Mercedes-Benz F 500 – un laborator pe roți
, / 1013 0
Mercedes-Benz F 500 Mind

Mercedes-Benz F 500 – un laborator pe roți

SHARE
Home Stiri auto Concepte auto Mercedes-Benz F 500 – un laborator pe roți

Cu siguranță nu știai faptul că Mercedes-Benz are propriul său Vel Satis. În afară de ciudățenia vizuală, cele două modele  – modelul francez și Mercedes-Benz F 500 Mind – au foarte puține în comun

Încă o dată, la fel ca la F 400 Carving, Salonul Auto de la Tokyo s-a dovedit a fi locul potrivit pentru dezvăluirea acestei mașini cel puțin ciudate. Practic, era un vehicul creat pentru a prezenta pest zece inovații cu privire la îmbunătățirea sistemelor de propulsie, a siguranței active și a confortului la viitoarele mașini de pasageri Mercedes-Benz.

Pentru prima oară în segmentul premium, sistemul de propulsie utiliza tehnologia hibridă. Dacă era nevoie de mai multă putere, motorul V8 diesel de 4.0 litri prelua frâiele cu cei 250 CP care angrenau roțile și, în același timp, încărcau bateriile. De asemenea, exista și un motor electric de 50 kW care putea propulsa mașina independent sau împreună cu motorul cu combustie.

Toate caracteristicile unei mașini hibride moderne erau prezente și pe conceptul F 500 Mind. Motorul electric era important cu precădere în traficul urban, unde plecarea de pe loc și oprirea ar fi dat peste cap consumul unui motor diesel. În schimb, motorul electric propulsa mașina de unul singur atunci când nu era necesară o viteză prea mare.

844433hybrid-32_F500Mind1

Încă o noutate prezentă pe F 500 Mind – ce nu a fost introdusă pe modelele de producție, în ciuda avantajelor sale vizibile – era conceptul ușilor variabile. Ambele uși de pe o parte se puteau deschide în două moduri diferite, în funcție de nevoile ocupanților.

În mod convențional, ușile erau proiectate să se deschidă în față, independent una faţă de cealaltă la un unghi maxim de 90 de grade. Alternativ, ușa din spate se putea deschide în direcția opusă prin simpla apăsare a unui buton, deblocând montantul central prins de prag, odată ce ușa din față era deschisă. El rămânea prins de portiera din spate şi deschidea înapoi împreună cu ea pentru a oferi ocupanților un spațiu generos la interior de 1.9 metri lățime.

mercedes-benz_f500_mind_concept_2003_002-copyDeși F 500 Mind a fost doar o maşină concept, inginerii au fost extrem de serioși în legătură cu aspectele ce priveau siguranță activă a vehiculului. Montanții B scurtați reprezentau un dezavantaj clar în ceea ce priveşte rigiditatea caroseriei, deci trebuia găsită o soluție cât mai repede cu putință. Dupa teste amănunțite, inginerii au creat un stâlp central care conecta tunelul de transmisie cu plafonul în formă de „Y”.  S-a dovedit a fi soluția perfectă ce oferea, de asemenea, posibilități în plus designerilor care se ocupau cu interiorul.

Mai mult decât atât, F 500 Mind a fost primul vehicul dotat cu sistem night vision (vedere pe timp de noapte). Era alcătuit din două lasere cu infraroșu care proiectau o lumină invizibilă la o distanță de 150 de metri în fața vehiculului, dar și o cameră montată pe parbriz ce avea rolul de a înregistra imaginea rezultată.

Camera trimitea informația unui display de pe consola centrală într-o imagine clară alb-negru pentru evidențierea potențialelor pericole.

Într-o lume în care „concept car” înseamnă de obicei „studiu de design”, F 500  Mind a fost mult mai mult decât atât. A fost o platformă de testare pentru numeroase tehnologii, dintre care unele chiar aveau să devină ceva normal mai târziu. Este ciudat faptul că sistemul hibird diesel/electric nu a prins, dar sunt absolut convins că există o explicație și pentru asta, iar un inginer Mercedes-Benz ar fi mai mult decât fericit să discute pe subiectul ăsta. Off the record, desigur.

 

Comentati?

Your email address will not be published.