Mercedes-Benz Unimog tocmai a împlinit 70 de ani și și-a sărbătorit ziua de naștere cu o petrecere în pijama. I-a invitat pe cei mai buni prieteni la o noapte în aer liber. Așa că au venit cu plăcere: Actros, Zetros, Marco Polo și G-Class.
Provocare acceptată. Așa că toți au pornit într-o călătorie în care natura le-a fost hotelul de miliarde de stele. Gunther Holtdorf a fost unul dintre aventurieri. Este omul care, în 1990, și-a montat un pat în mașină și de atunci, nu a mai petrecut nici măcar o noapte la hotel. A călătorit aproape 900.000 de kilometri în 177 de țări.
„Nu puteam să-l lăsăm singur pe Otto!” Cine este Otto? Este un membru al familiei. Un Mercedes-Benz 300 GD bleu din 1988. Pentru Otto, a fost ultima destinație, pentru că urmează să iasă la pensie. Va fi de acum unul dintre exponatele Muzeului Mercedes-Benz.
O grămadă de vehicule au luat parte la reuniunea giganților. Pante abrupte, cursuri de râu, gropi, dar și spectaculoasele băi de nămol au făcut parte din aventură, înainte de a se îndrepta spre Munții Pădurea Neagră.
În mijlocul sălbăticiei, cu doar cerul înstelat deasupra capului, convoiul și-a stabilit tabăra la o altitudine care le asigură o priveliște uluitoare. După poveștile în jurul focului de tabără, fiecare călător s-a retras în casa sa cu motor de sub cerul liber.
În zori, au venit și oaspeți. O herghelie de cai sălbatici a trecut prin tabără. “Să te trezești cu priveliștea munților și acum să vezi acești cai. Este ciudat, îmi place”, spune o doamnă, bucuroasă de oaspeți.
La întoarcere, Otto rămâne la Muzeul Mercedes-Benz, dar proprietarul său, Gunther Holtdorf, nu se va opri aici. Deja a început să construiască un vehicul din două SUV-uri G-Class. Și nici nu trebuie să mai spunem că va monta un pat în noua sa casă pe roti.
Sărbătoritul
Dar revenind la sărbătoritul zilei, Unimog, a fost Prototppul 1 cel care a fost supus unui test drive exact acum 70 de ani. Șeful departamentului de design Heinrich Rößler s-a aflat la volan pentru a testa prototipul. Pentru test, mașina a fost încărcată cu lemn și dusă pe pe drumuri grele pe munți și prin păduri. Avea o viteză maximă de 50 km/h, tracțiune integrală și diferențiale autoblocante pe puntea față și pe puntea spate. Venea cu o cabină cu două locuri și nici nu avea capotă.
Până la ora actuală, 400.000 de modele Unimog au fost vândute.