Doi soldați luptă în războiul celor mai tari compacte. VW Golf 7R și Mercedes A 45 AMG. Cât de strânsă poate fi asemenea bătălie? 3, 2, 1… Și au pornit!
Golf-ul pornește ca din tun, dar în scrut timp, A 45 AMG preia conducrea. Va reuși mașina premium să-și învingă curajosul rival german? Puteți afla urmărind acest clip:
Motoare mici și putere uriașă. Producătorii auto au reușit să facă până și asta. Motorul turbo de 2 litri cu 4 cilindri vine cu 265 kW la A 45 AMG și 206 kW pentru aceeași cilindree la Golf 7R. Și au făcut alegerea tracțiunii integrală, ca să țină mașinile pe drum și să le facă să alerge cum trebuie.
Golf-ul a avut un mare dezavantaj încă din startul cursei organizate de jurnaliștii din Africa de Sud, din moment ce nu prezintă un sistem de control al demarajului. Și dacă tot vorbim despre avantaje și dezavantaje, să trecem la așii din mâneca Mercedes-ului. Ar trebui să includem aici plusul de putere de 69 kW și diferența de cuplu de 70 Nm (380 Nm pentru Golf, 450 Nm pentru Mercedes).
Dar cu o reputație de călău al uriașilor – recent, a făcut praf un Subaru WRX STI – și avînd o greutate mai mică de tras după el (1980 kg este masa Golf-ului, în timp ce Mercedes-ul cântărește 2050 kg), Volkswagen-ul a sperat.
Când vine vorba de prețuri, cei de la Mercedes se pare că au făcut A 45 AMG să merite până la ultimul cent: A costă puțin peste 48 000 de euro, în timp ce omologul său abia atinge borna de 39 000 de euro.
Golf-ul are un consum mixt de 6.9 l/100 km, dar cifrele sunt ușor mai mari pentru motorul AMG: 7,1 l/100 km. Volkswagen-ul parcurge distanța de la 0-100 km în 5.0 secunde, iar mașina premium are nevoie de numai 4.6 secunde. Pentru ambele, viteza maximă este de 250 km/h.
Iar acum că am aflat numele războinicului învingător, putem proclama A 45 AMG regele compactelor puternice!