Pe fondul unei ușoare resuscitări a industriei auto, profitul Daimler AG pentru primele trei luni din 2015 a atins cifre record cu o creștere de 41%.
Nu există un singur motiv pentru această cifră record, ci sunt, de fapt, două: lansarea unei serii de modele noi, dar și vânzările masive ale modelelor Mercedes-Benz. Se pare că încasările totale ale grupului, dincolo de investiții și taxe, au ajuns la 2,93 miliarde de euro.
Analizate separat, încasările dobândite prin comercializarea vehiculelor Mercedes-Benz au înregistrat o creștere de 9,2% față de 7% în aceeași perioadă a anului trecut, meritul fiind în principal al mașinilor de pasageri. Cu această ocazie, CEO-ul de la Daimler, Dieter Zetsche, a readus în discuție dorința sa de a depăși primii doi producători de mașini premium (BMW și Audi) în ceea ce privește vânzările, până la finalul acestui deceniu. În prezent, Mercedes-Benz se situează pe poziția a treia, dar este o luptă strânsă care ar putea decurge în avantajul celor de la Daimler, grație atacului recent lansat de noile modele.
Principalii vinovați de acest rezultat financiar extraordinar sunt noul model Clasa C recent lansat, dar și micuța mașină de oraș smart, însă Mercedes-Benz pregătește și o ofensivă a SUV-urilor la finalul acestui an care ar putea mări semnificativ cifrele de vânzări.
“Strategia noastră pentru a crește, atacurile pe care le lansăm cu produsele noastre, programele noastre de eficientizare dau rezultate”, a declarant Zetsche. “Am avut deja multe succese, privim viitorul cu multă încredere, iar țelul nostru este să reușim și mai mult.”
Daimler AG are nevoie de toți banii de care poate face rost pentru a-și atinge obiectivul pe 2016: să investească 25 de miliarde de euro în noile modele și să construiască uzine pe parcursul anului viitor.
Aceste cifre nu fac decât să demonstreze că nu te poți culca niciodată pe lauri și că munca asiduă și perseverența sunt recompensate atât la nivel de companie, la fel ca și la nivel personal.