Noul Mercedes-AMG C63 & C63 S: puterea înseamnă rafinament și experiență
, / 958 0
Mercedes-AMG C63, Mercedes-AMG C63 S

Noul Mercedes-AMG C63 & C63 S: puterea înseamnă rafinament și experiență

SHARE
Home AMG C 63 AMG Noul Mercedes-AMG C63 & C63 S: puterea înseamnă rafinament și experiență

Doamnelor și domnilor, steaua germană prezintă cu mândrie, la Salonul Auto 2014 de la Paris, vârful de gamă al Clasei C: acesta este urmașul puternicului Mercedes-Benz C63 AMG. Mai bun din orice punct de vedere, oarecum ciudat, are un nume cât de cât nou: Mercedes-AMG C63. Iar modelul cu mai multă putere se numește Mercedes-AMG C63 S .

De ce această schimbare subtilă a indicativului? Tobias Moers, președintele Mercedes-AMG GmbhH, explică faptul că precedentul Mercedes-Benz C63 AMG a fost cel mai bine vândut model AMG, cu un volum de 40.000 de unități. “Odată cu noua nomenclatură, marcăm și începutul unei noi ere. Succesorul lui Mercedes-Benz C63 AMG, care a avut un succes incredibil în toată lumea, va fi numit de acum Mercedes-AMG C63.”

DESIGN

Design-ul noului Mercedes-AMG C63 îi va atrage cel mai mult pe aceia care prețuiesc caracterul sportiv stilat combinat cu o transparență senzuală. Spoiler-ul față al lui C63 are o imagine de înaltă performanță, grație puternicei grile a radiatorului cu “lame gemene” și prizelor de aer cu design A-wing, în timp ce două nervuri aflate pe capota de aluminiu și aripile evazate (cresc lățimea cu câte 14 mm pe fiecare parte) fac conexiunea cu noua supermașină AMG GT. Partea din spate a lui C63 continuă ideea de imagine sportivă stilată, în timp ce perechile de evacuări cromate AMG completează micul eleron aerodinamic de pe capota portbagajului.

Mercedes-AMG C63 & C63 S

Nu prea agresiv, dar foarte sportiv: noul C63 este un atlet gentleman

Lungimea totală este cu 54 mm mai mare decât a unui model C-Class obișnuit, datorită ranforsărilor suplimentare ale structurii caroseriei, care compensează forțele extreme longitudinale și transversale. Garda de la sol este, evident, coborâtă, în timp ce jantele, oferite standard în finisare titan gri, variază dimensional între 18 inch pentru C63 și 19 inch pentru C63 S.

În premieră pentru top-modelul gamei C-Class, clienții pot opta, la C63 S, pentru un sistem de frânare de înaltă performanță, care include componente ceramice, în timp ce pneurile Sport Cup sunt disponibile pentru cei care își doresc mai multă aderență. Cei care vor mai mult spațiu și mai mult caracter practic, pot alege versiunea C63 Estate.

Mercedes-AMG C63 & C63 S

Ceva de genul “Atenție, Audi ARS, altcineva reclamă coroana de rege al supermașinilor în versiune estate!”

Design-ul interior uluitor al lui Mercedes-AMG C63 reprezintă o evoluție remarcabilă în termeni de caracter sportiv. Spre deoebire de C-Class obișnuit, amprenta AMG este omniprezentă, de la bordul finisat în piele neagră ARTICO lucrată manual (prezentând cusături gri cristal) și volanul Performance în 3 spițe (cu marcaj pentru ora 12) până la ceasurile cu împletituri lucrate în carbon și finisajul bordului sau scaunele opționale Performance. Evident, o gamă variată de dotări opționale înseamnă că Mercedes-AMG C63 poate fi personalizat în concordanță cu preferințele clienților extrem de pretențioși.

Mercedes-AMG C63 & C63 S

Lux și caracter sportiv, alături de o măiestrie la nivel înalt

TEHNOLOGIE

În timp ce precedentul Mercedes-Benz C 63 AMG avea un motor V8 cu o capacitate mare, de 6,2 litri, cu o putere maximă de 457 CP (sau chiar 507 CP pentru “Edition 507”), noul Mercedes-AMG C63 se apropie foarte mult de noul Mercedes-AMG GT și de trendul downsizing. Acest lucru înseamnă că sub capotă există acum un motor V8 de 4 litri, cu turbocompresor, care dezvoltă 476 CP și 650 Nm pentru C63-ul “normal”, în timp ce modelul C63 S vine cu un upgrade de 510 CP și 700 Nm.

Ambele versiuni sunt cuplate cu o transmisie sport în 7 trepte, AMG SPEEDSHIFT MCT, mult îmbunătățită față de precedenta, mai ales în ceea ce privește timpii de reacție mult mai rapizi – noua transmisie este acum mult mai spontană în modul “Sport+” și manual, datorită optimizării hardware și software. Comutatorul AMG DYNAMIC SELECT permite șoferului să aleagă între trei opțiuni: “Controlled Efficiency”, “Sport”, “Sport+” și, special pentru C63 S, noul mod “Race”. Mai mult de atât, în orice mod, prin utilizarea padelelor de schimbare a vitezelor, șoferul poate activa funcția “Temporary M” pentru o creștere suplimentară a dinamicii.

Mercedes-AMG C63 & C63 S

Ați observat “S”-ul negru de lângă logo-ul C63? Asta înseamnă 510 cai putere

Agilitatea noului AMG C63 este garantată de suspensia AMG Adaptive Sport, cu 3 trepte de reglaj al amortizării, iar componentele sale utilizează intens aluminiul. Combinată cu direcția sport electromecanică, cu raport de demultiplicare variabil în funcție de viteză, C63 oferă agilitate fascinantă și manevrabilitate optimă.

Diferențialul blocabil pentru puntea spate (mecanic la C63 și electronic la C63 S) îi permite șoferului să accelereze mai devreme la ieșirea din curbe, menține stabilitatea vehiculului la frânare la viteze mari și îmbunătățește motricitatea la plecarea de pe loc. ESP-ul are și un mod special “SPORT Handling Mode”, care controlează altfel diferențialul blocabil pentru puntea spate, dar, pentru cei care vor senzații hardcore, ESP-ul poate fi deconectat și total.

PERFORMANȚĂ ȘI EFICIENȚĂ

Micșorarea capacității cilindrice a motorului înseamnă și consumul sau emisiile CO2 mai scăzute. Noul Mercedes-AMG C63 este promovat ca fiind vehiculul cu cel mai eficient consum de carburant pentru un motor cu 8 cilindri din categoria automobilelor de înaltă performanță. Consumul mediu declarat oficial este de numai 8,2 l/100 km, o valoare care îi conferă noului AMG C63 o îmbunătățire cu 32% față de precedentul motor aspirat V8 de 6,2 litri.

Mercedes-AMG C63 & C63 S

Când mașina nu se înfurie, mănâncă mult mai puțin ca alte motoare V8 de pe piață

Dar vorbim despre un produs AMG, așa că atenția ar trebui să fie concentrată asupra performanței. Noul AMG C63 este uimitor de rapid: deși viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,1 secunde. C63 S este cu 0,1 secunde mai rapid, ceea ce înseamnă, în ciuda greutății de 1.730 kg, că Mercedes-AMG C63 S poate ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 4 secunde – la fel ca noul supercar AMG GT!

Cei care își doresc o ambianță de curse mai pronunțată pot opta pentru un sistem de evacuare Performance, cu trei supape speciale activate electronic, pentru ambele variante de motorizare. Sunetul motorului V8 este chiar mai dominant și mai răsunător decât al unei mașini de curse, fiind completat și de zgomotele specifice detonațiilor în evacuare la schimbarea treptelor.

Noul Mercedes-Benz C63 S este disponibil și în varianta “Edition 1” – o combinație uimitoare și irezistibilă de design exclusivist și dotări. “Edition 1” poate fi identificat de la exterior printr-o serie de aspecte de design:

  • Jante forjate în 8.5 x 19 și 9.5 x 19 spițe cu model încrucișat, vopsite în negru mat cu margini roșii; pneurile sunt de 245/35 R 19 (pe față) și 265/35 R 19 (pe spate)
  • Pachetul de noapte: A-wing și finisaje în negru sidefat, suport oglinzi negru sidefat, inserții metalice în barele de protecție, finisajul liniei caroseriei și ramele geamurilor negru sidefat, grila radiatorului cu muchii argintii cromate, tevi de eșapament duble negre cromate
  • Detalii roșii pe grila radiatorului și pe oglinzile laterale
  • Linii sport în gri grafit mat deasupra bării de protecție
  • Scaune Performance, cadrul central al portierelor și cotierele îmbrăcate în piele neagră Nappa care prezintă model de diamant și cusături roșii contrastante
  • Centuri roșii Designo
  • Volan Performance îmbrăcat în microfibre DINAMICA, cu partea inferioară teșită și cu marcaj roșu pentru ora 12, cusături roșii contrastante, volan argintiu cromat cu inscripția “Edition 1” și padele de aluminiu argintiu pentru schimbarea vitezelor
  • Elemente de finisaj în carbon roșu piper / aluminiu ușor cu model granulat longitudinal și filamente roșii.
  • Covoare negre cu inscripția “AMG” și margini roșii.
ModelC63C63 S
Engine typeV8, turboV8, turbo
Displacement (cmc)3.982 cmc3.982 cmc
Max.power/revs (HP/rpm)476/5500-6250510/5500-6250
Max. torque/revs (Nm/rpm)650/1750-4500700/1750-4500
Transmissionaut. 7 speedaut. 7 speed
Kerb weight (kg)16401655
Top speed (km/h)250250
Acceleration 0-100 km/h (s)4.1 (4.2)4.0 (4.1)
Combined fuel consumption (l/100 km)8.2 (8.4)8.4 (8.6)
Emission CO2 (g/km)192 (196)195 (200)
Price in Germany (€)76,100 (77,765)84.371 (86,037)
(Figures in brackets for Estate)

Comentati?

Your email address will not be published.