Pentru moment, s-au oprit asupra mașinii propulsate cu hidrogen lichid.

Toată lumea a luat-o razna da încântare când a auzit că singurul lucru care ieșea din acest gen de mașini nu era un gaz toxic, ci doar H2O – cea mai pură şi mai curată apă. Imediat, toată lumea a început să-şi imagineze un viitor în care maşinile astea cutreierau plaiurile înverzite lăsând în urmă doar vegetație luxuriantă. Era timpul să se trezească la realitate.

Pila de combustibil este, într-adevăr, o alternativă foarte promițătoare. Practic, e un vehicul electric ca oricare altul, doar că își poate produce propria electricitate la bord fără să ardă vreun fel de combustibil fosil. De fapt, fără să ardă nimic. Unicul element de care are nevoie pentru a face asta este hidrogenul și toți știm că nu ne lipseşte pe Pământ. Da, dar celula de combustibil are nevoie de el în stare lichidă, iar asta este ceva mai greu de găsit.

f-600-hygenius-MercedesBlog.com-1

Singurul lucru care împiedică benzinăriile să devină stații de alimentare cu hidrogen este dificultatea și costul producției de hidrogen lichid. Dincolo de asta, tehnologia pentru ca noi toți să conducem acele fântâni mobile despre care vorbeam mai devreme este deja disponibilă.

De fapt, tehnologia era disponibilă încă din 2005, anul în care Mercedes-Benz a prezentat conceptul F 600 HYGENIUS. Te-ai prins: H vine de la hidrogen, HY vine de la hybrid, GENIUS vine de la… ei bine, de la mine, în timp ce numele HYGENIUS trimite cu gândul la ceva foarte curat.

f-600-hygenius-MercedesBlog.com-1Motorul electric folosit era capabil să dezvolte o putere maximă de 115 CP, dar debitul continuu era de numai 82 CP. Ține minte că vorbim despre caii putere ai unui motor electric, deci ar fi trebuit să se dovedească suficientă pentru ceea ce însemna, în fond, o mașină de familie.

F 600 HYGENIUS putea funcționa și ca generator de rezervă, cei 66 kW ai săi fiind mai mult decât suficienți pentru a alimenta cu electricitate casele câtorva familii.

Înapoi la momentele în care nu făcea pe centrala electrică, F 600 HYGENIUS avea și câteva elemente ingenioase proprii. Surplusul de electricitate generat de celula de combustibil era stocat în bateria litiu-ion aflată sub compartimentul pasagerilor, și putea fi folosit pentru acțiuni ca răcirea sau încălzirea băuturilor din suporturile de pahare sau putea alimenta orice aparat de uz casnic la care te-ai putea gândi, prin intermediul unei prize electrice convenționale. Ţi-ar plăcea să dai cu aspiratorul prin maşină în mers? Bineînțeles că nu, dar ai fi putut face asta.

În ton cu consumul redus de energie al mașinii, F 600 HYGENIUS a fost primul Mercedes-Benz care a folosit numai lumini de tip LED, ceva cu care doar recent lansata Clasă S se mai poate lăuda. Mașina avea și camere laterale, care monitorizau unghiurile moarte și avertizau șoferul în privința eventualelor pericole.

Și siguranța era de foarte mare importanță. Sistemul de siguranță preventivă denumit PRE-SAFE, care se afla deja în uz la acea vreme pe modelul Clasa S din 2002, a fost rafinat şi mai tare. Includea două sisteme adiționale de protecție, care aveau ca scop protejarea capului și genunchilor celor aflați pe scaunele din față.

f-600-hygenius-MercedesBlog.com-1Interiorul era foarte modular și conceput astfel încât să îndeplinească toate cerințele unei familii, păstrîndu-i, în același timp, senzația de lux. Bancheta culisa înapoi pentru a mări distanța şi aşa generoasă de 95 de centimetri dintre cele două rânduri de scaune. Ușa portbagajului era împărțită în două, ca să permită deschiderea facilă în spațiile înghesuite, în timp ce bara de protecție din spate se putea extinde în afară pentru a facilita încărcarea și pentru a oferi spațiu de șezut în timpul unui picnic. În plus, portierele din faţă ale lui F 600 HYGENIUS se ridică un pic în sus pentru a ocupa mai puțin spațiu atunci când sunt deschise.

F 600 HYGENIUS, deci, nu era doar o maşină oarecare la care nu conta decât sistemul de propulsie. Dar dacă stai mai bine să te gândeşti, niciun concept nu aduce un singur lucru nou.

Comentati?

Your email address will not be published.